Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia GT4 Stinger: Schreyer válí

Michal Fokt Michal Fokt 14. 1. 2014
18
100
Zobrazit náhledy (18)
Kia Kia Kia Kia Kia Kia Kia Kia Kia Kia Kia Kia Kia
Až překvapivě svébytné a atraktivní kupé se skrývá za označením konceptu Kia GT4 Stinger, vzniklého za laskavého dohledu ředitele automobilky. Přibude Toyotě GT86 konkurence z Koreje?

Už od chvíle, kdy Peter Schreyer začal pracovat jako šéfdesignér značky Kia, je prý jeho snem navrhnout pro ní sportovní kupé s pohonem zadních kol. V roce 2006 čirá utopie, dnes ale má mateřský Hyundai platformu pro pohon zadních kol a něco mi říká, že se Schreyer bude ze všech svých, dnes už z pozice jednoho ze tří ředitelů automobilky Kia skutečně nemalých, sil snažit tento projekt dotáhnout do konce.

Oficiálně je ovšem GT4 Stinger studie, u níž „zatím nejsou plány na výrobu“, ale při pohledu na do posledních detailů propracovanou karoserii, jejímž jediným (opravdu jen) relativně futuristickým prvkem jsou vertikálně orientované přední světlomety, dá asi Korejcům dost práci o tom někoho přesvědčit.

Dalším plusem je design samotný. Pesimista sice můžete namítnout, že na řešení střechy je něco z Nissanů GT-R a 370Z, optimista ale může kontrovat zdaleka nejstylovější Kiu, která je dnes v prodeji – Soulem (jenž ovšem paradoxně vznikl ještě před příchodem Schreyera ke Kie). Jinak asi nelze proti tomuto decentnímu retru, které nezastírá, že hlavním trhem pro takový vůz by bylo USA a také bylo v americkém centru značky (KDCA) navrženo, nic namítat.

Pozitiva ale pokračují i dále – tak třeba rozměry. Hyundai Genesis Coupe už je na nějaké dovádění možná moc velký, GT4 Stinger má však proporce kompaktní Toyoty GT 86 – délka 4310 mm a rozvor 2619 mm vypadá velmi slibně, stejně jako váha 1300 kg, rozložená mezi nápravy v poměru 52:48. Pod kapotou by měl být turbem přeplňovaný dvoulitr T-GDI s přímým vstřikem, vyladěný na 235 kW (320 k), krocený čtyřpístkovými brzdami Brembo s 15“ kotouči, ukrytými za paprsky 20“ kol s obutím Pirelli P-Zero 235/35 vpředu a 275/35 vzadu. Tak nezbývá, než držet palce, aby to (nějak) dopadlo...

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Koncept SAABu
MariAchi
| 15. 1. 2014
Snad to tu nečte >:D
Koncept SAABu
webpaja
| 15. 1. 2014
Myslíš mojí asistentku? To jsem tak vybral schválně >:-[]
Avatar - Michal Fokt
Schreyer zlizol smotanu
Michal Fokt
| 15. 1. 2014
Nemáte pravdu. Kia Soul byla jako koncept představena už v roce 2006 a to v lednu, logicky tedy vznikala v roce 2005, kdy Schreyer u Kie ještě nebyl. A pokud jde o podíl šéfdesignéra na čemkoli, tak to prostě chodí. Ferrari jsou Pininfarina, lhostejno, jestli kreslil Okuyama nebo někdo jiný. Že to konkrétní auto navrhl konkrétní designér se většinou dozvídáme ve chvíli, kdy dotyčný návrhář přechází jinam a hodí se mu to do CV. Šéfdesignér prostě udává směr a schvaluje.

Co se konkrétně GT4 týče, jde zcela zjevně o evoluci Schreyerovy studie Kee. Pokud tedy byla Schreyerova. ;-)
Koncept SAABu
MariAchi
| 15. 1. 2014
Jéžišmarjá kams dalo voči, to nevidíš to masku?! >:D
kouka to jak krysa
jirka1203
| 15. 1. 2014
ty jsi jako mistni mudrc ze jo? ;-)