Před několika týdny unikly špionážní záběry modelu XE SV Project 8 ze Severní smyčky. Nyní víme, že se tu toho času britská automobilka pokoušela o rekord. A úspěšně.
Celkově mi trochu vadí neprůhlednost těchto rekordů. Víceméně je to stejně jen marketing a ničem to moc nevypovídá, ale neznámé úpravy, přidané závodní klece apod. se mi nelíbí.
Onu klec jsem kritizoval u Stelvia. Naopak Giulia, kterou protáhl smyčkou borec v tričku a šortkách mi přišla jako skvěle hozená rukavice :yes: Sebral ji Jag, ale jako sériové auto mi moc nepřijde... Škoda.
Je to limitka, narozdíl od př. M3. A základní XE v chrochtáku žádnej vodvaz určitě není a jako celek si nejsem zrovna jistej, jestli je lepší než srovnatelně motorizovaný Mnichov či Stuttgart.
Budu oponovat jako bývalý majitel XE-S. Vynikající podvozek a řízení, fantastický motor s atmosférickou charakteristikou. To vše jsou plusy, minusy pak levná řešení v interiéru, jednoznačně horší infotainment, stále o něco horší možnost individualizace.
Já preferuji auta právě pro výše uvedené plusy, al chápu, že mnozí (a třeba i většina) bude chtít právě tu finesu obýváku, kterou u XE nedostávají.
No sériové... limitka má mít do 300 ks. Zvláštní je že koncept má světla s LED denními, ale to auto na fotkách z ringu má světla bez nich, myslím, že jsou pro nižší výbavy XE, že by úspora hmotnosti? Nebo měli strach že to rozstřískaj? Plus jsou tam jakési chrániče na bocích nárazníku, zalepené spáry na zadních dveřích a kdoví co je pod kapotou, jak byl upraven podvozek atd. Takže ano, technicky vzato, je to nejrychleší sedan, ale ne nejrychlejší sériově vyráběný. Kdybych na Nissan GTR přidělal druhý pár dveří, možná by to byl nejrychlejší sedan.
Časy na ringu jsou jen marketing, v reálným provozu, či s průměrným řidičem zůstane potenciál takovýho auta nevyužit(elný).
Myslím, že celosvětově by pár tisíc prodali. Ale asi se to nevyplatí, hlavně měli by pro to motor? Z toho V6 by museli dostat tak 40 kobyl navíc, aby to mělo smysl oproti XE-S. A osmiválec tam rvát nebudou, protože pak by ztrácel smysl Project 8.
S tou V8 jsem to myslel tak, že bez větších úprav šasi, by se nedala zastavět. Ne, že by Jag neměl kde brát. Avšak mínil-li si to v tomto duchu, pak mě také žádný další důvod nenapadá.