MAN a CNL míří s elektrickými nákladními vozidly na běžné silnice
Společnost MAN Truck & Bus a rakouská CNL (Council for Sustainable Logistics – Rada pro udržitelnou logistiku), kterou tvoří celkem patnáct společností z oborů výroby, logistiky a maloobchodu se pouští do společného projektu, jehož cílem je testování čistě elektřinou poháněných nákladních vozidel v běžném silničním provozu.
CNL představuje v Evropě ojedinělou iniciativu a její členové podnikají kroky k zavedení udržitelných logistických řešení. Hlavním sídlem CNL je Centrum pro globální změny a udržitelnost, které působí v rámci vídeňské univerzity „BOKU“ (Universität für Bodenkultur Wien) a tuto iniciativu podporuje i Institut výroby a logistiky a Institut pro dopravní studie.
Jedním z prvních bodů, na který se CNL zaměřila, je přechod na elektricky poháněné kamiony používané pro městskou distribuční dopravu.
Ve spolupráci s výrobcem vozidel MAN činí členové CNL v tomto vývoji rychlý pokrok, kdy již v listopadu letošního roku má devět členských společností, jimiž jsou Gebrüder Weiss, Hofer, Magna Steyr, METRO, Quehenberger, REWE, Schachinger, SPAR a Stiegl získat do svých služeb elektřinou poháněná vozidla značky MAN.
Vozidla, která budou CNL poskytnuta k testovacímu provozu budou navazovat na loňský koncept MAN City Truck. Ten vycházel ze sériového tahače návěsů TGS 4X2 BLS-TS s celkovou přípustnou hmotností 18 tun, jehož konvenční pohonný systém nahradil elektromotor o výkonu 250 kW a točivém momentu 2700 N.m.
Potřebnou energii poskytla trojice lithium-iontových baterií s kapacitou 35,3 kWh, umístěná v prostoru pod podlahou kabiny, který jim uvolnil vznětový motor. Hmotnost baterií byla tedy umístěna nad přední nápravou, což umožňuje plně využít nosnost zadní nápravy pro užitečné zatížení návěsem s nákladem.
V závislosti na zatížení vozidla a profilu trasy, po níž se má vozidlo pohybovat, se má dojezd pohybovat od 50 do 150 km. Dobíjení baterií na plnou kapacitu má z běžné sítě probíhat přes noc, ale má být možné je dobíjet i rychlonabíječkou během přestávek při nakládce a vykládce zboží. MAN City Truck je pro zvýšení svého dojezdu vybaven i systém rekuperace kinetické energie.