Jaké vozy mají nejloajálnější zákazníky? Range Rover a Mercedes S
V USA proběhl další průzkum, zkoumající věrnost zákazníků konkrétních automobilů a výsledkem je níže uvedená desítka modelů. Nejsou sice k dispozici detaily, nicméně podle portfolia modelů lze usuzovat, že jde o průzkum, provedený výhradně v USA. Autorem je magazín Forbes, jenž využil data agentury Experian Automotive.
Než se na nejúspěšnější automobily podíváte, měli byste ovšem vědět, že vypovídací hodnota těchto průzkumů je poněkud diskutabilní, výsledky se poměrně výrazně liší rok od roku i průzkum od průzkumu, je třeba je tedy brát s rezervou. Jeden příklad za všechny - zatímco v roce 2014 vedl v USA žebříček loajality Ford se 44,1 % a Subaru bylo až sedmé s 35,7 % věrných, podle Forbesu je "Sůbo" první se 67,7 %. To myslím hovoří samo za sebe. Ale teď nebude řeč o značkách ale o modelech a třebaže to není úplně tesané do kamene, je to minimálně zajímavé.
Nejvíce "navrátilců" má prý model Range Rover, jenž znova a znova kupuje 48,2 % zákazníků a druhou příčku také drží "uvěřitelný" vůz - Mercedes-Benz třídy S má prý 46,6 % loajálních majitelů. I třetí model patří do prémiového segmentu, co je důvodem jeho obliby, však takhle "na dálku" těžko určit. Řeč je o předokolkovém midsize sedanu Lincoln MKZ.
Čtvrté místo ale asi překvapí ještě více - Mercedes-Benz Sprinter se 44,8 % byste asi v elitní desítce nečekali. Naopak Nissan Leaf rozhodně ano, Japonci se několikrát chlubili tím, že jsou majitelé s elektromobilem spokojení a konkurence v tomto segmentu zatím není moc velká. Skóre? Rovných 44 procent...
Nikoli Ford F-150 (jenž mimochodem vedl statistku předloni), ale Ram 1500 má nejvěrnější zákazníky ve velmi exponovaném segmentu fullsize pick-upů, vrací se 42,9 % uživatelů. Trošku podezřívám Chucka Norrise, jestli v tom nemá prsty jistý texaský ranger... Sedmé místo? Už možná pochopíte, proč se Lexus tak moc bránil kompaktnímu crossoveru, když se SUV RX 350 tak dobře prodávalo a lidé se vraceli - 42,7 % je velmi slušné vysvědčení.
Dva zástupce mají v první desítce korejské značky. Už to samotné může být překvapivé, tím více pak oba konkrétní zástupci. Osmý je subprémiový midsize sedan Hyundai Genesis se 42,5 % loajálních klientů a devátý je Kia Soul. Stylový crossover se v Evropě vřelého přijetí nedočkal, v USA se mu ale daří a majitelé jej kupují znova v plných 42 % případů.
A desítku uzavírá Subaru Forester. Plejády i v USA sází na portfolio čtyřkolek a prosadit se konkrétně mezi kompaktními SUV určitě není snadné, očekával bych spíše pevnou pozici Outbacku coby specifického modelu pro zvláštní klientelu, nicméně právě "lesník" se 41,1 % vede žebříček věrnosti v rámci japonské automobilky.
Překvapení? Osobně mě udivuje, že je v desítce pouze trojice japonských vozů, duo Korejců je spíše překvapením, naopak Range Rover a "eskláda" asi budou patřit v tomto ohledu ke dlouhodobým stálicím. Tak uvidíme, zda se v blízké době objeví nový průzkum s úplně jinými výsledky...