Lada Kalina 2013: Nová příď, staré motory
První generace ruského bestselleru (alespoň podle domácích statistik) se představila už v roce 2004 a od roku 2005 je nabízena i na zahraničních trzích. Po osmi letech produkce však ruský výrobce nepředstavil nový model, nýbrž pouze facelift osvědčené karoserie. Se začátkem roku 2013 se rozbíhá produkce, která bude nejprve mířit výhradně na domácí silnice.
Pod kapotou zůstávají zážehové motory 1,6 8V a 1,4 16V. U obou výrobce uvádí stejnou nejvyšší rychlost 165 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,0 s. O jejich postavení v hierarchii napoví až pohled na další údaje: menší motor je výkonnější a úspornější (výkon 66 vs. 60 kW, spotřeba 6,4 vs. 7,1 litru).
O možných úvahách o nasazení na vyspělejší evropské trhy můžeme pouze spekulovat podle přítomnosti stabilizačního systému, ABS a dvou airbagů.
V roce 2013 by ruská automobilka na domácím trhu ráda prodala nejméně 100 tisíc exemplářů. Uvidíme, jak se jí to s cenou 294.000 rublů (cca 180.000 korun) bude dařit.
Kromě hatchbacku Kalina existuje na stejné bázi také model Granta. Ten se loni stal nástupcem letité řady 2107, jejíž výroba byla ukončena.