Koncern Stellantis připomíná největší negativa elektromobilů. Jen cena to není
V souvislosti s elektromobily se často zmiňuje vysoká pořizovací cena. Viceprezident Stellantisu ale připomíná, že existují i palčivější problémy.
Senior viceprezident nové skupiny Stellantis Alison Jones, jenž je v koncernu odpovědný za operace francouzských značek Citroën, DS a Peugeot, se v rozhovoru pro britský Autocar rozpovídal o negativech nastupující elektromobility. Připomíná, že lidé při přechodu ze spalovacího auta na elektromobil musejí kromě pořizovací ceny zohlednit i další fakta.
„Pro firmy s velkým vozovým parkem to takový problém není. Ale soukromí zákazníci to mají těžší, protože musí zvážit mnohem více proměnných,“ vysvětluje Jones. „Kromě samotné ceny je potřeba zohlednit i rozdílné používání související s limitujícím dojezdem a dobíjecí infrastrukturou,“ vyzdvihuje zástupce skupiny Stellantis a připomíná, že spoustu lidí nemá příležitost svůj vůz každodenně dobíjet.
Francouzské automobilky Citroën, DS a Peugeot vyvíjí automobily na nové platformě PSA Group, jež umožňuje konvenční, plug-in hybridní i čistě elektrický pohon. Podle Jonese je důležité, aby značky v příštích letech dávaly zákazníkům na výběr, která z možností je pro ně tou ideální.
Jones si zároveň uvědomuje fakt, že tlaky na snižování emisí CO2 jsou stále intenzivnější. Spojené království chce například do roku 2030 zcela zakázat prodej nových spalovacích aut včetně hybridů. Coby nové auto tak Britové za devět let pořídí už jen elektromobil, případně plug-in hybrid.
„Musíme zákazníky neustále vzdělávat, abychom jim ukázali, jestli a jak mohou žít s čistě elektrickým vozem. V tomto ohledu jsou klíčové pobídky od vlád, například úlevy při pořizování elektromobilů či potenciální výhody související s nabíjením. Druhou důležitou součástí je infrastruktura. Je nutné, aby v budoucnu bylo dobíjení elektromobilu stejně snadné jako doplnění palivové nádrže,“ dodává Jones.