Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI – Slovenský športovec

10. 4. 2013
46
130
Zobrazit náhledy (46)
Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed Kia Pro ceed
Původní Kia Pro_Cee’d se uchytila, nyní přichází její nástupce. Je ještě stylovější, přitom lépe jezdí a je o dost levnější než třeba Volkswagen Scirocco nebo Opel Astra GTC.

Pro_Cee’d byl před pěti lety první Kiou, která v Evropě nabídla něco více než víceméně rodinný vůz. Třídveřový hatchback vsadil na stylový design sportovního střihu a k tomu přihodil vstřícnou cenovou politiku – Kia se nezařadila do zástupu automobilek, které pod klíčovým slovem kupé ženou ceny třídveřového hatchbacku o desetitisíce vzhůru.

Druhá generace staví na tom nejlepším z předchůdce. Design je ještě expresivnější, plný dynamických prolisů a ozdobený pořádnou porcí chromu. Přitom cena je nachlup stejná jako u pětidveřového Cee’du – prostě si za danou částku vyberete svému srdci bližší model.

kia testy nizsistredni kia testy nizsistredni
 

Zevnějšek je silnou kartou nového Pro_Cee’du, zvlášť v zářivě zrzavé barvě. Třídveřový model dostal nový přední nárazník – má nižší masku chladiče, její bohaté chromování zasahuje až ke světlům. S trochu kýčovitou zdobností ale kontrastují nelakované parkovací senzory. Jako by šlo o lehký vnitrokoncernový útlak, vždyť sesterský Hyundai i30 je má v barvě karoserie.

Výrazný prolis ve dveřích Pro_Cee’d podědil po předchůdci, zmizely ale ostře řezané hrany a dynamický tvar bočních oken. Místo toho novinka sází na ladnější obliny a snaží se vzbudit dojem luxusního zboží. A jde jí to celkem úspěšně, málokteré auto do půl milionu korun vypadá tak efektně. Do celkového konceptu zapadá také design zadní partie, který není zrovna nejhezčí, ale přitahuje pozornost.

Interiér, stejně jako ve výchozím Cee’du, prokouknul hned o několik generací. Pro_Cee’d přidal tradičně úpravu v podobě střechy snížené o 40 milimetrů, nová generace má navíc černé a mimořádně kvalitní čalounění stropu.

kia testy nizsistredni kia testy nizsistredni
 

Snížení kabiny příliš neomezilo prostor na předních sedadlech, strop je totiž nejvýše právě nad hlavami předních pasažérů a i dlouhánům nechává dostatek místa. O kousek nižší posaz by sice nevadil – kvůli sportovnějšímu pocitu i výhledu přes krátké čelní okno. Jinak je ale z místa řidiče vidět dopředu a do boků výborně. Směrem vzad je to však kvůli malým oknům a širokým sloupkům horší, to pak přijde vhod příplatková parkovací kamera.

Životní prostor na zadních sedadlech není vůbec špatný, Kia ale zbytečně komplikuje situaci nedořešeným tvarem zadního sedáku. Strop je nad druhou řadou hodně nízko, zde by opravdu pomohl nižší posaz. Stehna si naopak říkají o strmější sedák, tedy výraznější oporu. Pak by se vzadu dospělým sedělo pohodlně, třeba jako ve stále bezkonkurenční Astře GTC.

Vedle designu je silným trumfem interiéru jeho výbava. Provedení Exclusive má vyčerpávající seznam standardních prvků, který lze díky mnoha paketům ještě rozšířit. Testovaný vůz dostal nejbohatší paket Ultra, který za 80.000 Kč udělá z Pro_Cee’du opravdu luxusně vybavený vůz. Nechybí xenonové světlomety, vyhřívaný volant a sedadla, navigace, bezklíčový vstup, parkovací kamera a mnoho dalšího. Přitom cena automobilu stále zůstává bezpečně pod půl milionem korun.

kia testy nizsistredni kia testy nizsistredni
 

Motor GDI je v testech na Auto.cz poměrně častým návštěvníkem. Atmosférická šestnáctistovka s přímým vstřikováním dosahuje výkonu 99 kW a může se pochlubit silným průběhem točivého momentu. Aktuálně jde o vrchol motorové palety, ve skutečnosti se ale tento agregát dynamicky řadí někam na úroveň Astry GTC 1.4 Turbo – tedy do středu pelotonu stylových hatchbacků. Zájemci o rychlejší svezení musí ještě pár týdnů počkat na silnější Pro_Cee’d GT s přeplňovaným motorem.

