U Phantomů se nestává, že by se i po skončení výroby aktuálního modelu začaly objevovat vedle maringotek na poutích a pod., jako se to stává S classám, sedmejm bavorům a A osmám.
Je sice patřičný jen pro pár vybraných osobností, kde ani dostatek peněz není rozhodující kritérium, ale to vůbec nevadí, naopak je to dobře. Zde je svět ještě jakž, takž v pořádku.
Přesto si myslím, že jak jméno, tak i auto samotné má mít stále své místo na slunci.
Za mě Phantomům :yes: .
ano, mam ho aj ja rad a drzi si odstup od kupcov Ghostu ( ten krok blizsie k masam som nerad videl, ale zase tie zisky su pre RR podstatnejsie )
dufam v pekneho nasledovnika! :-!
Větší řada RR je něco skoro posvátného. Něco co si nesmí kupovat kdejaká lůza. :yes: Pro plebs jsou tu patřičná sociální auta zmíněná v prvním postu. Klidně bych uzákonil, že Fantom smí používat jen šlechta a privilegovaní. :yes:
Vezmi si prášek, protože takový blábol je snad trestným činem a jedině nepříčetnost je polehčující okolnost... Phantom dnes již není schopen vzhledem ke svému věku nabídnout žádnou přidanou hodnotu pro novou generaci kupců a světe div se, i tradiční zákazníci chtějí víc. V přímém srovnání komfortu není lepší než M-B Maybach, z pozice řidiče ztrácí i na rivala od Bentley. Phantom není ani zábavný, ani uživatelsky přátelský, je jenom velký.
Komfort je široký pojem. Ano papírově Maybach dosahuje velmi nízkých decibelů zejména v prostoru pro řidiče. Ale při subjektivním vnímání zejména při pomalejší jízdě tomu tak nemusí vždy být. Záleží na verzi, pneumatikách (tvrdé bočnice hnus) povrchu atd, ale primárně je vzadu tišší Rolls, u řidiče mi to připadá obdobné. Ono barva zvuku a typ jeho náběhu taky dělají hodně, to tabulka s dB nezachytí. Nejvíc stejně ruší větrák (kde jsou ty časy kdy jsme větrali náporem), chod blinkrů o multimediální zábavě nemluvě. Phantom je však vývojově hodně jednoduchý s opravdu poměrně špatnýma jízdníma vlastnostma. A třeba o ovládacích prvcích nemluvě. Ono i takový US SUV Escalade už jezdí skoro lépe. V přímém směru při pomalé jízdě Phantom pluje, nese se jako páv, autobus tě vždy pustí, to Maybach a nikdo jiný neumí. Bohužel v Evropě snad s vyjímkou průvodu a některých částí dálnic tato situace moc nenastává. Takže nejen nájezdovou rychlost je třeba opravdu nepřehánět. V tomto směru je Mulsanne nebo Maybach na míle vzdálený (Ghost ale jezdí jak ďábel, pozor to je zcela jiné auto). Ve vypružení, myšleno zavázat oči a kdo zaznamená výtluk je Phantom lepší, narozdíl od Maybachu mu nevadí příčné nerovnosti. Phantom není příliš fotogenický, pokud ale není v pastelových barvách, tak útočí na pohled masou kvalitního materiálu. Ten nárazník, ta kapota, ty chomy kolem dveří. Každý díl který jde vidět ze sebe vyzařuje větší cenu než kterýkoliv městský vůz. Soused má Maybach a GL63 (nepíši už nějakou dobu z ČR) a dokud vedle nich zastaví Phantom, v ulici máme dokonce 3. Tak je každý z nich strčí do kapsy oba dva najednou jako napodobeniny. Ostatní auta oproti Phantomu tolik nikdy nezáří, jen se nesebevědomně krčí a nemají to charisma. A je jedno zda je to "kaplického" Bentayga nebo F458. Mulsannce prospěl ten nový předek, vedle w222 to vypadá už i jako auto, ale jak přijede Phantom, marná sláva kapota jak suv a to lámání světla co dopadá na povrch, Phantom je v tomdle opravdu zmáknutý. Jen je prostě pro starší pány a pro ten pocit. Ženy mají většinou SUV a děti sporťák. A bohužel ani s jedním se nejede hůř. Trošku zklamáním je životnost některcýh dílů typu tlumiče, brzdy apod, proti německé svaté trojici poloviční. PS: jedna zajímavost, světe div se, ale nepodceňoval bych pérování Bmw G12, vnitřek je materiálově hnus, ale jízda, fakt že i jó