Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Jeep Renegade: První jízdní dojmy

Ondřej Šámal
Diskuze (17)

Nejmenší Jeep technicky vychází z chystaného Fiatu 500X. Podaří se mu dostát pověsti slavného jména, nebo si uřízne ostudu?

Značka Jeep patří mezi ikony automobilového průmyslu, vždyť legendární willys, známý z kolbišť 2. světové války, je považován za praotce moderních terénních aut. Proto to nebude mít novinka v podobě modelu Renegade neboli odpadlíka vůbec lehké. Jedná se totiž o první výsledek přímé spolupráce

Američanů s mateřským Fiatem. Již fakt, že velká část techniky (například vznětové a některé zážehové motory) pocházejí z Itálie a že produkce bude probíhat tamtéž v továrně Melfi, budí u pravověrných fanoušků značky hrůzu.

Designéři se ovšem snažili vtisknout renegadu tvář připomínající slavné modely značky Jeep. Předku vévodí výrazná maska se sedmi otvory a kulatá světla, jež jsou jedním z poznávacích znaků ultimativnějšího wrangleru. Zadní hranaté svítilny doplňuje vzor ve tvaru křížku, jenž se opakuje i v interiéru.

Uvnitř vládne mladistvá atmosféra. V případě testované verze černý interiér doplňovaly barevné dekory okolo ventilace nebo voliče převodovky. Madlo před spolujezdcem nebylo jen na ozdobu, v terénu přišlo vhod. Dojem trochu pokazily tvrdé plasty na dveřích, ruce s nimi ovšem přijdou do styku jen minimálně, tudíž se jedná spíše o estetickou výtku.

Jeep Renegade - Ceny a motory
Motor 1.6 E-TorQ EVO 1.4 MultiAir 2 1.4 MultiAir 2 1.6 Multijet 2.0 Multijet 2.0 Multijet 2.0 Multijet
Pohon FWD FWD 4WD FWD 4WD 4WD 4WD
Převodovka 5M 6M 9A 6M 6M 9A + redukce 9A + redukce
Největší výkon [kW] 81 103 125 88 103 103 125
Cena Sport [Kč] 431.900 523.900
Cena Longitude [Kč] 531.900 556.900 632.900
Cena Limited [Kč] 574.900 697.900 599.900 675.900 755.900
Cena Trailhawk [Kč] 806.900
Cena Opening Edition [Kč] 620.900 645.900 721.900

Díky krabicovitému tvaru má řidič stále velmi dobrý přehled o karoserii, což se hodí ve městě i v terénu. Malý jeep se totiž nebojí ani výletu mimo zpevněné povrchy. Do ruky nám přišla vrcholná verze Trailhawk, která je k dispozici pouze s motorem 2.0 Multijet o výkonu 125 kW, devítistupňovou (!) samočinnou převodovkou ZF a pohonem všech kol. Ten nabízí čtyři režimy: Auto, Snow, Sand a Mud, respektive ještě Rock u trailhawku. Na rozdíl

od drtivé většiny konkurentů renegade dokáže zcela odpojit zadní kola, čímž šetří palivo. Testované provedení navíc nabízelo systém Active Drive Low, tedy blokování prvního, extrémně krátkého stupně. Zmíněná verze se lišila také jinými nárazníky a světlou výškou 220 mm (+20 mm proti běžné čtyřkolce). První kilometry nás zavedly na dálnici, kde překvapilo velmi dobré odhlučnění motoru, jenž byl slyšet jen při výraznější akceleraci. Valivý

hluk od celoročních pneumatik (pro trailhawk standard) ale do interiéru pronikal celkem výrazně.

Zmíněné obutí má ale opodstatnění, na horším povrchu toho zvládne více než klasické letní pneumatiky, o čemž jsme se sami přesvědčili. Součástí testovacích jízd byla několik kilometrů dlouhá offroadová trať. Před začátkem jsme přepnuli do režimu Rock a Low a vyrazili vstříc dobrodružství. Nejzábavnější částí byl bahnitý úsek s téměř kolmým stoupáním, o kterém jsme mysleli, že bude nad síly nového jeepu. Jaké překvapení, když Renegade prokličkoval s hbitostí kamzíka mezi stromy a vyšplhal se tam, kam by to nezvládl ani člověk s pohorkami. Podmínky spíše pro Subaru Forester zvládla novinka na jedničku. Neznáme moc podobných aut, která by z tohoto úkolu vyšla se ctí.

Jeep Renegade je hodný jména značky. Ačkoliv míří spíše do měst, neztratí se ani na blátivé lesní cestě. Geny se prostě nezapřou, ani když jsou namixovány s italskými.

Plusy

  • Charakteristický vzhled
  • Schopnosti v terénu
  • Možnost devítistupňové převodovky
  • Odhlučnění motoru

Minusy

  • Laciné detaily v interiéru
  • Vyšší cena, hluk od pneumatik
Technické údaje
Motor Přeplňovaný vznětový čtyřválec DOHC
Objem 1956 cm3
Výkon 125 kW při 3750/min
Točivý moment 350 N.m při 1750/min
Převodovka samočinná devítistupňová
Pohon kol Elektronicky spínaný pohon všech kol s možností oboustranného odpojení kloubového hřídele
Pneumatiky 215/60 R 17
Rozvor 2570 mm
Vnější rozměry 4232 x 1800 x 1690 mm
Objem zavazadelníku 350-869 l
Normovaná spotřeba 5,9 l na 100 km
Ondřej Šámal
Diskuze (17)
Avatar - ladsla
27. 9. 2014 18:37
Re: Pekné.
Typicky pisalek tady si koupi korejce nebo yetiho, bo je odbornik....idealne predohrab......marne obcas diskutovat. Nikdo to nevidel nazivo, tim mene nejel v tom ale nazor je jasne dany.
27. 9. 2014 12:24
Re: První dojmy...?
:yes: jasný....
27. 9. 2014 10:27
Re: První dojmy...?
Dobrý den,

článek je převzat z Auto Tipu, kde jsme bohužel omezeni místem. Obsáhlejší testy samozřejmě přijdou ;-)

S pozdravem

Ondřej Šámal
26. 9. 2014 19:32
Terénní schopnosti
Tohohle drobka budou jistě lepší, než Forestera, byť mi autor zmínkou o něm udělal obrovskou radost... Kdyby ještě napsal generace SF max. SG, bylo by to ;-) .
Jinak ale buďme realisté - malé najezdove úhly, poměrně nadstandardní světlá výška na dnešní poměry a několik možností nastavení chování pohonu, z tohohle cvrčka dělají favorita pro výjezdy do terénu... Tedy mezi SUV. Počkejme však, kolik toho vydrží tahle technika při občasné skutečné zátěži, než se objeví nějaký ten piktográmek na palubce... Do té doby sázím na Festra....
26. 9. 2014 18:14
První dojmy...?
.... no nevím, čekal bych poněkud obšírnější hodnocení než že to vyjelo kopec.... :*) Třeba něco o převodovce a tak.... co už, lepší testy se časem objeví....