Z hlediska každodenního použití bohatě postačí atmosférický čtyřválec. Ve městě přijde vhod rychlý nástup točivého momentu, otáčky motoru mohou snadno klouzat kolem 2000 min-1, kdy se šestnáctistovka s tichým ševelením proplétá provozem. Zhruba v polovině spektra otáček zvuk motoru výrazně zesílí, výkon ale přibývá svižně a lineárně až do zásahu omezovače. Na občasné dravé svezení to s přehledem stačí.

Přiměřenému výkonu sekunduje také přiměřená spotřeba. Na dálnici benzinový Pro_Cee’d při konstantních 130 km/h točí 3400 min-1 a v průměru žádá 7,3 l na 100 km. To je zatím nejlepší výsledek motoru GDI – i když to není nikterak podstatné, třídveřový model zde uplatňuje výhodu nižší karoserie a splývavějších tvarů zádi, takže pár decilitrů ušetří. Nároky na palivo jsou přiměřené i v ostatních režimech. Mimo město sice šestnáctistovka potřebuje vždycky více než pět litrů, na druhou stranu ve městě se přes osmilitrovou hranici podívá jenom vzácně.

kia testy nizsistredni kia testy nizsistredni
 

Příjemným překvapením je podvozek, i přes tužší nastavení si se sedmnáctipalcovými koly udržuje rozumnou míru komfortu. Na rozbité silnici neznervózní a po hladkém asfaltu doslova pluje. Stejně jako ostatní Cee’dy nové generace je i ten třídveřový směrově stabilní – zúročuje vyspělou konstrukci podvozku, široké pneumatiky a tužší uložení náprav.

Stejné faktory, spolu s relativně lehkým motorem skloněným vzad, pomáhají i ovladatelnosti v zatáčkách. Pro_Cee’d je důsledně neutrální, všechna kola věrně následují natočení volantu, bez zaklekávání, odskakování nebo ztráty trakce na přední nápravě. Díky vhodně nakaliborvanému posilovači řízení (v režimu Sport) by si Pro_Cee’d mohl troufnout i na Astru GTC, která má širší rozchody kol a propracovanější konstrukci přední nápravy.

Když k tomu přidáme cenovou politiku, vychází nám Kia Pro_Cee’d jako velice atraktivní nabídka v tomto okrajovém segmentu. S motorem 1.6 GDI je ze všech kupé-hatchbacků okolo 100 kW nejlevnější, nemluvě o bohaté standardní výbavě.

Kia Pro_Cee'd vs. konkurenti - srovnání cen a výbav
ModelKia Pro_Cee'dOpel Astra GTCRenault MéganeVW Scirocco
Motor1.6 GDI/99 kW1.4T/103 kW1.2 TCe/85 kW1.4 TSI/90 kW
VýbavaExclusiveSportDynamiqueSport
Základní cena [Kč]374.980,-428.900,-387.900,-499.900,-
Bluetooth hands-freeS12.300,-S7.000,-
KlimatizaceSSSS
Litá kola R 16S-S-
Litá kola R 178.000,-R186.100,-S
Metalický lak14.000,-14.100,-13.700,-13.800,-
Navigace38.000,-21.200,-15.500,-21.400,-
Palubní počítačSSSS
Parkovací senzoryS12.600,-S15.000,-
Přední mlhovkySSS5.500,-
TempomatSSS12.000,-
Vyhřívání předních sedadel10.000,-9.100,-5.600,-15.500,-

kia testy nizsistredni kia testy nizsistredni
 

S novým Pro_Cee’dem Kia dokazuje, že i na základech masové techniky se dá postavit velmi zajímavý automobil. Má výrazný design, dobře jezdí, je docela praktický a k tomu stojí stejně jako normální pětidveřový hatchback. Takto vypadá férová nabídka!

