Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg v Ženevě 2007

Ondřej Láník
Diskuze (2)
Koenigsegg vytvořil nový závodní speciál - CCGT - postavený na bázi malosériového Competition Coupe. Nový Koenigsegg CCGT odpovídá předpisům ACO a FIA GT1. Motor byl zbaven přeplňování, ale jeho zdvihový objem je nyní 5,0 l.

CCGT

Hmotnostní hranici 1100 kg, na kterou se ostatní účastníci seriálu GTI těžko dostávají, Koenigsegg CCGT splňuje s přehledem a ještě mu zůstává 100 kilogramů v rezervě. Tu chce firma patřičně využít při modifikaci některých komponentů. Celou přeměnu z modelu CC v závodní supersport CCGT má na svědomí vedoucí vývojového týmu Dag Bölenius.

CCXR

Další novinkou je Koenigsegg CCXR - supersport respektující životní prostředí. Malá švédská firma vyvinula motor, který díky využití bioethanolu místo klasického benzínu dosahuje vyšších výkonů s nižšími emisemi CO2. Bioetanol vyniká vyšším oktanovým číslem a specifickou vlastností - odebírá teplo ve spalovacím prostoru a tím jej chladí při vstřiku směsi. Tyto charakteristiky posunuly výkon na 750 kW při 7200 otáčkách za minutu a točivý moment na 1060 Nm při 6100 otáčkách za minutu. Díky těmto parametrům se Koenigsegg CCXR stal prvním vyráběným a zároveň homologovaným vozem přesahujícím výkon 1000 koňských sil. Koenigsegg slibuje, že pohon na bioethanol nebude jen záležitostí nových vozů, a nabídne přestavbu i stávajících modelů CCX na toto alternativní palivo.

CCX

Pro rok 2007 dostává deset let vyráběné supersportovní kupé ze Švédska facelift s mnoha změnami. Na první místo staví Koenigsegg revoluční přístrojová panel vlastní výroby, který má jednoduchou formou podávat řidiči nejdůležitější údaje: otáčky motoru, tlak oleje, rychlost a úroveň přeplňování. Podle údajů výrobce může řidič záskat tyto informace během doby až o polovinu kratší než při "přeostřování" na klasický přístrojový štít nebo často rušící head-up displej.

S novým modelovým rokem přichází do CCX standardní protiprokluzový systém, který zkrotí více než 900 Nm i na sněhu nebo mokru. K dalšímu snížení hmotnosti přispěly závěsy dveří z hliníkové slitiny. Snadnou zábavu uvnitř připravuje integrovaný iPOD systém, který nahrazuje klasické autorádio.

Karoserie má nové vnější panely, nárazník má jiné tvarování, jinak zabudovaná mlhová světla a poziční světla nutná pro americký trh. Celý vůz je o 88 mm delší aby byl schopen splnit požadavky americké normy testující automobily při nárazu zezadu. Uvnitř vozu je o 50 mm více místa na hlavu a CCX je tak podle výrobce nejprostornějším supersportem na trhu.


Ondřej Láník
Diskuze (2)