Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XK se může vrátit jako vlajková loď nové rodiny sportovních modelů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Jaguar sice v současnosti slaví obchodní úspěchy se svými SUV, jimž hodlá věnovat velkou pozornost i v blízké pozornosti, ale vedle nich chce nabízet i novou rodinu sportovních automobilů.

Jaguar v současnosti reprezentují pro britskou značku tradiční sedany v podobě modelů XE, XF a XJ, vedle nich jsou v nabídce dvoumístná kupé a roadstery F-Type, ale hlavní pozornost a obchodní úspěchy dnes přitahují SUV F-Pace a E-Pace, která doplní elektrický crossover I-Pace.

Právě díky tomu, že se SUV značky Jaguar obchodně daří, se objevují spekulace o možném konci jejích sportovních modelů. Hanno Kirner, který dohlíží na strategii Jaguar Land Rover pro příští desetiletí, v rozhovoru pro britských Autocar ale uvedl, že automobilka zůstává oddána segmentu sportovních vozů.

Hanno Kirner zároveň potvrdil, že F-Type i přes četné komentáře, zmiňující, že nesplnil očekávání vedení značky Jaguar, představuje úspěch. Nejedná se přitom pouze o prohlášení, které má vylepšit mediální obraz modelové řady, ale s ohledem na současnou situaci na trhu, kdy prakticky na celém světě vládnou SUV s crossovery jsou sportovní kupé, roadstery a kabriolety jednoduše v menšině a nemohou dosahovat takových prodejních výsledků jako v minulosti, kdy byly jedinou alternativou k běžným modelům.

Jaguar i s ohledem na tuto skutečnost a své tradice nehodlá segment sportovních vozů opustit, ale naopak jej chce podobně jako například Porsche rozvíjet. Díky tomu se máme do konce desetiletí dočkat nové generace modelu F-Type a následně i oživení modelové řady XK. Ta má sdílet techniku s novým F-Type, ale díky prodloužené platformě nabídnout interiér s uspořádáním 2+2.

Pod kapotou nové generace F-Type mají pracovat přeplňované dvoulitrové čtyřválce a vrcholné verze se pak mají s XK dělit o řadové šestiválce, které budou k dispozici s v několika provedení, lišících se svými výkony.

Jaguar XK v nové podobě může dorazit kolem roku 2021 a navázat na tradiční linii velkých cestovních kupé, přerušenou v roce 2014 ukončením výroby stejnojmenného modelu. Ten byl na trhu v letech 2006 až 2014 a navazoval na řadu XK8 z let 1996 až 2006, jejímž přímým předchůdcem byl XJ-S, který byl na trhu 21 let.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Avatar - Barrichello
24. 5. 2018 11:09
Re: Plus i minus
špičkový model by měl být F-Type, tohle nové XK a chce to nutně novou řadu XJ.

V arábii frčí leccos, D3, rollsy, bentley, ferrari, lambo, toyoty, lexusy, ameriky....
Avatar - Pekelná Micinka
23. 5. 2018 17:39
Re: Plus i minus
Jaguaru chybí nějakej špičkovej model - výkladní skříň, něco, co by oprávněně vytvářelo hype. Totálně to zabili s C-X75, kterej by se prodal krize nekrize a od té doby nic. Musím říct, že marketingově mě Jag unudil k smrti, pořád samé SUV/crossovery a jejich koncepty. Vpodstatě se dá pochopit, proč je právě v arabských zemích vidět zejména D3 modely a modely koncernově spřízněných značek plus Ferrari. I ta Toyota je tam, řekl bych, tak nějak populárnější.
Avatar - Pekelná Micinka
23. 5. 2018 17:24
A bude vonět po fialkách.
Počkejme, uvidíme... Abychom se nakonec nedivili a to nemyslím v pozitivním vyznění.
Avatar - Barrichello
23. 5. 2018 09:33
Re: Plus i minus
Tata, Jaguar a Land Rover zas tak malá firma není.
Ono BMW taky není až tak obří.

Sou rozhodně větší koncerny.
Jde o to kolik těch V8 je kdo schopnej prodat - a to zejména na trzích, kde se tyhle motory ještě kupují jako jsou USA, Kanada, arabské státy atd.
Avatar - Barrichello
23. 5. 2018 09:31
Re: Plus i minus
Je rozhodně dobře že bude nové velké GT kupé jako je XK. Zato Jagu palec :yes: