Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Stonic má český ceník. S atmosférickým motorem stojí 349.980 Kč

Jan Mička
Diskuze (34)
Už brzy se na Auto.cz dozvíte, jak nová Kia Stonic jezdí. Než ale dojde na první dojmy, pojďme si říci něco k českým cenám.

Kolega David Budeš se ještě dnes účastní mezinárodní prezentace Kie Stonic v Berlíně, a abychom si ukrátili čekání na jeho první jízdní dojmy, poslal nám malý závdavek – ceny vozu pro český trh. Zcela nové SUV, které nedostane pohon 4x4 už kvůli tomu, že jej použitá platforma neumožňuje, bude na český trh uvedeno už 1. října. V příštím roce dostane výkonově slabší verzi motoru 1.0 T-GDI o výkonu 73 kW s možností kombinace i se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Základní Kia Stonic má pod kapotou atmosférický zážehový čtyřválec 1.25 CVVT 62 kW a stojí 349.980 Kč. Jde o linii Comfort, která v základu obsahuje patnáctipalcová ocelová kola, manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken, projektorové přední světlomety, šest airbagů, rádio se sedmipalcovým dotykovým displejem a šesti reproduktory, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče nebo kožený potah volantu a hlavice řadicí páky.

Příplatkové prvky jsou v rámci oficiálního ceníku pro tuto linii pouze dva – metalíza za 13.000 Kč a paket ADAS obsahující řadu asistentů. Třeba systém automatického nouzového brzdění, automatické přepínání dálkových světel, sledování jízdních pruhů, tempomat s omezovačem rychlosti a navrch přístrojový štít Supervision. Příplatek činí 15.000 Kč.

Prostřední linie Exclusive začíná s výše uvedeným motorem na částce 379.980 korun. Poznáte ji například podle masky chladiče v leskle černém provedení, diodového denního svícení nebo patnáctipalcových litých kol, je toho ale pochopitelně ještě více. Standardem je elektrické ovládání všech bočních oken, zadní parkovací kamera, tempomat s omezovačem rychlosti, samozatmavovací vnitřní zpětné zrcátko nebo zadní parkovací senzory.

Připlatit si můžete za navigaci (12.000 Kč), paket ADAS stojí 12.000 Kč i díky tempomatu s omezovačem rychlosti coby součástí základní výbavy, a přibyl paket Convenience s automatickou klimatizací, bezklíčovým odemykáním a startováním, vyhřívanými předními sedadly a vyhřívaným volantem. Příplatek činí 25.000 Kč.

Vrcholen nabídky je linie Premium, jejíž základní agregát představuje čtrnáctistovka CVVT o výkonu 74 kW. Cena začíná na 434.890 korunách, v porovnání s prostřední linií však dostanete zadní diodové světlomety, litá 17palcová kola, polokožené čalounění sedadel, lesklý černý dekor středové konzole nebo hliníkové pedály. Poznávacím znamením je také perforovaná kůže na volantu a hlavici řadicí páky. Ceny za metalízu a navigaci se neliší od linie Exclusive, namísto paketu ADAS je však v nabídce ADAS+ za 20.000 Kč. Obsahuje všechny hlavní prvky paketu ADAS, přidává však také systém sledování slepého úhlu BSD.

Kia Stonic - technická data české ceny
Motor1.25 CVVT1.4 CVVT1.0 T-GDI1.6 CRDi
Zdvihový objem [cm3]124813689981582
Válce/ventily4/44/43/44/4
Největší výkon [kW/min]61,8/600073,6/600088,3/630081/4000
Točivý moment [N.m/min]121.6/4000133,3/4000171,5/1500-40002600/1500-2750
Převodovka5M6M6M6M
Max. rychlost [km/h]165172184175
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,212,610,311,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,25,55,04,0
Cena Comfort [Kč]349.980369.980--
Cena Executive [Kč]347.980399.980419.980-
Cena Premium [Kč]-434.980454.980484.980

Jan Mička
Diskuze (34)
Avatar - kaa
9. 10. 2017 21:01
Re: Podarené auto
Ale hlavně bude mít silný benzinový čtyřválec.
Avatar - pumpkin
22. 9. 2017 08:00
Re: Podarené auto
Otázne je, či to chápeš ako nedostatok. Ani najpredávanejší Captur nemá 4x4 a zjavne to ľudí moc nemrzí. Hyundai/Kia pochopili, že musia ponúknuť čo najodlišnejšie produkty na rovnakom podvozku. Kona bude mať 4x4, časom dostane hybrid a Stonic bude cenovo dostupnejší a časom ponúkne športovú verziu GT-line. Podľa mňa to majú fajn rozdelené. U mňa dizajnom exteriéru aj interiéru vyhráva zatiaľ Stonic.
22. 9. 2017 06:53
Re: To už raději Fiat
Takovou kritiku si to Mitsubishi nezaslouží.
Avatar - Beefcake
21. 9. 2017 23:42
Re: Podarené auto
Kona bude "dvojca" a tam absencia 4x4 uz nie je.
Avatar - pumpkin
21. 9. 2017 22:28
Podarené auto
Stonic je až prekvapivo rozumne riešený a o nejakej imidžovke sa dá hovoriť len kvôli farbám (dvojfarebné lakovanie s výraznými farbami samozrejme nie je povinné).

Inak sa auto na nič nehrá, nemá ani nejaké trendy mäkčené plasty, takže to čo tu predvádza Topper sú zas len jeho elégie spoza monitora. Vyskúšal som všetky motorizácie okrem 1,25 a najrozumnejšia voľba bude tá 1,4 16V. Za nedostatok oproti konkurencii považujem absenciu automatu v ponuke (príde až o rok) a možnosť priplatiť si automatické parkovanie (mierne obstarožný Captur ho napr. dostal s faceliftom).

Zatiaľ to vnímam tak, že Stonic má predpoklady zažiť úspech podobný Suzuki SX4 a neskôr Vitare, hoci aj s absenciou 4x4.