Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati ukončuje výrobu GranTurisma unikátním modelem Zéda

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Maserati oficiálně ukončilo výrobu modelu GranTurismo a sesterského GranCabrio. Na jejich nástupce ale moc dlouho čekat nebudeme.

Italská automobilka Maserati se rozhodla definitivně ukončit výrobu modelů GranTurismo a GranCabrio, které už výrazně přesluhovaly. Vždyť GranTurismo bylo poprvé představeno na ženevském autosalonu v roce 2007 a premiéra otevřeného GanCabrio se uskutečnila na frankfurtském autosalonu 2009.

V době svého představení přitom bylo GranTurismo skutečně zajímavým modelem. Kombinace designu Pininfarina a motoru V8, vyvíjeného ve spolupráci s Ferrari, vrátila značku Maserati do světla reflektorů. I přes poslední facelift z roku 2017 už je ale model dávno za zenitem a tak nastal čas se s ním rozloučit.

Při té příležitosti se automobilka rozhodla vytvořit unikátní model Zéda, který by měl svou tříbarevnou karoserií symbolizovat vstup automobilky do nové éry. Ostatně výraz Zéda má být výslovností písmene Z v dialektu italštiny používaném v okolí Modeny a podle automobilky má symbolizovat, že „s každým koncem přichází začátek něčeho nového.“

Model Zéda, jehož design vznikal v Centro Stile Maserati, by tak měl symbolizovat most mezi minulostí a budoucností značky. A tomu má odpovídat i výběr barev. Příď je lakována v tradičním odstínu modré „Maserati Blue,“ která postupně přechází v leskle černou a následně výrazně stříbrnou. Automobilka pak vzniklý efekt označuje jako „metalurgický.“

Jak už jsme ale naznačili v úvodu, na nástupce modelu bychom zas tak dlouho čekat neměli. Automobilka totiž v současnosti modernizuje svůj závod v Modeně, kde plánuje vyrábět nový sportovní vůz s těmi nejnovějšími technologiemi. A to včetně čistě elektrického pohonu. Jeho premiéra je pak očekávána v průběhu příštího roku.

Nová generace GranTurisma by se měla představit v roce 2021 a v roce 2022 by ji měla doplnit i nová generace GranCabrio. A ani v tomto případě by v nabídce neměl chybět model s čistě elektrickým pohonem.

Už v minulosti přitom Maserati naznačilo, že nová generace GranTurisma/GranCabria by mohla nabídnout systém autonomního řízení na třetí úrovni a v případě elektrického pohonu i „ultra-rychlé nabíjení.“ Chybět by však neměl ani tradiční zážitek z výkonu a charakteristického řízení vozů Maserati.

Nezbývá si tedy než počkat, co nová generace GranTurisma předvede. Za 12 let produkce té minulé se však podařilo prodat přes 40.000 kusů, z nichž 28.805 kusů tvořilo kupé GranTurismo a 11.715 kusů otevřená verze GranCabrio.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

13. 11. 2019 11:54
...dávno za zenitem
Za zenitem dle kalendáře, ale jinak dodnes může GranTurismo učit, jak má vypadat nádherné GT, jak má vypadat luxusní interiér a především jak fenomenálně má znít motor.

Končí jedno z nejúžasnějších aut a jedna z nejlepších V8 všech dob.
Avatar - Dzakobo
12. 11. 2019 17:35
Re: Maserati GT
V posledních letech interiér vypadal už docela k světu, nestěžoval bych si.

Je to stále nádherné auto, možná až příliš "rozmáchlé" - přecijen předchůdce byl cca o 40 cm kratší...
Ale motory měly ukrutný zvuk a hlavně klasiku MPI, takže žádnej karbon :yes:
Extrémně povedený design! Očekávání ohledně úrovně vzhledu nástupce mám jen ta nejvyšší, tak snad italští mistři nezklamou.
Avatar - xxc
12. 11. 2019 17:34
Re: Maserati GT
Šéf koncernu Fiat Chrysler, ktorý sa zlúči s koncernom PSA, pripustil, že by mohli od Tesly, s ktorou už spolupracujú, kúpiť platformy pre svoje elektrické vozidlá. Cize prekapotuju ten novy roadster a hned budu mat rychle nabijanie a autonomiu :-)
Avatar - Magister
12. 11. 2019 17:14
Maserati GT
Bude snad nové, snad bude ještě normální. Krásné auto pořád...jen interiér už zaostával...roky.