Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jízdní dojmy se Suzuki Ignis: Japonská stylovka skvěle pobaví

Michal Fokt Michal Fokt 16. 4. 2017
52
30
Zobrazit náhledy (52)
suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy suzuki jizdnidojmy
Co kdybyste si nekoupili miniauto jen proto, že je malé, levné a úsporné? První svezení ukazuje, že se se s ním svezete lépe, než s lecjakým hot-hatchem!

Poté, co z Evropy zmizelo Daihatsu, které se jako jediná japonská značka v Evropě nerozpakovala nabízet auta s designem, typickým pro Zemi vycházejícího slunce, vznikla v nabídce v této části světa poměrně výrazná díra. Tu ale v poslední době začíná zaplňovat Suzuki, které se tak vrací k odkazu ikonického Wagonu R+.

Modely Vitara a Celerio jsou příjemnou připomínkou hranatého japonského stylu a je dle mého názoru škoda, že se od něj odchyluje swift a model Baleno jsem nepochopil už vůbec, ten jako by ani od současného Suzuki nepocházel. Ovšem nyní přichází auto, které co se týče stylu, strčí všechny „suziny“ do schránky na rukavice – miniSUV Ignis! Před časem jsme jej poprvé vyzkoušeli v zahraničí, teď však přichází na český trh a na české silnice, které už dokázaly "popravit" nejeden vůz s pozitivním prvním dojmem

Krabicový profil 3,7metrového autíčka je doslova „k sežrání“, s ním zajímavě kontrastuje oblá záď, snad jen příď mohla být ještě trošku drsnější. Ostatně Suzuki přiznává, že se při návrhu inspirovalo řadou aut z minulosti - a je to opravdu poznat. Za mě tedy hodně dobrý… Potěšil také interiér, hranatost zevnějšku se promítla i do minimalistické palubní desky, díky vyššímu posazu je vpředu i vzadu dost místa ve všech směrech a našel jsem si vhodnou pozici i přes pouze výškové nastavení volantu.

Interiér se sice nesnaží zakrýt, že jde o malé a levné auto, ale všechno zde působí velmi robustně a bytelně. Jedinou výtku mám vůči opěradlům sedadel, zcela postrádají boční vedení a to je vzhledem k dalších zjištěným skutečnostem opravdu škoda. Zadní lavice je posuvná, takže nadbytek místa pro kolena lze zmenšit ve prospěch kufru. Ten má u čtyřkolky sice jen skromných 200 litrů, u dvoukolky však 260, což je na městskou nákupní tašku naprosto dostačující. V případě sklopení opěradel převeze až 500 litrů nákladu.

Vyjíždím a už po pár stovkách metrů cítím, kde se na autě šetřilo – kamínky bubnují v podbězích více, než bývá zvykem a hranatá karoserie rozráží vzduch tak nějak …slyšitelně. Docela příjemným překvapením je atmosférická dvanáctistovka s 66 kW a 120 N.m. I v nízkých otáčkách se má čile k světu, určitě víc, než by člověk od téhle kubatury očekával, což je zásluha hmotnosti pod 900 kg, jinak je to ale klasická atmosféra s plynulou gradací výkonu, která se nejlépe cítí mezi 4500-6000 otáčkami.

Na prázdnou okresku nebo do města je motor naprosto ideální, propůjčuje autu s automaticky připojitelným pohonem všech kol příjemnou dynamiku kopec nekopec, řazení má krátké a přesné dráhy s lehkými mechanickými odpory, ale předjíždění pomalejšího auta už bude trošku oříšek.

Řízení je lehké, ale ne přeposilované, přesné, ale trošku „umělé“ a příjemně strmé, auto na povely reaguje díky krátkému rozvoru okamžitě a velmi spontánně, zatáčí s ohledem na to, že je prakticky stejně široké jako vysoké, s až nepochopitelným nadšením a jen minimálními náklony.

Asi čekáte, že teď to přijde – něco za něco. Ale není to tak. Přestože je krásně ovladatelný a miluje zatáčky, je současně velmi komfortní. S ohledem na krátký rozvor sice není plavný ani trošku, ale do kabiny se nepřenáší téměř žádné rázy od nerovností. Jedinou nevýhodou tohoto naladění je určité riziko rozvlnění při prudkých pohybech volantu a na sérii nerovností může být někdy malinko neklidný.

