Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mazda 6 2,2 MZR-CD vs Peugeot 508 SW 2,0 HDi – Dvě deci k dobru?

Diskuze (48)
Dlouhodobě testovaná Mazda a nejlepší francouzské kombi současnosti. Které z nich je lepší?

Mazdě 6, která prochází dlouhodobým testem Auto.cz, jsme našli silného soupeře: Peugeot 508 SW. Volba v obou případech padla na druhý nejsilnější turbodiesel. To znamená výkon 120 kW, v případě Mazdy dosahovaný z objemu 2,2 litru a u Peugeotu z obvyklejších dvou litrů.

Mazda sází na baculaté tvary a zřetelné propojení všech linek. Stoupající linie bočních oken má zdůraznit sportovní švih, mohutná záď odkazuje na praktické zaměření vozu. Peugeot se staví do opozice strohým stylem. Velké hladké plochy a klesající záď se snaží navodit dojem kompaktního auta. Místo sportu jsou hlavními hodnotami elegance a konzervativní styl.

mazda peugeot testy strednitrida srovnavacitesty mazda peugeot testy strednitrida srovnavacitesty  

Interiéry se nesou na stejné vlně. Peugeot usiluje až téměř o prémiovou kvalitu podpořenou seriózními tvary, zatímco Mazda sází na sportovní prvky designu. Japonský vůz nezapře svůj původ a věk, to ale rozhodně neznamená, že by bylo horší než novinka z Francie.

Co se týká vnitřního prostoru, v podélném směru vykazují oba konkurenti shodné rozměry. Peugeot je jasným vítězem co do šířky interiéru, Mazda ale kontruje subtilnějším středovým tunelem, který prakticky náskok Peugeotu smazává. Japonský vůz navíc nedisponuje panoramatickým střešním oknem (u 508 SW ve vyšších výbavách standardem), což přidá cenné centimetry ve svislém směru.

Rozměry interiéru Mazda Peugeot
Podélný prostor vpředu [mm] 820-1080 830-1040
Vnitřní šířka vpředu [mm] 1490 1540
Výška nad sedákem vpředu [mm] 1030 1035
Podélný prostor vzadu [mm] 680-920 590-920
Vnitřní šířka vzadu [mm] 1485 1495
Výška nad sedákem vzadu [mm] 990 960
Zadní sedák nad podlahou [mm] 350 370

V Peugeotu nejvíc ze všeho zaujmou propracované tvary předních sedadel. Kromě pěkného designu nabízí všestranné možnosti seřízení, jsou pohodlná a disponují obstojným bočním vedením. Mazda se jim ale navzdory nižším bočnicím ve schopnosti podržet tělo vyrovná, přitom komfort sezení je také na vysoké úrovni.

mazda peugeot testy strednitrida srovnavacitesty mazda peugeot testy strednitrida srovnavacitesty Zatímco vpředu to vypadá na remízu, zadní pasažéři budou mít jasno, kdo na ně myslí víc. Mazda na jejich potřeby příliš nedá – jediná kapsa ze zadní strany sedadla spolujezdce a středová loketní opěrka konkuruje dvěma kapsám, loketní opěrce, přihrádkám ve dveřích a samostatným výdechům klimatizace v Peugeotu (za příplatek i čtyřzónové).

Zavazadlové prostory jsou obdobně velké. Nacházíme jen dva zásadní rozdíly: Peugeot má větší šířku mezi podběhy, Mazda zase nabídne delší ložnou plochu po sklopení zadních sedadel. Ctností obou aut je pravidelný vstupní otvor do zavazadlového prostoru.

Každé z testovaných aut má i něco navíc. Mazda propracovaný systém rolety kryjící zavazadlový prostor, Peugeot zase možnost oddělit zavazadlový prostor od kabiny sítí.

