Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

K mání je vzácné a obdivované BMW M3 CSL s nízkým nájezdem. Cena se vám ale líbit nebude

Jan Zajíc
Diskuze (2)

BMW M3 generace E46 patří mezi nejuctívanější bavoráky všech dob. Verze CSL je ovšem jiný "level".

Přídomek CSL je zkratkou výrazu Coupé Sport Leichtbau, což naznačuje, o co konstruktérům šlo především. Leichtbau totiž lze přeložit jako "lehkou konstrukci".

Ale nešlo jen o samotnou hmotnost, důraz byl kladen také na její rozložení. BMW M3 CSL dostalo střechu z lehkého kompozitu, z něhož ale byly vyrobeny také přední kapota a víko kufru, a řadu dílů z lehčích materiálů. Ve srovnání s běžnou M3 tu bylo méně zvukové izolace, jiná podlaha zavazadelníku, zadní okno z tenčího skla, lehká skořepinová sedadla a další změny poháněné touhou o co nejnižší hmotnost.

Výsledkem úprav byla hmotnost 1385 kg, tedy o 110 kg nižší než v případě standardní M3, a ideální rozložení váhy mezi nápravy.

O pohon se postaral 3,2litrový řadový šestiválec S54, vyladěný ovšem na 256 kW a 370 N.m, což bylo o 13 kW a 5 N.m více než u výchozí M3. Motor dostal například nové výfukové svody, vačkové hřídele nebo výfukové ventily. Zákazníci si bohužel nemohli objednat manuální převodovku, jedinou možnost představovala robotizovaná převodovka SMG II. BMW M3 CSL s ní zrychlovalo z klidu na stovku za 4,9 sekundy.

Coupé Sport Leichtbau dále nabízelo samosvorný diferenciál mezi zadními koly a upravený podvozek s kratšími pružinami, tužšími tlumiči a jinými stabilizátory, zadní zavěšení zase mělo části ze slitiny hliníku. Brzdy pocházejí z M5 generace E39. Auto stálo na lehkých devatenáctipalcových kolech BBS.

BMW M3 CSL se vyrábělo jen několik měsíců v roce 2003, za tu dobu vzniklo pouhých 1358 exemplářů.

Dnes jde o velice ceněný youngtimer, jak ostatně dokládá i nabídka prodejce AR Cars, který má "na skladě" vůz s nízkým nájezdem (23.400 km). Kupé s karoserií v barvě Black Sapphire Metallic (jedna ze dvou dostupných možností, druhou byl lak Silver Grey Metallic) je k dispozici s kompletní servisní historií, uživatelskou příručkou a třemi klíči za 2.934.000 Kč...

Jan Zajíc
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
22. 6. 2021 22:28
S cenou
sa asi posr.li ale až sú kupci na to .....
Kupé od e46 je aj po takých rokoch je skrátka pohladenie a pastva pre oči, to sa chlapcom od Mníchova fakt podarilo. CSL som počul na živo asi 2x ale ten zvuk nasávania vzduchu + vysokootáčvá R6 je neskutočná lahoda pre uši petrolheda.Malá peha (piha) na kráse je tá prevodovka, manuál by tam bol asi puristickejší aj keď v tej dobe to mala byť TOP-ka. Znalý vedia ako SMG fungovalo/nefungovalo.
I tak parádička.
Avatar - lordlord
22. 6. 2021 15:50
kup
základní měla 252 kW