Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaká auta si Američané nechávají déle než 15 let? Tabulce dominuje jedna značka

Ondřej Mára
Diskuze (25)

Většina ojetin starších 15 let stihne za život vystřídat několik vlastníků, v USA však existuje i několik modelů, které si jejich první majitelé ochotně nechávají i delší dobu.

Vlastnit stejný automobil i 15 let od jeho pořízení je dnes celkem raritou. Svůj podíl na tom samozřejmě mají měnící se potřeby majitelů, rostoucí náklady na údržbu i stále rychlejší technologické stárnutí. V USA se však rozhodli zjistit, které modely vydrží u svých vlastníků nejdéle.

Výzkum realizovaný společností iSeeCars, která se zaměřuje na průzkum a analýzu trhu s ojetinami, přitom přinesl poměrně zajímavé výsledky. Všech patnáct vozů, které si první majitelé nejčastěji nechávají 15 let a více, totiž vyrábějí japonské automobilky. V 10 případech šlo o vozy značky Toyota, 4 Hondy a jedno Subaru.

Japonské automobily, zvláště značky Toyota a Honda, jsou dobře známé pro svou spolehlivost a odolnost,“ uvedl Phong Ly, CEO společnosti iSeeCars. „Majitelé se vždy raději drží automobilů, které jsou spolehlivé a nevyžadují rozsáhlou a nákladnou údržbu.

Nejčastěji si přitom Američané nejdéle nechávají SUV Toyota Highlander, které nabízí tři řady sedadel, dostatek prostoru a dobrodružný charakter s vyšším podvozkem a pohonem všech kol. Zřejmě i díky tomu poráží praktický rodinný minivan Toyota Sienna, který skončil na druhém místě. Třetí a čtvrtou pozici pak obsadily pick-upy Toyota Tacoma a Tundra.

15 automobilů, které si Američané nejčastěji nechávají 15 let a déle
Pořadí Model Procento vozů starších 15 let ve vlastnictví původních majitelů Ve srovnání s průměrem
1 Toyota Highlander 18,3% 2,4x
2 Toyota Sienna 15,5% 2,0x
3 Toyota Tacoma 14,5% 1,9x
4 Toyota Tundra 14,2% 1,8x
5 Subaru Forester 12,8% 1,7x
6 Toyota RAV4 12,7% 1,6x
7 Honda Pilot 12,6% 1,6x
8 Honda CR-V 12,4% 1,6x
9 Toyota Prius 11,9% 1,5x
10 Toyota 4Runner 11,8% 1,5x
11 Honda Odyssey 11,6% 1,5x
12 Toyota Corolla 11,4% 1,5x
13 Toyota Camry 11,0% 1,4x
14 Honda Civic 11,0% 1,4x
15 Toyota Land Cruiser 10,6% 1,4x
Celkový průměr 7,7% -
Zdroj: iSeeCars

Highlander podle výzkumu, ve kterém se iSeeCars zaměřilo na analýzu více než 350.000 automobilů vyrobených mezi lety 1981-2004 a prodaných v roce 2019, tvoří 18,3 % vozidel starších 15 let ve vlastnictví prvních majitelů. Průměr tak překonává 2,4-násobně. „Společně se skvělým hodnocením spolehlivosti od J.D. Power vykazuje také nižší než průměrné náklady na údržbu,“ uvedl k vítězství Highlanderu Phong Ly.

Na pátém místě se pak umístilo Subaru Forester, za kterým následovala Toyota RAV4, Honda Pilot a Honda CR-V. Deváté místo pak obsadil jediný hybrid v tabulce – Toyota Prius. Důvod je přitom celkem jednoduchý. „Majitelé mají motivaci udržet Prius na silnici déle, aby úspory na palivu vyvážily jeho vyšší pořizovací náklady,“ poznamenal Ly.

První desítku pak uzavírá SUV Toyota 4Runner, za kterým následuje minivan Honda Odyssey, celosvětově populární Toyota Corolla, Toyota Camry, Honda Civic a známý offroad Toyota Land Cruiser.

Ondřej Mára
Diskuze (25)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
22. 1. 2020 14:19
Re: Mám Octávii 1,9 TDi 1 gen.
určitě, olej se v tom mění každých 10 tis km, jako doporučují mechanici měnit třeba i u nového dieslu, protože s intervalem 30 000 km a longlife srajdou to krááásně zakorbonuješ.

A díly sem na tom žádný neměnil co se týče podvozku a motoru, ty auta sou držák. Max sem vyměnil brzdy, což je spotřebák.
Avatar - .StenLi.
21. 1. 2020 20:19
Re: Mám Octávii 1,9 TDi 1 gen.
:) Cudoval by si sa ake zauzivane dogmy a nezmysly tu ludia myslia vazne :)
Avatar - Verny_2013
21. 1. 2020 19:55
Re: Mám Octávii 1,9 TDi 1 gen.
Byla to parodie, ale jak je vidět nikdo z vás to nepochopil.
Avatar - Verny_2013
21. 1. 2020 19:54
Re: Mám Octávii 1,9 TDi 1 gen.
Vidíš a já mám najeto 370 Tis, původní váha vzduchu, nečištěný Egr, auto nekouří a prochází každé 2 roky emisema bez nejmenších problému.
Avatar - Dzakobo
21. 1. 2020 18:27
Re: Mám Octávii 1,9 TDi 1 gen.
TDI s rotačním čerpadlem smrdí vždy, k tomu občas výměna váhy vzduchu a podobné srandy, taky čistit sání a egr od karbonu = zlatá benzínová atmo (pokud je povedená, čili nežere olej).