Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Ypsilon II: První dojmy

Diskuze (18)
Lancia Ypsilon ve vydání „baby-Delta“ překvapila: miniauto dostalo skutečně prémiový výraz.

Italové design umí. Důkazem je i nová generace Lancie Ypsilon, která zdědila po větší Deltě mnoho stylistických fines a parádiček. Vůz podobných tvarů je však vystavěn na délce 3,80 metru, s karoserií o plných 72 cm kratší, než má Delta.

Zaoblená karoserie zaujme erbovou maskou chladiče, nad níž obepíná celou příď hrana kapoty motoru stylizovaná do tvaru U. Přední sešikmená světla taktéž nezapřou inspiraci Deltou, jednoduchý tvar nárazníku se naopak podobá spíše na Alfu Romeo MiTo.

Asi nejzajímavější partií je oblast zadních dveří a C sloupku. Zalomená spodní hrana bočního prosklení se protíná s linií střechy a v průsečíku se nachází klika zadních dveří. Náznakem prémiových ambicí v kategorii mini je přítomnost diod v koncových světlech a xenonové přední světlomety.

Architektura interiéru prozrazuje spřízněnost i Fiatem Panda, resp. Fiatem 500. Ypsilon se proto vyznačuje vyšším posazem, který je ale jedinou možností, jak dosáhnout u takto malého auta přijatelného prostoru v podélném směru.

Společné s Fiatem 500 je také umístění řadicí páky ve vyšší úrovni. Naopak pro dřívější malé Lancie je typický přístrojový štít uprostřed palubní desky a tento rys si i nový Ypsilon zachovává.

Proti Pandě i Pětistovce se zlepšila vnitřní šířka interiéru, ale ani 138 cm u Ypsilonu není zrovna mnoho. Interiér je úzký zejména v oblasti kolen, kde se na místě řidiče po levé straně nachází výplň dveří a po pravé konzole s řadicí pákou.

Zadní místa nejsou nic než nouzová. S výškou nad sedákem pouhých 83 cm (na vině je svažující se střecha) budou dlouháni trpět. Když přidáme slabou oporu stehen, malou vnitřní šířku a velmi omezený prostor pro kolena, vychází nám druhá řada sedadel jako místo pro děti, případně dámskou kabelku.

Zvláštností v daném segmentu je panoramatické okno, které se dnes snad do žádného pětidveřového mini nedodává. Opravdovou abnormalitou je ale provedení kombinovaného čalounění – kožený je střed sedáků a opěradel, boční části sedadel jsou čalouněný látkou.

Nezvyklá je i hlavní nabízená motorizace – pod kapotou má své místo přeplňovaný dvouválec 0,9 TwinAir (63 kW). Alternativou je turbodiesel 1,3 MultiJet II (70 kW) a tradiční atmosférický čtyřválec 1,2 8v (51 kW).

Diskuze (18)
2. 3. 2011 22:32
Re: Miniauto....
tak třeba Audi A1 je od začátku nově vyvinutý model, kde prostě každý čudlík ladili s až fanatickou snahou stvořit opravdu jedinečný produkt, že? ;-)

Uvědom si, že furt se tady bavíme o autě s cenou 250-350 tisíc.... Co bys chtěl?
2. 3. 2011 22:26
Miniauto....
s prémiovým výrazem? Co to jako znamená? Že narvu kožený sedačky třeba do Ayga a oplácám ho chromem a tím získám prémiový výraz? No, potěš koště, kdyby tohle předváděla značka, která je mi sympatická (a těch je nejmíň deset), tak by mně to naštvalo, tady je to jenom o posměšném úšklebku....
2. 3. 2011 22:00
Re: Omyl
Na jednu stranu tě s tím "přístupem ala VW" chápu, na druhou stranu realita ukazuje, že ten přístup prostě funguje. Je levný, vydělává peníze. Časy, kdy Fiat měl pro každý model jinou platformu, byly časem zajímavých aut (třeba Alfa 156, Multipla, Barchetta atd.), ale taky časem těch nejčervenějších čísel v účetních bilancích.... (prosím nechytat za slovo, vím, že Barchetta je na platformě Punta atd., ale prostě tehdy ta unifikace byla fakt malinká....).

Jinak k té "Y" - paradoxně se mi na fotkách líbí ta dřív kritizovaná maska. Asi to chce vidět na živo, ale to auto na mě působí takovým zvláštním dojmem. Na jednu stranu je malinké, ale tváří se s tou maskou vyloženě hrdě.

A to je i právě to vymezení vůči F500 - 500 je vyloženě hravé autíčko, zjevem i vším ostatním, "Y" naproti tomu nabízí 5 dveří a spoustu šarmu. Dokonce i lidi tady na fóru při jejím představení ji srovnávali s Polem, Puntem a auty o třídu výš. Takže ona ta klientela se asi fakt nebude rozhodovat mezi F500 a "Y".... Spíš se zákazníci prostě budou rekrutovat z řad zájemců o malé, pětidveřové auto..... A takovýhle o F500 prostě nezakopnou a spousta z nich ani nemyslí na Pandu, protože to je prostě vyloženě funkčně zaměřené auto a ani se nesnaží líbit (což je dobře....). Čili ta italská trojička je podle mě výborně rozvržená, konkuruje si mnohem míň než třeba trio Fabia/Polo/Ibiza.....

V Itálii to bude mega-hit, uvidíme v Evropě.... cena bude zásadní....
2. 3. 2011 18:59
Re: jako pěkný
Giardiniera ;-)
2. 3. 2011 18:55
nelíbí
Tak se začíná ukazovat, že spojení s Chryslerem je pro Lancii smrtící. Použít na předek Ypsilonky scvrknutý čumák nebožtíka PT Cruisera mohl snad jen šílenec. Kde je ta krásná (byť falešná) mřížka chladiče současné Ypsilonky?
Italská auta musí mít jiný šmrnc než ameriky, ty maji zase svůj styl. Předek tohodle vypadá jako nějaký korejec, z boku super, zezadu jakž takž, takže jsem dal za tři, s velkým přimhouřením oka. Kam se tohle hrabe na současnou, i po letech překrásnou Lancii Ypsilon. Jestli to takhle povedou dál, tak Lancia zanikne. A bude to škoda. ;-\