Může se Maserati vrátit do F1 podobně jako Alfa Romeo?
Koncern Fiat Chrysler Automobiles na konci letošního listopadu oficiálně oznámil, že italská značka Alfa Romeo vstupuje do světa formule 1 jako partner švýcarského týmu Sauber. Spolupráce bude probíhat na několika úrovních včetně finanční a technické podpory.
Alfa Romeo Sauber F1 Team, jak zní oficiální označení týmu pro sezónu 2018, nasadí do závodů dvojici monopostů v barvách značky Alfa Romeo a s motory Ferrari.
Podobnou formou se může podle informací britského magazínu Auto Express do světa formule 1 vrátit i značka Maserati, která se má stát partnerem stáje Haas, jejíž monoposty využívají motory, převodovky a řízení značky Ferrari.
Návrat Maserati do formule 1 jako hlavního sponzora stáje Haas, jíž propůjčí své jméno, nesouvisí pouze se snahou zlepšit mediální obraz automobilky s trojzubcem ve znaku, ale může přispět i k posílení pozic značky Ferrari, resp. koncernu Fiat Chrysler Automobiles vůči organizaci FIA a plánovaným změnám v pravidlech pro F1.
Prostřednictvím stájí Ferrari, Alfa Romeo Sauber a spekulovaného Maserati Haas totiž může Fiat Chrysler Automobiles vytvořit tříčlenný hlasovací blok, který se postaví proti navrhovaným změnám regulací pohonných jednotek. Ten pak může být výrazně účinnější než vyhrožování odchodem značky Ferrari z F1.
Vedle politiky související s pravidly a jisté mediální politiky může mít návrat značky Maserati do formule 1 i poměrně nostalgickou příchuť. Vždyť dodnes populární Juan Manuel Fangio získal s typem 250F tituly mistra světa v letech 1954 a 1957. Stirling Moss pak o tomto závodním stroji řekl, že šlo o nejlepší automobil pro Formuli 1 s motorem vepředu.