Během krátké zkušební jízdy jsem také měl pocit, že by mohl ignis trošku lépe brzdit, ale na mokré silnici nelze vyvozovat finální soudy. Naopak je třeba říci, že čtyřkolka funguje bezproblémově, Suzuki se u ignisu vrátilo k viskózní spojce a při prudkém rozjezdu si sice přední kola krátce hrábnou, ale pak už se auto rozjíždí, co mu síly stačí.

Tedy musím vám říci, že tak pěkně už jsem se dlouho nesvezl. Nic proti vypiplaným podvozkům běžných aut nebo téměř až superschopnostem ostrých hatchbacků, největší zábava je dneska řídit ne až tak dokonalé miniauto. Kombinace vyššího posazu a karoserie se zatáčivým podvozkem, přesného a strmého řízení a točivého motoru je zárukou naprosto parádního svezení. Ignis navíc nevyměnil agilitu za kvalitu jízdy, není to žádný uskákaný kostitřas.

Motor bude postačovat do městského provozu nebo na prázdné silnice, ale předjíždění bude nutné dobře zvážit. Interiér působí moderně a bytelně a je překvapivě prostorný, kufr nevyjímaje. Když k tomu přidáte sympatickou základní cenu lehce přes 240 tisíc, mohlo by jít o velký prodejní hit. Já bych si ho na ježdění kolem komína koupil hned…

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bocne vedeni
Makovnik
| 18. 4. 2017
"Jedinou výtku mám vůči opěradlům sedadel, zcela postrádají boční vedení " ..... viete si v redakcii predstavit, ze existuju ludia, ktori ocenia, ze sedacka NEMA mohutne bocne vedenie?
Avatar - woody-alien
Suzuki slape
woody-alien
| 17. 4. 2017
Možná by ani nevadilo, že tebou zmíněné věci jsou až ve vrcholné výbavě, ale to, že vrcholnou výbavu lze koupit jenom s AWD. Což je (v dané cenové kategorii) o masivních 56t víc. Kdyby Elegance byla dostupná i s 4x2, mohla být cena podstatně atraktivnější. Nicméně za AWD a tu světlou výšku (zdravíme leckterá "dospělá" SUV) má ode mě Suzuki :yes:
Avatar - twistedTSD
Suzuki slape
twistedTSD
| 17. 4. 2017
I Baleno má enormně úzké pneu. Ale 175 je na miniauto celkem v pohodě rozměr. Obdobně bych mu nevyčítal délku nebo výplně dveří, protože po napravení tvých výtek by z Ignisu byla Vitara. A neměl by tak sympatické ceny.

Mně spíše při pohledu do ceníku vadí, že tempomat (a taky ta stylová LED světla) nabízí výhradně špičková specifikace, která je cenou o dva segmenty výše. Já vím, u městského auta to tolik nevadí, ale stejně...
Avatar - H/K_svwet
Tak urcite...
H/K_svwet
| 16. 4. 2017
ja som nebol v zapche... tam kde je predajna ignisu tam dnes bola doslova poloprazdna cesta... ;-) ... proste sviatocna nedela...

hodnotim ako to vidim.. pacit sa ti to samozrejme nemusi... uz co to som videl... tak len pisem dojmy
Avatar - H/K_svwet
Suzuki slape
H/K_svwet
| 16. 4. 2017
u nas asi nie... nie sme moc idealny trh pre vozy ako panda a ignis ale ja som mal na mysli celkovo europu.. tu uspech ignisu je dost pravdepodobny...

zamrzia tie uzke kola... ono sa to zda blbost.. ale v reale ked som auto videl.. udrie to hned do oci... pritom mimo kvalitnu cestu sa sirsia pneu iste zide ( jamy, vymole ) ved je to predsa crossover do pr.dele...

viem o com pises.. ja sam mam male auto lebo mi plne postacuje a netreba mi nic vacsie ale ignis mi prisiel uz na pohlad vazne kusok primaly aj na mna co by fandu malych vozov ... velka skoda ze nie je aspon o 15 cm dlhsi ... a nema aspon 185ky pneu ako predosly ignis a nejake normalne tubusy v kabine ... rovnako aj tie dvere a ich oblozenie docela bida... vyzeraju snad jednoduchsie jak tie 20 rocne vo felde ... co ma ale najviacc mrzi na novom ignise je jeho nevydareny zadok.... nazivo ma dnes sklamal asi najviac... nesedi mi .... pritom ten okaty kukuc je tak paradny :-(

PS: neviem preco ale ked som videl tie zadne velke svetla ignisu napadol ma hned ssangyong musso uplne podvedome..... alebo teda roky davno minule