Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Krásná Alpina B5 GT posílila na 634 koní. Limitku za 3,5 milionu můžete mít i jako kombík

Stanislav Kolman
Diskuze (35)

Vyladěná řada 5 od kultovního úpravce bude k dispozici v obou karosářských provedeních, dohromady však vznikne jen 250 kusů.

Současné BMW řady 5 patří ke všeobecně chválenému automobilovému zboží. A když se do úprav pustí značka Alpina, je vcelku jasné, že výsledek nemůže dopadnout špatně. Důkazem je i nejnovější dílo – BMW Alpina B5 GT!

Novinku pohání oře známý 4,4litrový osmiválec, který si však díky úpravci polepšil na výkon 466 kW a 850 newtonmetrů točivého momentu, což je oproti sériovému kousku o 9 kW a 50 Nm více. Nejde přitom jen o prosté přeladění softwaru, upravená „pětka“ dostala například i přepracované sání.

Výsledkem je stovka pod 3,4 sekundy a maximální rychlost 330 km/h v případě sedanu. Dáte-li přednost kombíku s větším kufrem, je sprint pomalejší o dvě desetinky a maximálka má hodnotu 322 km/h. V obou případech se motor pojí s osmistupňovou samočinnou převodovkou, o řádné zastavení se zase stará čtyřpístková brzdová soustava Brembo.

Video se připravuje ...

Poznávacím znamením jsou dvě dvojité koncovky výfuku potažené nitridem titanu z černého povrchu. Hlavně si ale všimnete 20palcových kol s designem Classic, které se vyrábějí výhradně v barvě Marron Volciano. Kromě klasického modrého a zeleného lakování bude k dispozici také šestice laků na přání.

Aby možností individualizace nebylo málo, zákazník si může vybrat i čalounění šité na míru. Kromě toho nabízí Alpina i vyztužená sportovní sedadla v černé kůži Dakota s černými výplněmi z Alcantary. Napříč kabinou nechybějí ani modré akcenty a logo ikonického úpravce.

Nové BMW Alpina B5 GT můžete začít objednávat, první kusy se u zákazníků objeví v červenci tohoto roku. Sedan startuje v Německu na částce 145.500 euro včetně daně, což je v přepočtu 3.470.000 Kč. V případě kombíku počítejte s příplatkem zhruba sedmdesát tisíc korun.

Stanislav Kolman
Diskuze (35)

Doporučujeme

26. 1. 2023 08:36
Re: Milý Ježíšku
Tak zrovna u kombíku by mi to asi zase tak nevadilo, s rodinou bych nemusel mít vyklepanou kostrč... na druhou stranu, už k obyčejné M340i touring se dá snadno pořídit +88 hp a to už je stejné, jako předchozí B3 nebo o nějakých 30 koní slabší, než současná... a rozdíl je 690 EUR, nebo 300 tisíc navíc za Alpinu...
25. 1. 2023 21:17
Re: Milý Ježíšku
Potom musíš mít mild-hybrid:)
https://www.topgear.com/…auto/first-drive
1670 kg sedan, 1770 kg kombi, nechápu, proč by měl kombik vážit o 180 kg víc…

Tady jsem opravdu našel 1845 kg
https://www.car.info/en-se/bmw/3-series/3-series-touring-2020-19281112/specs
Takže prase aby se v tom vyznalo:) ale Ok M3 touring váží taky 1950.
25. 1. 2023 20:36
Re: Milý Ježíšku
Jo, vím co mám v techničáku. 1845 kg. Že tě to baví. ;-)
Avatar - speedfred
25. 1. 2023 20:33
Re: Milý Ježíšku
Myslel som dynamicky ok ale podvozkovo to nebude taký šport ako M3.
25. 1. 2023 20:18
Re: Milý Ježíšku
Ty musíš vědět, co mas v technicaku, ale nehybridni M340i touring
https://www.auto-data.net/en/bmw-3-series-touring-g21-m340i-374hp-xdrive-steptronic-37907
1770 kg