Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Evora 400 Hethel Edition oslavuje 50. výročí výroby v Norfolku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Automobilky v dnešní době využívají nejrůznější události k uvedení speciálních modelů a výjimkou není ani Lotus, i když 50. výročí působení značky v Hethelu je významným milníkem v jeho historii.

Kořeny značky Lotus sahají do druhé poloviny čtyřicátých let dvacátého století, kdy Anthony Colin Bruce Chapman začal na základech Austinu Seven z třicátých let s konstrukcí vlastního trialového speciálu Lotus Mark I.

Historie samotné automobilky se začala psát prvním dnem roku 1952, když byla založena Lotus Engineering Company. Tento rok je významný i díky představení Lotusu Mark VI, z nějž se stal první sériový model své značky a rovněž ukázal směr, jímž se o pět let později vydal slavný Seven.

Mezi významné události v historii značky Lotus patří i její stěhování z již nevyhovující prostor v Cheshuntu do Hethelu v Norfolku. Colin Chapman tehdy předvedl svůj organizační talent a vše proběhlo bez přerušení výroby. Na konci roku 1966 z moderního podniku vyjel nový Lotus Type 46 Europa s motorem před zadní nápravou.

Nyní o padesát let později vyjíždějí z Hethelu vozy se stejnou koncepcí a významné výročí si automobilka připomíná prostřednictvím speciální série Lotus Evora 400 Hethel Edition.

Novinka, jak napovídá její jméno vychází z modelu Evora 400, jehož premiéra i spuštění výroby se odehrálo v loňském roce. Hlavní odlišnosti Hethel Edition od standardní verze představuje provedení exteriéru a interiéru.

Lotus nabídne zájemcům o speciální provedení Evory 400 možnost volby jednoho ze tří odstínů karoserie, odkazujících na slavnou minulosti značky. K dispozici bude Essex Blue, Black Motorsport a Racing Green. Lak karoserie doplní stylové proužky na bocích, stříbrná kovaná kola a červeně lakované brzdové třmeny.

Interiér nabídne v závislosti na odstínu laku karoserie červeno-černé nebo pouze černé provedení interiéru s čalounění kůží nebo Alcantarou. Všechny vozy z Hethel Edition pak má spojovat i pamětní plaketa v interiéru.

Technika tohoto Lotusu se nemění a stejně jako u výchozí Evory 400 i zde mohou budoucí majitelé počítat s kompresorem přeplňovaným šestiválcem o objemu 3,5 litru, disponujícím výkonem 298 kW (406 koní) a točivým momentem 410 N.m. Na výběr je pak šestistupňový manuál, či automat se stejným počtem rychlostí.

V případě manuální převodovky zvládne Hethel Edition akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,2 s a dosáhne maximální rychlosti 300 km/h. S automatem se čas akcelerace nemění, ale maximální rychlost klesá na 280 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu je pro obě verze 9,7 litru benzinu na 100 km.

Lotus si za výroční vydání Evory 400 na sousedním německém trhu účtuje 100.500 eur (zhruba 2.725.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)