Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

K mání je vzácná Škoda 1203 SA Kamyonet. Tenhle pick-up se vyráběl jen v Turecku

Škoda 1203 SA Kamyonet
Škoda 1203 SA Kamyonet
Škoda 1203 SA Kamyonet
Škoda 1203 SA Kamyonet
12 Fotogalerie
Diskuze (1)

Škodu 1203 zná snad každý Čech, který vyrůstal nejpozději v 90. letech minulého století. Víte ale, že na jejím základě vznikal v Turecku vůz, který vypadal úplně jinak?

Začátek příběhu o voze jménem Škoda 1203 SA Kamyonet, najdeme už v roce 1966, kdy Turecko zakázalo dovoz hotových automobilů. Ale protože vozidel bylo třeba, našlo se řešení: do země se dovážely samostatné komponenty, z nichž se následně poskládala auta.

Obdobně to bylo i v případě Škody 1202, respektive její techniky. Právě na základech tohoto modelu se totiž v Turecku montoval pick-up známý jako Škoda 1202 Kamyonet. Kamyonet je přitom turecký výraz pro dodávku nebo právě pick-up. Dobová čísla hovoří o deseti tisících kusů, které se vyrobily v letech 1971 až 1982.

Podvozky a další techniku tedy dodávala továrna automobilky z Vrchlabí a na ně turecká společnost Celik Montaj (později se přejmenovala na Anadolu Otomotiv Sanayi) montovala hranaté plechové karoserie. Výsledkem bylo dvoudveřové dvoumístné auto s korbou a  1,2litrovým motorem ze Škody 1201 o výkonu 35 kW vpředu a pohonem zadních kol.

Kamyonet byl 4350 mm dlouhý, 1650 mm široký, 1620 mm vysoký a disponoval rozvorem náprav 2685 milimetrů. Pohotovostní hmotnost činila 1050 kilogramů, vůz měl nosnost 750 kg.

V roce 1982 pak přišel nástupce Škoda 1203 SA Kamyonet. Toho už společnost Anadolu Otomotiv Sanayi stavěla s motorem a šasi novějšího modelu 1203. Podle dostupných zdrojů vzniklo do roku 1986 asi 3600 kusů.

O pohon se starala jedna-dvojka o výkonu 33 kW a točivém momentu 87 N.m, která prý pick-up dokázala rozjet až na 90 km/h. 

Novější Kamyonet, vybavený dvojitými příčnými závěsy a vinutými pružinami vpředu a kyvadlovou nápravou se zkrutnými tyčemi vzadu, byl díky prodloužené podlahové plošině modelu 1203 o něco větší a praktičtější.

Na délku měřil 4750 mm, široký byl 1760 mm a vysoký 1676 mm. Rozvor dosahoval 3020 mm. Pohotovostní hmotnost činila 1315 kg a nosnost pak 1010 kg. Nákladová plocha měla délku asi 2,25 metru a šířku 1,76 metru.

A právě jeden exemplář turecké Škody 1203 SA Kamyonet se objevil na prodej na Slovensku. Prodejce bohužel nenabízí mnoho informací, zmiňuje jen rok výroby 1982, výborný stav a udává nájezd 28.500 kilometrů. Chybí také cena, ta je na dohodě...

Vstoupit do diskuze (1)