Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

K mání je vzácná Škoda 1203 SA Kamyonet. Tenhle pick-up se vyráběl jen v Turecku

Jan Zajíc Jan Zajíc 4. 3. 2021 • 01:47
12
1
Zobrazit náhledy (12)
Škoda 1203 SA Kamyonet Škoda 1203 SA Kamyonet Škoda 1203 SA Kamyonet Škoda 1203 SA Kamyonet Škoda 1203 SA Kamyonet Škoda 1203 SA Kamyonet Škoda 1203 SA Kamyonet

Škodu 1203 zná snad každý Čech, který vyrůstal nejpozději v 90. letech minulého století. Víte ale, že na jejím základě vznikal v Turecku vůz, který vypadal úplně jinak?

Začátek příběhu o voze jménem Škoda 1203 SA Kamyonet, najdeme už v roce 1966, kdy Turecko zakázalo dovoz hotových automobilů. Ale protože vozidel bylo třeba, našlo se řešení: do země se dovážely samostatné komponenty, z nichž se následně poskládala auta.

Obdobně to bylo i v případě Škody 1202, respektive její techniky. Právě na základech tohoto modelu se totiž v Turecku montoval pick-up známý jako Škoda 1202 Kamyonet. Kamyonet je přitom turecký výraz pro dodávku nebo právě pick-up. Dobová čísla hovoří o deseti tisících kusů, které se vyrobily v letech 1971 až 1982.

Podvozky a další techniku tedy dodávala továrna automobilky z Vrchlabí a na ně turecká společnost Celik Montaj (později se přejmenovala na Anadolu Otomotiv Sanayi) montovala hranaté plechové karoserie. Výsledkem bylo dvoudveřové dvoumístné auto s korbou a  1,2litrovým motorem ze Škody 1201 o výkonu 35 kW vpředu a pohonem zadních kol.

Kamyonet byl 4350 mm dlouhý, 1650 mm široký, 1620 mm vysoký a disponoval rozvorem náprav 2685 milimetrů. Pohotovostní hmotnost činila 1050 kilogramů, vůz měl nosnost 750 kg.

V roce 1982 pak přišel nástupce Škoda 1203 SA Kamyonet. Toho už společnost Anadolu Otomotiv Sanayi stavěla s motorem a šasi novějšího modelu 1203. Podle dostupných zdrojů vzniklo do roku 1986 asi 3600 kusů.

O pohon se starala jedna-dvojka o výkonu 33 kW a točivém momentu 87 N.m, která prý pick-up dokázala rozjet až na 90 km/h. 

Novější Kamyonet, vybavený dvojitými příčnými závěsy a vinutými pružinami vpředu a kyvadlovou nápravou se zkrutnými tyčemi vzadu, byl díky prodloužené podlahové plošině modelu 1203 o něco větší a praktičtější.

Na délku měřil 4750 mm, široký byl 1760 mm a vysoký 1676 mm. Rozvor dosahoval 3020 mm. Pohotovostní hmotnost činila 1315 kg a nosnost pak 1010 kg. Nákladová plocha měla délku asi 2,25 metru a šířku 1,76 metru.

A právě jeden exemplář turecké Škody 1203 SA Kamyonet se objevil na prodej na Slovensku. Prodejce bohužel nenabízí mnoho informací, zmiňuje jen rok výroby 1982, výborný stav a udává nájezd 28.500 kilometrů. Chybí také cena, ta je na dohodě...

Související články

Témata
5. 3. 2021 12:02
Pred pár rokmi
Pár rokov dozadu som to videl hrdzavé v olivovom háji v Grécku. Keby som vedel že to je taká vzácnosť tak by sa ju možno aj oplatilo dovliecť do SR

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku