Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg Regera: Produkční verze má přes 1500 koní

Aleš Dragoun
Diskuze (27)

Švédský Koenigsegg přivezl do Ženevy produkční verzi svého kladiva na Chiron. Má 1520 koní a jede skoro čtyři sta.

Kam až poroste výkon dnešních hypersportů? Doby, kdy tisícovka koní byla akorát zbožným přáním, či výsadou speciálů pro závody dragsterů a monopostů formule 1, jsou pryč. Ženeva ukazuje, že i sériová (pardon, spíše kusová) „placka“ určená pro běžné silnice může mít klidně hřebců až patnáct stovek.

Švédská manufaktura Christiana von Koenigsegga svou Regeru dosud vyvíjela z koncepční fáze. Tu představila před rokem v Ženevě, letos se na tomtéž místě ukazuje produkční specifikace. A v hledáčku má německo-francouzského debutanta se jménem slavného monackého závodníka: Bugatti Chiron.

Ne, tvarově se nedělo nic zásadního, křivky jsou povědomé. Jenže během vývoje, zkoušek a celého homologačního procesu bylo provedeno přes 3.000 změn na loňské studii. Regera samozřejmě může legálně na silnice. A brzdou provozu rozhodně zůstat nehodlá, o nějaké praktické každodenní použitelnosti tohoto auta se samozřejmě nemá smysl bavit...

Srdcem auta je uprostřed umístěný vidlicový osmiválec 5,0 l se dvěma turby. Pořád se jedná o hybrid, takže nechybí ani trojice elektromotorů. Celý systém poskytuje minimálně 1119 kW (1520 koní). Chybí tradiční převodovka, unikátní systém Direct Drive její potřebu eliminuje. Točivý moment 2.000 N.m převádí pouze hydraulická spojka, a to při středních a vysokých rychlostech a akceleraci. Spalovací motor tak získá otáčky a potřebnou sílu, umí i „podřadit“. K tomu slouží pravá páčka pod volantem. Levá spouští regenerativní brzdění, které dobíjí 90 kg vážící články. Ty pracují s 800 V a mají kapacitu 4,5 kWh.

Není divu, že skandinávská raketa zrychluje z nuly na stovku za 2,8 s, na dvojnásobek se dostane během 6,6 s a trojnásobek jí trvá pouze 10,9 s! To znamená, že na maximum 399 km/h vystřelí v čase kolem dvaceti vteřin, když bude mít k dispozici dostatečně dlouhou rovinku... Ano, Chiron je v maximálce o kapku rychlejší, ale mezi dvoustovkou a třístovkou se v útrobách Regery asi dějí věci, protože Francouz se na číslo začínající trojkou dostane za podstatně horších 13,5 s. Koenigsegg udal pouze pružnou akceleraci mezi 150 a 250 km/h, která činí 3,9 s. S provozními kapalinami a náplněmi váží švédský hypersport 1590 kg, jeho suchá hmotnost je 1470 kg.

Dvoumístný kokpit nabídne elektricky nastavitelné sedačky s pamětí, infotainment kompatibilní s Apple CarPlay a příznivce mobilů určitě potěší bezdrátová nabíječka. Nechybí wi-fi připojení na internet a kamery, které vidí kolem celého auta. U supernízkého kupé přijdou vhod.

Koenigsegg si na nedostatek zájmu o své vozy stěžovat nemůže a i když se skutečně jedná o manufakturu bez ambic stavět více než desítky vozů ročně, neživoří. Podobně je na tom Horacio Pagani. Na Regeru už několik objednávek v Ängelholmu evidují a klienti jistě zaplatili i zálohy, aby jim bylo z čeho auta postavit. Cenu prozradili Švédové již dříve, částka 2,1 milionu eur (56,8 milionu korun) je astronomická, ale jinou snad nikdo ani nečekal.

Aleš Dragoun
Diskuze (27)
Avatar - Pekelná Micinka
3. 3. 2016 13:00
Re: Regera
:-)
Avatar - Kamaya Painter
2. 3. 2016 21:09
Re: baterie 4,5 kWh váží 90 kg? To dali olověné, ne?
Avatar - Stejsn
2. 3. 2016 15:41
Re: Regera
Regera nebo megera, stejně si zas koupim ojetou ladu...
Avatar - jimmbo205
2. 3. 2016 15:26
Re: baterie 4,5 kWh váží 90 kg? To dali olověné, ne?
já o voze, ty o koze...
Avatar - Pekelná Micinka
2. 3. 2016 13:59
Re: Regera
Je to pravda, ale např. LaFerrari ukazuje, že to jde. Starší, své doby hypersporty nechci zmiňovat, je rozdíl mezi 350 a 400 km/h, tam byl větší prostor pro "krásu".