Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lincoln MKS dostane nový 2.9 V6 EcoBoost a dynamičtější vzhled

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Vlajková loď současné nabídky sedanů značky Lincoln se ve své druhé generaci nabídne novou pohonnou jednotku z řady EcoBoost o objemu 2,9 litru.

Ford se stále snaží zvýšit prestiž své prémiové značky Lincoln. Ta je v současnosti jen stínem bývalé slávy, kdy Lincoln mohl konkurovat nejluxusnějším značkám a byl používán i prezidenty Spojených států.

Tak vysoké cíle Ford dnes nemá, ale chce s Lincolnem dosáhnout podobné proměny jakou provedl konkurenční General Motors s Cadillacem, jehož modely jsou dnes srovnávány s vozy německých prémiových značek.

K získání ztracených pozic mají Lincolnu pomoci nové modely a jedním z nich se stane i nová generace sedanu MKS. Ten je ve své první generaci na trhu od modelového roku 2009 a pro modelový rok 2013 prodělal důkladnou modernizaci, které jej vzhledově přiblížila k menšímu MKZ, jehož méně luxusním dvojčetem je nový Ford Fusion, resp. nové Mondeo.

Druhá generace Lincolnu MKS má sdílet platformu s Fordem Taurus a nabízet možnost volby mezi pohonem předních nebo všech čtyř kol. Podobně jako u současné generace bude k dispozici přeplňovaný šestiválec 3.5 V6 EcoBoost s výkonem okolo 272 kW, který bude zastupovat roli vrcholné motorizace. Základní pohonnou jednotkou se stane zcela nový 2.9 V6 EcoBoost, disponující výkonem lehce nad 223 kW.

Při uvedení na trh má být nový MKS vybaven šestistupňovou automatickou převodovkou, ale tu má později nahradit devítistupňová převodovka, kterou vyvíjí Ford společně s General Motors.

Vedle výkonných přeplňovaných šestiválců a možnosti výběru mezi pohonem předních a všech kol má nový MKS přitahovat pozornost zákazníků i svým designem. Ten má působit dynamickým dojmem a spojovat stylistické prvky konceptu MKC s liniemi i některými detaily typickými pro Lincolny sedmdesátých let.

Premiéra druhé generace Lincolnu MKS na základech Fordu Taurus se má odehrát nejpozději v roce 2015 a na trh má vstoupit jako modelový rok 2016. Hlavními konkurenty pro tento model se mají stát Cadillac XTS, Buick LaCrosse a Lexus ES.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
29. 8. 2013 15:30
Re: opravdu 2,9?
neboj vim , jak je to s vykonem atd.

Ale beru jejich linii, 2,0EB 240 koni (v st verzi 250) , pak ma prijit 2,3 cca 300 koni, V6 3,5-3,7 bez turba maji..s 295-300+ koni , pak 3,5 EB s 355 konikama.... tak me tam moc ta 2,9 s 300 konikama...nesedi...leda by updatovali ten 3,5 EB na cca 400 koni
29. 8. 2013 15:27
Re: opravdu 2,9?
Cadillac ma preci taky oturbeny 4valce ;)
Avatar - Barrichello
29. 8. 2013 15:24
Re: opravdu 2,9?
pokud chtějí být konkurencí Cadillacu, musí mít šestiválce...
29. 8. 2013 15:15
Re: opravdu 2,9?
vykon není vse
porovnej ruzny oturbovany 1.6 s oturbovanym 2.0, který maj podobnej vykon, ale ty 1.6 dvoulitrum nesahaj ani po paty
29. 8. 2013 15:04
opravdu 2,9?
...nema prijit 2,3 Ecoboost,ktery ma mit kolem 300 koni? ...Ze by delali dve verze...2,3 4valec a 2,9 6tivalec ..oba se stejny vykonem? ...se me nezda...

Navic ten vykon by nebyl zadny zazrak na ten objem :-)