Jak se mění obliba výrobců a konkrétních aut na internetu? Třeba Ferrari výrazně spadlo
Stejně jako většina věcí v našem životě, také automobilový svět ovlivňují různé trendy, které pak mají dopad na oblibu jednotlivých značek, typů vozidel nebo i konkrétních aut.
A právě na to, jak se vyvíjí popularita druhů vozidel, výrobců a jejich vybraných modelů, se zaměřila studie britského webu Compare the Market. Společnost se přitom věnovala oblibě internetové. Pomocí platformy Google Trends totiž konkrétně porovnala stav vyhledávání za rok 2010 a 2020.
Rozdíl deseti let pak ukázal několik vcelku očekávatelných skutečností, například, že nejvíc se zvýšil počet dotazů na automobilku Tesla, a to opravdu výrazně, o 1262 %. Nebo že lidé častěji vyhledávali informace o hybridních a elektrických autech, zatímco klesl zájem o MPV.
V grafech, které najdete v galerii, však nalezneme také možná překvapivá čísla. Třeba, že podstatně klesla obliba značek Ferrari (-35,3 %), Fiat (-52,2 %) nebo Citroën (-47,6 %). V přehledu je i česká automobilka Škoda, jejíž popularita ve vyhledávání společnosti Google za posledních deset let také mírně spadla. Studie uvádí číslo -3,4 %.
Kromě Tesly jinak nejvíc rostly značky jako Kia, Rolls-Royce, Hyundai a Lamborghini. U konkrétních modelů pak stoupla obliba Mini, Mercedesu třídy A nebo Range Roveru, na opačném konci grafu narazíme na Audi TT, Ford Mondeo a Vauxhally (Opely) Astra a Corsa.
U typů vozidel pak možná překvapí, že nejvíc se snížil zájem o sportovní auta, už zmíněná MPV, kupé a kabriolety. Kromě hybridů a elektromobilů naopak rostly městské vozy, sedmimístné automobily a SUV.