Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Jaguar XF Sportbrake odhaluje české ceny. Je levnější než německá konkurence?

David Bureš
Diskuze (53)
Druhá generace velkého kombíku vsadila hlavně na dvoulitrové čtyřválce. Šestiválec je v české nabídce jediný, vidlicový vznětový třílitr.

Krátce po oficiálním odhalení druhé generace Jaguaru XF s karoserií kombi anglická automobilka zveřejnila i její český ceník. Přestože éra turbodieselů pomalu ustupuje, nové XF Sportbrake sází hlavně na ně, čtyři vznětové agregáty v nabídce doplňuje jediný benzinový. Základní cena činí 1.217.502 korun.

Za tuto částku přitom dostanete dvoulitrový turbodiesel naladěný na 120 kW, jehož síla je prostřednictvím šestistupňového manuálu posílána výhradně na zadní kola. K dispozici je i osmistupňový automat, za který se u jednotlivých stupňů výbavy připlácí zhruba 68.000 korun.

Video se připravuje ...

Ve srovnání s německou prémiovou konkurencí je přitom XF Sportbrake až na postarší Audi A6 Avant levnější. Za BMW 520d Touring se 140 kW zaplatíte 1.365.000 korun, za Mercedes-Benz E 200 d se 110 kW pak 1.300.750 Kč. U trojcípé hvězdy ale už v základu dostanete automat, zatímco soupeři jsou dostupní i s manuálem. BMW je zase za vyšší cenovku značně výkonnější než konkurence.

Jaguar XF Sportbrake – srovnání základního turbodieselu s konkurencí
ModelJaguar XF SportbrakeAudi A6 AvantBMW 5 TouringMercedes-Benz E kombi
Motor2.0d2.0 TDI20d200d
Zdvihový objem [cm3]1999196819951950
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]120/4000110/3000-4200140/4000110/-
Točivý moment [N.m/min]380/1750-2500350/1500-3000400/1750-2500360/-
Převodovka6M (8A)6M (7DS)6M (8A)9A
Max. rychlost [km/h]219209 (209)230 (225)217
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,4 (9,3)9,8 (9,9)8,0 (7,8)8,7
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,5 (4,4)4,5 (4,3)4,2
Základní cena [Kč]1.217.5021.175.9001.365.0001.300.750

Základní výbava XF Sportbrake zahrnuje 17palcová kola z lehkých slitin, elektricky nastavitelná přední sedadla, vzduchové odpružení zadní nápravy s udržováním stálé světlé výšky nebo elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru. Autu dále nechybí tempomat, varování před opuštěním jízdního pruhu, dvouzónová automatická klimatizace nebo multimediální systém ovládaný prostřednictvím osmipalcového displeje.

Druhý stupeň se jmenuje Prestige a přidává bi-xenonové světlomety s diodami denního svícení ve tvaru písmene J, kožené čalounění, multifunkční sportovní volant s koženým věncem nebo ambientní osvětlení interiéru. Nad ním je pak umístěna verze Portfolio se sedadly i přístrojovou deskou v kůži Windsor nebo s obložením z lesklého ebenového dřeva.

Alternativou k Prestige je sportovně laděný R-Sport, který myslí hlavně styl. V jeho případě dostanete sportovní sedadla kombinující kůži s textilem, leskle černé okenní lišty nebo hliníkové obložení přístrojové desky. S bi-turbodieselem 2.5d (177 kW), standardně spárovaným s automatem a pohonem všech kol, přijde na 1.628.539 korun.

Z příplatkové výbavy zmiňme adaptivní diodové světlomety, vyhřívané čelní sklo, sledování mrtvého úhlu, wi-fi, ventilovaná přední sedadla nebo head-up displej, zkrátka takové ty prvky očekávané u vozů luxusních značek. Praktičnost zase může vylepšit odnímatelné tažné zařízení nebo kolejnicový systém v zavazadelníku.

Zájemci o vrcholný vznětový šestiválec s 221 kW mohou sáhnout také pro variantě S, která je podle Jaguaru nejvíce vzrušující variantou. V tomto případě se XF Sportbrake liší sportovnější přídí a výraznějším střešním spoilerem nebo 19palcovými koly, za nimiž se rýsují červeně lakované brzdové třmeny. Uvnitř jsou zase kožené sportovní sedačky nebo kovové prahové lišty, zatímco výbavu rozšiřují adaptivní tlumiče nebo sportovně naladěný podvozek.

Třílitrový šestiválec je možné pořídit také jako zaváděcí model First Edition, který stojí 2.097.414 korun. Výbavou vychází z verze S, proti ní však přidává pevné střešní okno, hudební systém Meridian TM o výkonu 380 W, navigaci, digitální přístrojový štít nebo bezklíčový vstup, který je vedle běžného klíčku zajištěn i náramkem Activity Key.

Jaguar XF Sportbrake – ceny nové generace na českém trhu
Motor2.0t2.0d2.0d2.0d AWD2.5d AWD3.0d
Zdvihový objem [cm3]199719991999199919992993
Válce/ventily4/44/44/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min]184/5500120/4000132/4000132/4000177/4000221/4000
Točivý moment [N.m/min]365/1200-4500380/1750-2500430/1750-2500430/1750-2500500/1500700/2000
Převodovka8A6M (8A)8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]241219221219241250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,19,4 (9,3)8,88,96,76.6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,84,54,65,05,85,7
Cena Pure [Kč]1.405.0521.217.5021.316.2381.387.144--
Cena Prestige [Kč]1.480.3141.304.5011.391.1371.461.8011.578.808-
Cena R-Sport [Kč]1.529.0771.343.1001.440.1421.511.8951.628.539-
Cena Portfolio [Kč]1.584.4951.399.2441.493.9871.565.8611.682.0211.866.062
Cena S [Kč]-----1.911.074
Cena First Edition [Kč]-----2.097.414

David Bureš
Diskuze (53)
Avatar - Londonbridge
16. 6. 2017 08:04
Re: podivná doba
E coupe je velky fesak...Vadi mi ze je pre 4 aj ked 4 och malo kedy vozim... Ty by si asi zvladol S 500 coupe...? zbav sa Audinky a S coupe je na pol ceste... >:D
16. 6. 2017 04:32
Re: Pro ameriku, afriku nebo stredni vychod dobry...
Pro všechny trhy.
16. 6. 2017 04:31
Re: podivná doba
Jezdím kočky sedmým rokem a naprostá spokojenost ;-)

Po dvou XF 3,0d teď kompresor, mě ta auta snad šijí na míru >:D
Avatar - euro89
15. 6. 2017 23:50
Re: Pro ameriku, afriku nebo stredni vychod dobry...
Prijit muzou, otazkou je, pro ktere trhy. Kdyby Jaguar chtel, mohl uz tu minulou generaci nabizet s benzinovym sestivalcem. Ja mam Jaguary dlouhodobe rad, ale ta jejich politika na evropskem trhu se mi uz roky nelibi.
Avatar - maxi!
15. 6. 2017 22:33
Re: podivná doba
ty mas toho mensieho Jagyho - spokojnost?
Ja som mal posledneho este XF 3.0 litre asi 2013 a vcelku fajn vozenie a teraz tento kombik ma zaujal.
( urcite vyskusam novy diesel R6 od Mercedesu) :-!