Pro_Cee’d sice není tak šokující jako sesterský Hyundai Veloster, ale za výrazně nižší cenu nabízí podstatně více muziky. Z ostatních konkurentů se mu cenově dokáže přiblížit jedině Renault Mégane Coupé. Vyrovnaným soupeřem Pro_Cee’du jsou ale i Opel Astra GTC a Volkswagen Scirocco, které však stojí o sto i více tisíc korun navíc.

První cena vozu269.980 Kč (Active 1.4 CVVT/73 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací329.980 Kč (Comfort 1.6 GDI/99 kW)
Základní cena testovaného vozu374.980 Kč (Exclusive 1.6 GDI/99 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků473.980 Kč (Exclusive 1.6 GDI/99 kW)

Plusy

  • Výrazný design exteriéru, kvalitní provedení interiéru
  • Nejlepší poměr cena/výbava a cena/výkon v daném segmentu
  • Stabilita, ovladatelnost, neutrální chování v zatáčkách
  • Nejlepší naladění posilovače řízení v řadě Cee’d
  • Shodná cena a výbava jako u pětidveřového modelu
  • Vyhřívaný volant
  • Sedmiletá záruka

Minusy

  • Nevhodně rozmístěné loketní opěrky
  • Nízký strop nad zadní řadou sedadel
  • Velmi omezený výhled šikmo dozadu
  • Vysoká nakládací hrana zavazadlového prostoru
  • Nelakované parkovací senzory v náraznících

Foto: Petr Homolka

Témata
Kia Pro_cee’d 1.6 GDI
Cena základní sestavy 374 980 Kč
Výbava základní sestavy Šest airbagů, stabilizační systém, dvouzónová automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, sklopný klíč, autorádio s MP3 a ovládáním na volantu, volant nastavitelný ve dvou osách, elektrické stahování předních oken, mlhovky, litá 16“ kola, diodové denní svícení, LED zadní světlomety, Bluetooth, palubní počítač, tempomat, kůží potažený volant, zadní parkovací čidla a další. Kč
Cena testované sestavy 473 980 Kč
Výbava testované sestavy Metalíza (+14.000,-), paket Ultra 3 (+85.000,-): adaptivní xenonové světlomety, přístrojový panel Supervision s TFT displejem, zatmavená boční skla, bezklíčový vstup Smart Key, startovací tlačítko, vestavěná navigace se 7“ dotykovým displejem a komunikací v češtině, inteligentní parkovací systém SPAS, kontrola jízdního pruhu LDWS, vyhřívaná přední sedadla, volant a prostor pod stírači, elektrická parkovací brzda, posuvná středová loketní opěrka, elektricky nastavitelná bederní opěrka řidiče a spolujezdce, dešťové čidlo, elektrochromatické vnitřní zrcátko, parkovací kamera, dvoubarevný interiér Jupiter, litá 17“ kola. Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1591
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 99 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 164 / 4850
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 4.7 / 5.8
Emise CO2: 135
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1235
Objem nádrže (l): 53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1267 / 553
Rozměr pneu: 225/45 R17
Kia Pro_cee’d 1.6 GDI
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4310
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1557
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 860 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 890
k) šířka vpředu (mm): 1465
l) šířka vzadu (mm): 1425
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 660

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Enthusiastic.driver
slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9.9se
Enthusiastic.driver
| 14. 4. 2013
Tak první odstavec snad ani nebudu komentovat. Jestli máš dojem, že vlastnosti podvozku a slícování plastů se s postupujícím opotřebením zlepšuje, je asi něco špatně.

Možná by stálo za to, shlédnout ty videa s akcelerací obou aut. Nemám z nich dojem, že by NA 1.6 za tou 1.4T nějak výrazně zaostávala. A opět navážu na předchozí - jestli nedokážeš pochopit, že progresivně stoupající křivka výkonu atmosférického motoru se ve vyšších otáčkách srovná (rozdíl 4 kw je skutečně malý) s plochou křivkou výkonu turbomotoru, je asi něco špatně.

