Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jízdní dojmy s omlazeným Volkswagenem Passat. Pořád je to třídní pašák

Stanislav Kolman
Diskuze (88)

VW Passat přijíždí v omlazeném balení, namísto rozsáhlých změn ale došlo jen na jemné ladění. Novinku jsme vyzkoušeli na silničkách ve Frankfurtu nad Mohanem a okolí.

Model Volkswagen Passat ušel od svého uvedení v roce 1972 obrovský kus cesty a stal se synonymem pro manažerské vozy střední třídy. Za dlouhá desetiletí se jej prodalo přes 30 milionů kusů, a pokud byli majitelé spokojeni se současnou osmou generací, omlazovací procedura na tom nic nezmění. Volkswagen totiž nepřipravil žádné revoluční změny, ale spíše drobné ladění kráčející vstříc moderní době. Ještě před zářijovým uvedením na trh jsme vůz vyzkoušeli v okolí německého Frankfurtu.

Nezměnil se moc

Facelift sice přinesl řadu novinek zvenčí i uvnitř, ale nebojte, Passat stále zůstává autem, které poznáte na první dobrou. Všimnout si můžete přepracovaných nárazníků vpředu i vzadu, jinačí je maska chladiče a novinkou je rovněž nápis Passat na víku pátých dveří, tedy vzhledový prvek převzatý od dalších nových volkswagenů. Přepracovány jsou rovněž přední světlomety, které, stejně jako světla vzadu, dostávají výhradně diodovou technologii. Aby toho nebylo málo, připravili designéři několik nových odstínů a rozšířili nabídku kol. Jsou z lehkých slitin a mají rozměr od 17 do 19 palců.

Passat je po nejnovějším Touaregu druhý modelem, jenž je na přání nabízen s novými Matrix LED světlomety IQ.Light. Diodové světlomety využívají soustavu světelných bodů, vytvářených individuálně ovládanými elektroluminiscenčními diodami. Vnitřní modul zajišťuje základní osvětlení sedmi diodami, dalších pět plní funkci přídavných dálkových světel. Vnější modul je interaktivní světlomet Matrix LED, jeho světlo vzniká prostřednictvím 32 diod s individuálním ovládáním. Sofistikované řešení jsme neměli možnost vyzkoušet v praxi, jezdili jsme jen ve dne, ale připomeňme, že v novém Touaregu jsme si jej hodně pochvalovali.

Také uvnitř došlo na korekce. Volkswagen vypíchnul nové ozdobné prvky a materiály, nově navržené výplně dveří či nový multifunkční volant, jenž je součástí sériové výbavy. Vyjma toho si můžete všimnout také absence analogových hodin na středu přístrojovky, elegantní doplněk vystřídal osvětlený nápis Passat. Škoda, tento prvek se nám v kabině líbil. A ostudu by nedělal ani v jinak plně digitálním kokpitu.

Video se připravuje ...

Digitalizace 2.0

U něj ještě chvíli zůstaneme. Passat umí například indukční nabíjení chytrého telefonu či jeho připojení kabelem. Avšak pozor, vybaven je vstupy USB C, stejně jako Škoda Scala. Jsou sice modernější, ale ještě ne tak rozšířené. Pokud má váš telefon klasické „úesbéčko“, budete muset poptat redukci.

Digital Cockpit, jak si nově říká výbavový prvek dříve znám coby Active Info Display, jsme vyzkoušeli jen okrajově, podrobné hodnocení si necháme až do videa k plnohodnotnému redakčnímu testu. Právě na zdokonalení multimédií si dal Volkswagen v rámci modernizace hodně záležet. Digitální budíky mají 11,7“ obrazovku, nejvyspělejší infotainment Discover Pro přidává další 9,2palcový displej uprostřed. Sáhnout však lze i po střídmější verzi s osmi či 6,5 palci. Ne že by Passat neuměl být digitální už předtím, ale omlazený kokpit je z tohoto pohledu ještě modernější a odpovídá požadavkům moderní doby. Zkrátka digitalizace 2.0.

Během úvodních desítek kilometrů se nám líbil především ostrý obraz s vysokým kontrastem a hbité fungování celého systému. Potěší také široké možnosti individualizace včetně tří režimů zobrazování – s klasickou stupnicí, velkou informační plochou a konečně displejem s jednou funkcí. Mezi obrazovkami lze snadno přepínat tlačítkem View, nám však nejvíce sedla standardní klasika. Komu by nevyhovovalo vyťukávání dat na dotykovou obrazovku, může sáhnout po hlasovém ovládání. Passat totiž umí česky.

V ostatních aspektech se třídní „pašák“ příliš nezměnil, což je jedině dobře. I nadále tak nabízí spoustu místa všemi směry, navíc v obou řadách. Pochvalovali jsme si také širokou prosklenost a úzké sloupky, díky čemuž je z vozu opravdu dobrý výhled. Vzdušnost uvnitř můžete umocnit ještě příplatkovým panoramatickým oknem. Hodně se líbí nový volant z příjemného materiálu na dotyk. Navíc mu zůstává úzký věnec, který preferuji před silnějšími řešeními například od BMW.

