Maserati GranTurismo MC Stradale: Inspirováno závody
Maserati GranTurismo MC Stradale je inspirováno závodními speciály pro Trofeo GranTurismo MC a třídu GT4. To dává ostatně najevo již svým zevnějškem. Jeho karoserie dostala novou příď, v předních blatnících jsou za koly výdechy, na jejich tvar navazují nové prahy, přepracován je i zadní nárazník a poslední nový díl na karoserii představuje spoiler na odtrhové hraně zavazadlového prostoru.
Všechny změny provedené na karoserii mají přispět k zlepšení obtékaní vzduchu a zároveň zvýšení aerodynamického přítlaku při vysokých rychlostech. K vylepšení jízdních vlastností má přispět i odlehčení o 110 kg oproti standardnímu GranTurismu na 1770 kg. Rozložení hmotnosti u MC Stradale je 48:52.
Nejsportovnější Maserati současnosti má nově naladěný podvozek, karbon-keramické brzdové kotouče Brembo a speciálně vyvinuté pneumatiky Pirelli. Vylepšená elektronika převodovky MC Race umožňuje změnu rychlostí za pouhých 60 milisekund a poprvé v historii disponuje i Race módem.
K pohonu slouží vidlicový osmiválec o objemu 4,7 litru z modelu GranTurismo S. V provedení MC Stradale je naladěn na výkon 330 kW (449 k) a točivý moment 510 Nm. Oproti výchozímu provedení nedošlo k nijak velkým změnám výkon se zvýšil o 7 kW (10 k) a točivý moment o 20 Nm. Z 0 na 100 km/h toto Maserati zrychlí za 4,6 s a je schopné dosahovat maximální rychlosti přes 300 km/h.
Kromě exteriéru a techniky ukryté pod karoserií se odehrály změny i v interiéru. Z něj zmizela zadní sedadla a na jejich místo se nastěhoval ochranný rám, který zároveň přispívá k vyztužení karoserie. Vpředu jsou použita nová sportovní sedadla s karbonovou kostrou, která jsou vybavena čtyřbodovými bezpečnostními pásy.
Nové italské kupé se na hlavních trzích objeví už v únoru příštího roku.