Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep odhaluje sedm konceptů pro Moab Easter Jeep Safari 2016

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Již tradičně Jeep a Mopar společně připravují smečku konceptů na základech sériových modelů, kterými udělají radost především příznivcům jízdy v terénu.

50. ročník akce Moab Easter Jeep Safari pořádané v Moab v Utahu se letos uskuteční v termínu od 19. do 27. března. Majitelé Jeepů a dalších terénních modelů ze současné i minulé produkce koncernu FCA si v poušti plné skal opět budou moci vyzkoušet schopnosti svého stroje a zdokonalit své řidičské dovednosti.

Od roku 2002 na této akci Jeep a Mopar společně představili více než 50 koncepčních vozidel pro jízdu v terénu a letošní ročník je výjimečný i skutečností, že značka slaví 75. výročí. I díky tomu vzniklo celkem sedm více či méně upravených vozidel, jejichž základem jsou sériové modely.

Jeep nejprve nabídl detaily konceptů Trailcat a Crew Chief 175, aby na ně mohl navázat odhalením podoby všech sedmi vozů pro letošní Moab Easter Jeep Safari 2016.

Jeep Crew Chief 715 je vzpomínkou na řadu vojenských vozidel v čele s modelem Kaiser M715 z druhé poloviny šedesátých let. Tomu odpovídá zcela nová maska i kapota spolu s matným tmavě zeleným lakem karoserie. V interiéru jsou kožená sedadla, ovladače inspirované přepínači v letadlech a centrálně umístěný kompas.

Základem velkého čtyřdveřového pick-upu s plátěnou střechou je sériový Wrangler Unlimited, od nějž se koncept odlišuje designem přídě, korbou na zádi a rovněž upravenou technikou.

Podvozek je vybaven paketem zvyšujícím jej o čtyři palce (101,6 mm), nápravami Dana 60 a 20-palcovými koly beadlock, znemožňujícími sklouznutí pneumatiky z ráfku, obutými do 40-palcových pneumatik. Pod kapotou pracuje 3,6-litrový Pentastar V6 ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Jeep Shortcut je moderní interpretací dodnes populárního Jeepu CJ-5 z let 1954 až 1983. Na první pohled je jasné, že základem pro tento koncept se stal Wrangler, jehož červená karoserie se díky miniaturním nárazníkům a subtilnímu ochrannému oblouku nad hlavami posádky na předních sedadlech hodně přibližuje historickému vzoru.

Celková délka tohoto vozu je o 660 mm kratší než u výchozího sériového modelu, zatímco světlá výška se zvedla o 51 mm a podvozek je vybaven nápravami Dana 44 v kombinaci se 17-palcovými ocelovými koly v barvě karoserie, obutými do 35-palcových pneumatik BFGoodrich Mud-Terrain T/A KM2. K pohonu konceptu je použit 3,6-litrový Pentastar V6 ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Jeep Renegade Commander na první pohled působí dojmem, že je sériovým vozem, jehož karoserii jen zdobí atraktivní polepy, ale i on má zvýšenou světlou výšku o 51 mm a jeho 17-palcová litá kola Rubicon jsou pro jízdu v náročném terénu obuta do 29,5-palcových pneumatik BFGoodrich All-Terrain T/A KO2.

Další vylepšení pak představují doplňky z nabídky divize Mopar v podobě ochranných plechů pod motor a podvozek, střešního nosiče nebo čalounění sedadel kůží Katzkin. Jeep Renegade Commander je vybaven motorem 2.4 Tigershark MultiAir 2 a devítistupňovou automatickou převodovkou.

Jeep Comanche je postaven na základech sériového modelu Renegade, což odhalují jeho přední partie, ale na rozdíl od něj je tento koncept dvoumístným pick-upem se jménem vypůjčeným od pick-up z let 1985 až 1996 odvozeného od tehdejšího Cherokee.

Oproti výchozímu Renegadu má Comanche rozvor náprav prodloužen o 142 mm a jeho korba nabízí ložnou plochu o délce 1524 mm. Ve výbavě stylového pick-upu s plátěnou střechou pak nechybí ani naviják.

Díky zvýšení světlé výšky o 51 mm spolu s 16-palcovými koly a 32-palcovými pneumatikami BFGoodrich All Terrain T/A se v terénu rozhodně neztratí. V přídi tohoto konceptu je uložen dvoulitrový turbodiesel, který prostřednictvím devítistupňové automatické převodovky pohání všechna čtyři kola.

Jeep FC 150 je moderní interpretací řady Jeepů FC (Forward Control) vyráběných v letech 1956 až 1965 s technikou tehdejších CJ-5. Koncept na svůj vzor pouze neodkazuje podobným designem u umístěním kabiny, ale je vybaven původní kabinou. Ta se pyšní vinylovými potahy sedadel, analogovým kompasem a vysílačkou.

Technika ukrytá pod kabinou usazenou nad přední nápravou a prostornou korbou pak pochází z Wrangleru modelového roku 2005. Ten se stal dárcem rámu i pohonné jednotky v podobě řadového šestiválce o objemu 4,0 l ve spojení s třístupňovou automatickou převodovkou. Podvozek využívá nápravy Dana 44 vpředu a Dana 60 vzadu. Bílá 17-palcová ocelová kola jsou obuta do 33-palcových pneumatik BFGoodrich Mud-Terrain T/A KM2.

Jeep Trailcat byl původně Wranglerem, ale designéři jej proměnil v divoké monstrum, které ohromí již svým vzhledem. Minimalistická karoserie v kombinaci zelené s černou nese množství ochranných rámů a stojí na 17-palcových beadlock kolech s 39,5 palcovými pneumatikami BFGoodrich Krawler T/A KX.

Pod kapotou tohoto Jeepu je uložen přeplňovaný 6,2-litrový osmiválec ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou, který důvěrně znají majitelé Dodge Challenger a Charger SRT Hellcat. V souvislosti s použitím tohoto motoru došlo k prodloužení rozvoru o 305 mm.

Jeep v případě Trailcatu vedle samotného vzhledu a motoru vyzdvihuje i použití náprav Dana 60 v kombinaci s tlumiči Fox nebo kůží čalouněný interiér s dvojicí anatomických sedadel se čtyřbodovými pásy, určených původně pro Dodge Viper.

Jeep Trailstorm, vycházející ze čtyřdveřového Wrangleru Unlimited, je posledním z letošní skupinky konceptů a s 3,6-litrovým šestiválcem Pentastar má být ideálním strojem pro jízdu mimo známé stezky.

Zároveň má být ukázkou možností využití komponentů z nabídky Jeep Performance Parts, což demonstruje nárazník s navijákem na přídi, zvýšení světlé výšky o 51 mm, 37-palcové pneumatiky a nápravy Dana 44.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)