Video se připravuje ...

Nejsilnější diesel

Passat v omlazeném balení dorazí s celou řadou pohonných jednotek. Základ tvoří patnáctistovka 1.5 TSI Evo s výkonem 110 kW, silnějším zástupcem mezi zážehovými motory je dvoulitr TSI s výkony 140, případně 200 kW. Vylepšila se také plug-in hybridní veze GTE. Základ tvoří benzinová čtrnáctistovka, systémový výkon má hodnotu 160 kW a dle metodiky WLTP ujede na jedno nabití až 56 kilometrů. Široká je rovněž nabídka turbodieselů – 2.0 TDI Evo/110 kW, 2.0 TDI/140 kW a konečně 2.0 TDI biturbo s výkonem 176 kW.

Emisní systém motoru 2.0 TDI Evo používá systém dvou katalyzátorů SCR a dvounásobného vstřikování kapaliny AdBlue. Všechny motorizace omlazeného Passatu jsou pro boj s emisními normami vybaveny filtrem pevných částic.

My jsme v rámci mezinárodních testovacích jízd v okolí Frankfurtu nad Mohanem sáhli po nejsilnější naftové motorizaci, jež je standardně pojena s pohonem všech kol a sedmistupňovou samočinnou převodovkou DSG. Nejen my očekáváme, že právě o tento motor bude mezi fleetovými zákazníky vůbec největší zájem.

Naftové biturbo s jedním nízkotlakým a druhým vysokotlakým turbodmychadlem je vcelku kultivované, byť pravda, že v nižších otáčkách jsme sem tam zaznamenali dunění. V nich je navíc motor hodně mdlý, probouzí se až nad 1500 otáčkami, ve kterých najednou ožije a směle pokračuje až nad čtyři tisíce. Pocit lenosti bychom připisovali spíše naladění samočinné převodovky, která vyšší převodový stupeň mnohdy řadí zbytečně brzy, čímž potenciál motoru citelně otupuje. Řešením může být přepnutí do sportovního režimu, ten je ale zase až moc velkorysý a motor často nechává pracovat v nejvyšších patrech otáčkoměru. Ideálem pro běžné jezdění by bylo nastavení někde mezi.

Když ale najedete na dálnici, což je Passatův revír, a tempo se ustálí, motor je příjemným společníkem. Při 130 km/h točí na nejvyšší rychlostní stupeň jen lehce přes 2000 otáček, při okreskové devadesátce se digitální ručička otáčkoměru povaluje okolo 1500 otáček. Navíc je kabina slušně odhlučněná, takže vás nic neruší. Tedy až na valivý hluk od kol, který už je při dálničním tempu slyšet. A s rostoucím tempem na německém autobahnu se přidává i aerodynamický svist od zrcátek, i v nějakých 170 km/h však zůstává v normě, stejně jako dálniční spotřeba okolo 7,5 litru.

Také na okreskách si Passat počíná velmi dobře. Karoserie zkoušeného kombíku se nenaklání a zatáčkami se proplétáme svižně. Řízení sice nedává mnoho zpětné vazby, je však přesné a snadno tak měníte směr jízdy. Ani v těchto ohledech se auto ve srovnání s předchůdcem výrazně nezměnilo, za což jsme jedině rádi.Očekáváme, že stejný verdikt nakonec přinese i testování na tuzemských cestách, kam omlazený Passat dorazí v září letošního roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (88)

Doporučujeme

Avatar - palix
28. 6. 2019 20:08
Re: passat alebo Camry, toť otázka!
ST je super, ja ale radšej taký obyčajný. Jazdil som na Focuse 2 - ten sa mi páčil. Aj 3-ka bola OK, ale nepáčila sa mi palubná doska a bol to viacmenej už výbehový model. Najnovší je pekný.
Avatar - Emel
28. 6. 2019 13:04
Re: Opel
S Insi jsem se skoro vešel do 800 s daní (2.0t 4x4), s Passatem bych tehdy (2017) byl o dost výš... ale jo, na oboje se dají sehnat slušné slevy a záleží na konfiguraci a motoru co člověk chce.
Avatar - Londonbridge
28. 6. 2019 12:29
Re: hukot od kolies
Pneumatiky robia vela. Ja som mal defekt na E 350 nedalo sa to opravit tak som vymenil obidve predne Bridgestone za lacnejsie Michelin 245/40/18 a hucia viac ako Bridgestone. najhorsie su run flat ale potom este zalezi na konkretnej pneu. Michelin nic moc.
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2019 09:59
Re: passat alebo Camry, toť otázka!
Špatný srovnání a špatnej předpoklad = C-HR je SUV tim myslím vyšší stavba z principu horší pro vyšší rychlost a 85 kW nebo hybrid spalovák jen 72 kW zatímco Camry sedan 2.5 litr 160 kW

180 km/h jede celkem v pohodě a kultivovaně i Auris 1.8 100 kW
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2019 09:09
Re: passat alebo Camry, toť otázka!
To ticho https://www.idnes.cz/…927_automoto_vok