Jak poznat skvělý autoservis: Reportáž z přední sítě autoservisů v Praze

Při výběru autoservisu chceme mít jistotu, že je náš vůz v dobrých rukou. Ale co ve skutečnosti odlišuje spolehlivý autoservis od průměrného?
Tým, co stojí za úspěchem
Abychom zjistili odpověď na naši otázku, nahlédli jsme do zákulisí jedné z předních sítí profesionálních autoservisů v Praze. První, co vás zaujme, je atmosféra, která zde vládne. Všichni zaměstnanci, od mechaniků po administrativní pracovníky, působí profesionálně a jejich práce je baví. Dozvěděli jsme se, že za tím stojí pečlivý výběr personálu. Všichni mechanici zde disponují odborným vzděláním a rozsáhlými zkušenostmi v oboru oprav vozidel a neustále si rozšiřují své znalosti v oboru automobilových oprav.
Moderní technologie v servisu
Ale nestačí jen sestavit dobrý tým – je třeba jim dát do rukou i správné nástroje. Vybavení zdejších servisů je působivé: nejmodernější diagnostické stanice pro kontrolu vozidla, 3D systémy geometrie kol, profesionální nástroje pro výměnu oleje a kapalin, zařízení pro komplexní údržbu a opravy automatických převodovek všech typů a mnoho dalšího. Veškeré vybavení, dle poskytnutých informací, prochází pravidelnou údržbou a kalibrací k zajištění přesných výsledků měření.
Rozmanité služby pod jednou střechou
Spektrum služeb, které zde nabízejí, je opravdu široké. Zahrnuje běžné úkony jako pneuservis, výměna oleje, kotoučů a destiček, plnění klimatizace, ale i specializovanější služby jako, geometrie kol, výměna oleje v převodovce, výměna rozvodů a spojky. Samozřejmostí je komplexní diagnostika, mechanické opravy různého rozsahu a generální opravy motorů. V nabídce nechybí ani karosářské práce, výměna autoskel a lakování dílů. Pro zákazníky jsou k dispozici i bezplatné konzultace, sezónní prohlídky vozu, prohlídky před koupí a zajištění technické kontroly (STK).
Klíč k bezproblémovému servisu? Perfektní organizace!
Moderní vybavení a komplexní nabídka služeb jsou bezpochyby klíčové, avšak druhým pilířem úspěchu je precizní organizace procesů. S příjezdem klienta do servisu je přijímací technik většinou již dopředu seznámen s požadovanými pracemi, neboť většina objednávek probíhá přes online rezervační systém na webových stránkách či telefonicky. Tento přístup eliminuje prostoje a čekání na straně klienta. Přijímací technici ve všech pobočkách kladou důraz na individuální přístup a pokaždé si vyhradí potřebný čas na důkladnou konzultaci s klientem s cílem plně porozumět jeho potřebám. Všechny dohodnuté body jsou následně pečlivě zaneseny do vnitřního systému a klient obdrží jejich kopii v rámci servisní zakázky.
Bezpečnostní kontroly nad rámec standardu
Poté je vůz spolu se zakázkovým listem předán mechanikovi, který má už předem rezervovaný čas. A i když vůz přijede třeba jen na výměnu oleje, i tak zde zdarma provedou komplexní diagnostiku, zatímco je auto na zvedáku. Děje se tak především pro bezpečnost klienta, protože někdy i zdánlivě nevýznamná závada, jako opotřebené rameno nápravy, může vést k vážným následkům. V případě, že mechanici odhalí problém, tato informace je neprodleně předána majiteli vozu spolu s návrhy možných řešení. Pokud jsou nezbytné dodatečné práce, které ovlivní cenu nebo termín dokončení, vždy se to předem konzultuje s klientem a vyžaduje se jeho souhlas. Pokud klient potřebuje podrobnější informace o provedených opravách, přejímací technik mu ochotně ukáže fotodokumentaci a poskytne detailní vysvětlení, aby zajistil maximální spokojenost zákazníka. Transparentnost je jedním z hlavních principů fungování těchto servisů.
Z čekárny designový salonek
Čekání na opravu obvykle není nejpříjemnější část návštěvy autoservisu, ale tady naštěstí ne. Pro klienty jsou připraveny skutečné odpočinkové zóny s designovým interiérem, pohodlným nábytkem, bezplatnou Wi-Fi, širokým výběrem časopisů a výběrovou kávou. I kdyby čekání mělo být nevyhnutelné, zdejší prostředí se snaží, aby bylo co nejpříjemnější. Zástupci společnosti nám potvrdili, že pohodlí klienta je pro ně stejně důležité jako kvalita práce a profesionální přístup.
Efektivní rozvržení práce a dílů
Všimli jsme si, že auta se tu opravují velmi rychle. Ukázalo se, že je to výsledek promyšlené organizace všech kroků: od přijetí vozu až po jeho předání. Svou roli hraje i existence skladu potřebných náhradních dílů a chytré rozvržení vytížení mechaniků.
Nakonec nám řekli o pravidelných akcích a speciálních nabídkách pro klienty. Jednou je to sezónní servis se slevou, jindy komplexní diagnostika jako dárek k narozeninám. Jsou to milé detaily, které dokazují, že si zde každého zákazníka opravdu cení a pečují o jeho spokojenost.
Standardy, které stanovují trendy
Závěrem je třeba zdůraznit, že špičkový moderní autoservis se neomezuje pouze na opravu vozidel. Jde o vytvoření atmosféry pohodlí, důvěry a prvotřídního klientského zážitku. A po návštěvě několika poboček této sítě profesionálních autoservisů v Praze jsme viděli, že je to zcela dosažitelný standard. Nezbývá než doufat, že mu budou odpovídat i další hráči na trhu.