Samsung SM5 2010: Laguna převlečená za korejský sedan
Samsung SM5 představuje v nabídce korejské automobilky střední model, který se vyrábí od samého počátku existence této značky v roce 1998. První generace využívala techniku Nissanu Maxima/Cefiro a vydržela ve výrobním programu sedm let. Druhá generace postavená na podvozku Nissanu Teana přišla v roce 2005 a po necelých pěti letech ji nahradí generace třetí. Ta zůstane u pohonné jednotky Nissan, zkombinuje ji ale s platformou Renaultu Laguna.
Měřítky evropského trhu spadá nový Samsung SM5 do střední třídy, především díky podvozku z Laguny a motoru 2,0 CVTC II (v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou místo dosavadní čtyřstupňové). Novinkou bude také zařazení turbodieselu o objemu 2,0 litru.
Nová generace se s délkou 4885 mm zkrátila o 20 mm, šířka je 1830 mm a výška 1490 mm. Interiér nezapře příbuznost s Lagunou, v nabídce se objeví ale řada luxusnějších prvků – například osvěžovač vzduchu, sedadla s masážní funkcí nebo velkoplošná panoramatická střecha. Ve výbavě se mohou být i adaptivní bi-xenonové světlomety, audiosystém Bose/Arkamys nebo třízónová klimatizace.
Vývoj nového Samsung SM5 trval 36 měsíců a stál 400 milionů korejských wonů (zhruba 340 milionů dolarů) – obě čísla představují dvojnásobek ve srovnání s předchůdcem. Druhá generace SM5 z nabídky zmizí, Samsung bude ale i nadále nabízet model SM7, který s ním sdílel podvozek včetně rozvoru 2775 mm (délka 4945 mm, motory Nissan 2,3/120 kW a 3,5/177 kW).
Dále do portfolia korejské automobilky patří nový kompaktní sedan SM3 (místní verze Renaultu Fluence), starší provedení SM3 CE na bází Nissanu Almera a crossover QM5, tedy Renault Koleos pro korejský trh.