Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Londýn: za vjezd do centra zaplatí sportovní auta a SUV 25 liber

Diskuze (49)
Starosta Londýna Ken Livingstone pokračuje ve svém boji za lepší vzduch v centru Londýna. Jeho cílem je snížit emise CO2 do roku 2025 o 60 %, jedním z prostředků je zvýšení poplatků za vjezd do centra města, které byly zavedeny v roce 2003.

Londýnská radnice rozhodla, že od října zvýší poplatky za vjezd do centra pro auta s vysokými emisemi CO2. Chce tak motivovat obyvatele k nákupu aut s menší spotřebou paliva a k častějšímu využívání hromadné dopravy.

Dosavadní systém ukládá jednotnou sazbu 8 liber (290 Kč) za den pro všechna auta, obyvatelé dotčených městských částí mají slevu až 90 %. Schválený návrh zvyšuje tento poplatek na 25 liber (900 Kč) pro SUV, sportovní automobily a auta s méně ekologickým provozem a jejich majitelé nebudou mít nárok na žádnou slevu. Vyšší poplatek se vztahuje na auta se emisemi CO2 nad 225 g/km, pro auta vyrobená před rokem 2001 je rozhodující zdvihový objem motoru – zde je hranice 3 litry.

Denně vjede do zpoplatněné zóny asi 150 tisíc automobilů, z nich 30 tisíc spadá do kategorie, na kterou se bude vztahovat nová sazba. Livingstone předpokládá, že se po zavedení nových pravidel jejich počet sníží o 30 %. Odhadovaných 30-50 milionů liber, které se ročně vyberou navíc, chce investovat od cyklistických stezek a rozvoje hromadné dopravy. Auta s emisemi CO2 nižšími než 120 g/km naopak budou od poplatků osvobozena. To se týká nejen hybridní Toyoty Prius ale také mnoha malých vozů a vozů nižší střední třídy, převážně s naftovými motory. Z povinnosti jsou také vyjmuty automobily s pohonem na alternativní paliva. Livingstone popírá, že by nový předpis byl diskriminační. Podle něj není provoz terénních a sportovních aut v centru města opodstatněný.

Diskuze (49)
13. 2. 2008 21:47
Re: Hloupost je nakažlivá
S tím Německem radši prrr. Bydlím v Berlíně, takže ten úžasný model zažívám na vlastní kůži a řeknu ti - není větší pítchoviny, než todle. Jak řekl starosta jedný městský části - roky jsme se snažili svést provoz na pár ulic s tím, že ostatní budou mít klid. Tendle model ale nutí provoz rozprostřít a tím tedy zatížit všechny, ne jen těch pár chudáků, co bydlí (a to velice levně, na to by se nemělo zapomínat!!) u hlavních tahů :no: :no: :no:
Avatar - MajoThePuk
13. 2. 2008 18:09
Re: Akurat si zabudol na par veci
Auta nemaju co v centre mesta robit..odtoho existuje MHD...zbytocna debata na tuto temu
Avatar - MajoThePuk
13. 2. 2008 18:08
Re: Akurat si zabudol na par veci
V kazdom pripade auto nema co v centre robit...a uz vobec nie taketo hovada. A kto to urci?Bud mesto ako v pripade Londyna alebo nejaky zakon, kto by to asi urcoval..
13. 2. 2008 17:37
Re: Poplatok
V pořádku, já si taky studuju svoje. Jen bych se dovolil oponovat výroku o tom, že větší motor velmi často žere víc než malý. Tady se nejedná o jízdě po dálnici, kde si to někdo v litrovém autě žene 160. To pak ta spotřeba může být vyšší než u třílitru. Souhlas. My se tu bavíme o městském provozu. Nemůžeš než nesouhlasit, že prostě auta s velkým objemem ve městě žerou mnohonásobně víc než auta s malým. To by jinak dávali do pětistovky dvadvojku.
Hlavně tu jde o to, že se něco dělá s dopravní situací ve městech. Ta poznámka ohledně koupi dalšího vozu do rodiny je tak trochu bezpředmětná. Ono prostě auto v principu do města nepatří, že...
A k lehkým vozům toto. Ano, energie je základní kámen všeho. Souhlas. Lehčí auto bude se stejným motorem žrát míň, ano. To, že lehké materiály stojí víc je dané faktem, že jejich výroba prostě stojí víc. A proč stojí víc? Protože se ještě nezaplatil vývoj výrobního procesu a dostatečně se na tom nevydělalo a taky proto, že ta výroba si žádá speciální materiály. Jejich výroba je mnohdy velice energeticky náročná (podívejme se na hliník). A jsme u emisí zase...uf
:*)
13. 2. 2008 16:38
Re: nic než tahání peněz
a s tim jsi se jeste nesmiril?.. ;-\