Konec denního svícení v Rakousku od 1.1.2008
Argumenty jsou známé. Nová studie, která je jedním z podkladů návrhu, uvádí, že s denním svícením roste riziko přehlédnutí nemotorizovaných účastníků silničního provozu, jakými jsou například chodci nebo cyklisté. V sousedním Rakousku je také důležitá otázka životního prostředí, která se plošného svícení ve dne také dotýká. Průměrný rakouský řidič údajně kvůli svícení ročně navíc spálí několik desítek litrů paliva, a to v celostátním měřítku znamená tuny CO2 v rakouské bilanci navíc.
Řidiči, kteří si nechali namontovat úspornější světlomety pro denní svícení a zařízení resp. nastavení palubní sítě automaticky rozsvěcující světlomety po nastartování, nemusejí své vozy uvádět do původního stavu, a jak píší rakouská média "nebudou za trvalé svícení pokutováni". Denní svícení je i nadále doporučováno, ale není povinné.
Jednou z dalších změn, které vstupují u sousedů od ledna 2008 v platnost je zvýšení pokuty za telefonování za volantem na 50 euro.