Zavazadlový prostor Mazda Peugeot
Délka u dna [mm] 1100 1020
Délka po sklopení sedadel [mm] 1800-2100 1615-1980
Šířka mezi podběhy [mm] 1030 1120
Výška pod roletou [mm] 500 495
Nakládací hrana [mm] 610 600
Výška pod otevřenými dveřmi [mm] 1780 1825

Motory při shodném výkonu 120 kW oddělují dva decilitry zdvihového objemu. Teoretické předpoklady, jako lepší zátah o 20 Nm silnější Mazdy nebo točivější charakteristiku menšího motoru v Peugeotu, staví praxe na hlavu.

Agregát 2,2 MZR-CD v Mazdě má zemitější charakter. Ten se projevuje zajímavě znějícím volnoběhem, ale také drsnější zvukovou kulisou při akceleraci. Z nízkých otáček se mu příliš nechce, pokud není úmyslem jen udržovat rychlost, je potřeba držet se nad 1800 min-1.

V duchu sportovních tradic Mazdy se dieselová Šestka nebrání vyšším otáčkám. Při předjíždění je možné se spolehnout na plynulý zátah až do červeného pole. Na nižší převody motor dovolí dosáhnout až 5000 min-1, na šestku je omezovač nastaven na 4200 min-1.

mazda peugeot testy strednitrida srovnavacitesty mazda peugeot testy strednitrida srovnavacitesty Francouzský 2,0 HDi má komfortnější charakter. Chybí mu bezprostřední dravost Mazdy, naproti tomu se ale ochotnější rozbíhá z nízkých otáček. To v běžném provozu řidič ocení a naopak postupné uvadání zátahu po překročení maxima výkonu v 3750 min-1 příliš nevadí.

Spotřeba paliva je vítěznou disciplínou pro Peugeot. Odečtené hodnoty u Mazdy se nachází v šedém průměru dieselové střední třídy, zatímco dvoulitr v 508 patří k tomu nejúspornějšímu na trhu. Předností francouzského vozu je i akční rádius přesahující 1000 km – Mazdu kromě vyšší spotřeby omezuje také o 8 litrů menší nádrž.

Odečtená spotřeba paliva Mazda Peugeot
Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km] 4,9 4,6
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km] 6,5 5,5
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 100 km/h [min-1] 1900 1750
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 130 km/h [min-1] 2400 2200

Řízení je výraznou stránkou obou vozů. Mazda opět brnká na sportovní strunu. Kromě BMW 3 ve střední třídě nenajdete méně nápomocný posilovač. Navíc je řízení v Mazdě přesné a strmé, jen zpětné vazby od kol se řidiči nedostává.

Peugeot sází na značnou degresi účinku posilovače. Zatímco na parkovišti by bez námahy zatočil i malý školák, ve vysokých dálničních rychlostech je potřeba za volant zabrat. Odměnou za to je ale velmi strmý převod a tedy nutnost jen malého natočení volantu.

Kromě toho nesmíme zapomenout na excelentní směrovou stabilitu – v případě Mazdy ještě o stupínek lepší než u Peugeotu.

mazda peugeot testy strednitrida srovnavacitesty mazda peugeot testy strednitrida srovnavacitesty  

Podvozek v obou případech spoléhá na zadní víceprvkovou nápravu. Mazda staví na své sportovní DNA a z toho pramenící vynikající ovladatelnosti (podpořené přední lichoběžníkovou nápravou), současně ale dosahuje vysoké úrovně cestovního komfortu. Na hranici svých možností se tlumiče v japonském kombi dostanou jen na rozbité silnici – například několika úsecích dálnice D1.

To u francouzského vozu bylo výchozím stavem pohodlí, staví se na nonšalantním pohupování karoserie. I přes komfortně pojatý základ se podařilo odbourat boční náklony nebo nedotlumování velkých nerovností.