A na poslední odstavec stačí pouze oponovat, že spousta lidí neumí jezdit s atmosférou a neumí využívat její výkonovou charakteristiku - je to pouze smutný fakt. Atmosféra se spotřebou nechytá ne turbo leda při defenzivní plynulé jízdě. Čím více se tlačí na pilu, tím více turbo ukazuje svůj obrovský rozptyl spotřeby závislý na poloze plynového pedálu.
130km/h
_MT_
| 13. 4. 2013
Sporťák. >:D Teď jsi to zabil. Jakých rychlostí dosahuješ na okreskách? Ne nadarmo Japonci nechávali na autech pro zábavu čtyřstupňové manuály. Prostě víc nepotřebovali. Reakce na plyn se ti těžším převodem nezpomalí. Co takhle vzít si k srdci vlastní radu? Znám majitele zmíněné 205 1,9 GTI (koupil ji jako novou a pořád ji má) a připadala mu líná. Takže nechal vyměnit stálý převod a prodloužit pětku, právě kvůli dálnici, aby mu auto neřvalo, motor se tolik netrápil a neměl úplně mizernou maximální rychlost.

Třídveřové auto si kupuji, protože se mi více líbí. Když chci sportovní auto, koupím si sportovní auto. Dveří může mít klidně deset, dveře (či jejich absence) to auto rychlejším, nebo záživnějším neudělají.
slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9.9se
Dušan10
| 13. 4. 2013
No na stovku O3 možno zrýchli za 10,3 (samozrejme prázdna) ... ale potom už "dodýcha" ...

Pri 130 km už 1,2 TSI skončila ......

1,6 GDI ešte v pohode "ťahá" ďalej .....

1,2 TSI nie je pre 1,6 GDI konkurencia .....
slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9.9se
tesnav
| 13. 4. 2013
Prosím o vysvětlení, jak se tedy najetých 25tkm projeví negativně na podvozku nebo interiéru běžně používaného auta (= služební nájezd do 1/2 roku, soukromé max. 2 roky)

3.500 ot. - 1.4 TSi - 250Nm vs. GDI 160 Nm(?). Max. výkon 103kW v 4.500 (- 6.000) vs. 99kW v 6.300 (!!!). Co se kde může setřít?

To, že turbo žere při jízdě na krev víc, než stejně výkonná atmosféra sice každý ví, ale také soudný člověk pozná, že turbo jede výrazně lépe (viz. křivka kroutícího momentu, resp. výkonové parametry - sprint, pružné zrychlení, které té křivce odpovídají).

To, že spousta lidí neumí s turbem jezdit a nevyužívá plynulý zátah někde od 1.800 ot. je bohužel smutný fakt. Protože pokud se s tímto typem motoru naučíte jezdit, tak atmosféra se při obdobném výkonu a srovnatelné jízdním projevu spotřebou nechytá.
slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9.9se
tesnav
| 13. 4. 2013
Ano, jel. Sice ve starší, výrazně slabší a přidušenější verzi s 90kW. A opravdu bych chtěl vidět 1.6-ku, která by i tomu stíhala. U novější verze je to jasné a opět odkážu na srovnání Golfu a Aurisu.

A také bych chtěl vědět, jak se rozdíl setře jiným zpřevodováním a křivkou točivého momentu, když autor přímo uvádí "otáčky nad 3.500" ... TSi tam má 250Nm (ve. 4.500 ot. je to "jen" 218) a GDI možná nějakých 160Nm (a maximum má 165). To v reálu znamená skoro dvojnásobný rozdíl v pružnosti (nějaké ty Nm potřebuji na dopředný pohyb při výchozí rychlosti).

A sprint za 8,4 je na bezcharakterní a elektronicky těžce přidušený motor (max. výkon v pouhých 4.500 ot.) vcelku solidní výkon. To "charakterní" GDI to do dá za 9,9 a to je pro ty správné řidiče :-O

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku