Představitelé čínských zájemců o italsko-americký koncern se už sešli nejen se zástupci FCA, ale také se zástupci největších prodejců této automobilky.
když nevíš jak z rýže, tak šup po hlavě do rýže. Jenom si nejsem jistý tou úvahou o AR a Mase, ty jako samostatné značky schopné života nejsou, takže buď půjdou do hrobu za Lancií nebo se smetou do jednoho pytlíku pro Čímana. Zajímavé také bude sledovat, jak budou reagovat regulátoři trhu v U.S. na prodej slavných značek (Jeep, RAM) do rukou čínských komančů.
Kdyby tento záměr akcionáři (rodina Agnelliů) skutečně měli, tak v okamžiku kdy startovali složitý proces vyčlenění a osamostatnění Ferrari, které si evidentně chtějí ponechat jako cennou věc, tak vyčlenili i AR a Mase nebo je sloučili pod Ferrari a to pak vyčlenili. To, že to neudělali napovídá, že s nějakým osamostatněním prostě nepočítají.
No nechcem predpovedať ako to celé nakoniec skončí, ale fakt je ten že takému Volvu sa v čínskych rukách darí ako ešte nikdy. Jaguar s Land Roverom pod indami tiež len rastú a rozvíjajú sa.
Číňani na vaše city kašlou. Další čínské akvizice se budou týkat odvozu a likvidace odpadů. Po nákupu italských automobilek budou mít hluboké zkušenosti i s tímto oborem. :-)
Jistě, jako převlečený Pasat ... Kdo ví, jak to dopadne, jestli v blízké budoucnosti Fiat přežije , paradoxně s účetním v čele, jenž se ze zachránce stal hrobařem ... Apropo, v Bohemii je módou být za korunované IQ zvracením na vše čínské, radovat se z titulu sešívek, a pak si zavolat z telefonu čínské výroby, nebo si vyfotit, natočit dav na něco s toutéž zemí původu.
Ještě by takoví titáni ducha měli dát lekcí jisté Alžbětě za kanálem, že v jistém paláci chystá 3 měsíce přijetí rudého premiéra, a pak ho, svatá dobroto, vozí po Londonu v pozlacenem kočáru ...
Už máte nakoupený čínský slovník? Učte se hoši, učte >:D
Jinak je nový vtip: Rozmlouvá synek s otcem: "Tati, jak je to vlastně s tím naším Jeepem?" "No víš synu" povídá otec "Máme Jeep s motorem Mercedes, na který kupujeme díly a jezdíme na servis k Fiatu, který vlastní čínani".
Tati, to je teda pěknej borde*"
Jseš nejen rudý nok, ale i ubožák! :-! Nikdo jiný by se totiž škodolibě neradoval z toho, že nějaká slavná evropská automobilka (možná) připadne Číňanům. Fakt ses tady opět totálně znemožnil.
Ale jak už v této diskusi bylo správně uvedeno, Jaguar/Land Rover i Volvo pod Číňany vzkvétají jako nikdy, tak by to třeba tak mohlo být i v případě Fiatu. Pokud by Číňani nezničili italský charakter jeho modelové produkce, neměl bych žádný důvod se od této skvělé značky odvrátit. No, prozatím jsem pro dceru zakoupil ojeté, ještě echt italské Punto Evo a je skvělé!. (viz má recenze na moje auto.cz) :-)
A já se mam radovat že slavná americká automobilka připadla italům, kteří tam nic neuděli krom neúspěšných a designových oblud typu Dart, Cherokee a 200 a žijou z práce někoho jiného (Cerberus a DaimlerChrysler).
Volvo skutečně vzkvétá, usmolené 4válce, kupé a kabirolety zrušené....opravdu prémiová automobilka, možná pro pomatenou EU-RVHP a její zelené mozky....
Nikdy jsem ti neříkal, aby ses radoval z převzetí Chrysleru Italy. Opět mě vkládáš do úst něco, co jsem nikdy neřekl. Volvo rozsahem výroby, rychlostí inovací svého výrobního programu i zisky skutečně vzkvétá. Že má nabídku motorů na prd, s tebou samozřejmě souhlasím, ale zřejmě to jejím levičácko-zeleným zákazníkům zase tolik nevadí. Kupé a kabriolety zřejmě zrušili, protože něbyli efektivní, já z tohoto vývoje coby petrolhead samozřejmě taky nemám radost. A v případě Jaguaru/Land Roveru jsem se samozřejmě ve svém příspěvku zmýlil, ten vlastní Indové, že.
Já samozřejmě Fiatu držím všechny palce, aby to s ním dopadlo co nejlépe. :-!
Jinak je zajímavé, že jako zanícený antikomunista místo fiktivního boje s neexistujícími komunisty a ruskem nebojuješ se skutečnými neosocialisty, sedícími v Bruselu, jejich praktiky sou horší nebo stejné, jak od kovaných kádrů za RVHP.
Například současné téma - ceny másla. Centrálně plánovaná koncepce hospodářství nefungovala ani za RVHP, o to víc je jisté, že nebude fungovat ani v molochu EU-RVHP. Ta pomocí dotací za nevyrábění mléka omezuje produkci mléka a mléčných výrobků. Proto roste nyní cena másla do závratných výšin. NEOSoudruzi z Bruselu neodhadli poptávku a nabídku. Jak typické pro roky před 1989, že milí antikomunisté.
NEO-RVHP s krycím názvem EU tak svojí neefektivní a byrokratickou zemědělskou politikou dělá to samé, co kádry před rokem 1989. Snaží se pomocí intervenčních nákupů, regulací a dotací řídit nabídku a poptávku.
Neosoudruzi tak vyčlenili 150 milionů eur s cílem snížit produkci v EU o miliardu litrů mléka ročně. Zemědělci dostávají 14 eur za každých nevyrobených a nedodaných 100 litrů mléka. EU tak platí za nevyrábění mléka. Kdo dodá na trh méně mléka než v předchozím roce, dostane dotaci za každý litr, který na trh nedodá.
EU chtěla snížit produkci mléka, protože se bála, že omezení exportu do Ruska způsobené sankcemi bude tlačit na pokles cen ke škodě zemědělců. Snížení produkce mléka v EU se bohužel potkalo s růstem obliby mléka v Číně. Navrch kampaně brojící proti palmovému oleji vedly lidi k větší oblibě potravin s kravským tukem namísto palmového.
Takže za ceny másla poděkujtu hospodářským expertům z neosocialistického Bruselu a jejich protiruské politice, politice centrálního plánování, restrikcí, byrokracie, dotací, které křiví trhy, díky dotacím přežívají neschopní zemědělci žijící jen díky nim, vše jen naplánováno a určeno co kdo bude pěstovat ve stejné míře jak za dob slavných JZD.
Takže až zas budeš u článku o ruské technice pojídat chleba s Babišovy pekárny namazaný máslem za eurounijní dotace a budeš nadávat na komunisty, dej si Hodně velkou facku a přesměruj svou aktivitu na NEO-soudruhy v Bruselu. Uděláš něco užitečného pro Evropu.
Kéž bys měl pravdu, že komunisté jsou "neexistující". U nás jsou ale bohužel stále vlemi existující! Jinak pokud bys opravdu četl mé příspěvky, tak bys věděl, že na socialisty ovládaný Brusel nadávám, kudy chodím! :-)