Peugeot nezklame ani ochotou zatáčet, přestože mezigeneračně došlo ke zjednodušení konstrukce přední nápravy (nyní je složitější lichoběžník určen jen pro top verzi 508 GT). I přes mírné protesty na hranici limitů podvozku dokáže držet krok s Mazdou, k výsledku si ovšem pomáhá citlivými zásahy ESP, které udržují vůz v požadovaném směru průjezdu zatáčkou.

Model Mazda 6 Wagon Peugeot 508 SW Peugeot 508 SW
První cena 479.900,-
(1,8i 88 kW)
574.900
(1,6 VTi 88 kW)
574.900
(1,6 VTi 88 kW)
Základní cena testované verze 722.900,- 689.900,- 754.900,-
Zvolená výbava GTA Active Allure
Airbagy čelní/boční/okenní S S S
Asistent rozjezdu do kopce S S S
Bezklíčový vstup S - S
El. ovládaná/vyhřívaná zrcátka S S S
El. sklopná zrcátka S S S
ESP S S S
Klimatizace aut. dvouzónová S S S
Čalounění kůže/látka S 27.000,- S
Kůží potažený volant S S S
Litá kola, 17 palců - 8.000,- S
Litá kola, 18 palců S - 8.000,-
Metalický lak 14.100,- 13.000,- 13.000,-
Multimédia - Bluetooth S S S
Multimédia - navigace - 25.000,- 30.000,-
Multimédia - prémiové audio S - 12.000,-
Parkovací senzory vpředu S 7.000,- 9.000,-
Parkovací senzory vzadu S S S
Přední mlhovky S S S
Rádio CD/MP3 S S S
Sedla el. nastavitelná - s kůže/látka S
Střešní okno - S S
Střešní ližiny S S S
Systém sledování mrtvého úhlu S - -
Tempomat S S S
Vyhřívaná přední sedadla S 8.000,- S
Xenonové světlomety s natáčením S 28.000,- 32.000,-
Záruka 3 roky 2 roky 2 roky
Cena při uvedené výbavě 737.000,- 780.900,- 816.900,-

Když dojde na zkoumání ceníků, je Mazda opět na koni. S politikou pevně daných konfigurací nabízí v provedení GTA velmi bohatou výbavu za něco málo přes 720 tisíc korun. Musíte ale zapomenout na příplatky – navigace nebo elektricky nastavitelná sedadla jen verzi GTA Plus s nejsilnějším motorem a o 100 tisíc vyšší cenou. Střešního okna se pak od Mazdy nedočkáte vůbec.

Peugeot využívá postavení novinky a přichází na trh s obecně vyššími ceníkovými cenami. Základní cena dvoulitrového kombi je 690 tisíc, dorovnání výbavy s Mazdou ale znamená dalších 90 tisíc navíc. K tomu bychom neváhali ještě přidat zabudovanou navigaci.

mazda peugeot testy strednitrida srovnavacitesty mazda peugeot testy strednitrida srovnavacitesty  

Závěr není nijak jednoznačný. Peugeot jako novinka na trhu potvrdil, že dokáže Mazdu pořádně potrápit. V mnoha oblastech dosahuje značné převahy, při tříletém náskoku je to ale jaksi povinností. Naproti tomu Mazda6 nabízí dodnes řadu unikátních vlastností, které Peugeot ani nikdo jiný ve střední třídě nedokáže (nebo nechce) napodobit.

Prostorovou remízu následuje vítězství motorářů z Francie a příznivější ceník Mazdy. Hodnocení jízdních vlastností a design pak záleží na preferencích každého zákazníka.

Mazda 6 Wagon 2,2 MZR-CD (120 kW)

Plusy

  • Výborné jízdní vlastnosti, agilita
  • Střední třídě přiměřené jízdní pohodlí
  • Velký, variabilní a snadno přístupný zavazadelník
  • Robustní konstrukce, tuhá karoserie
  • Přesné řízení a řazení
  • Systém monitorování mrtvého úhlu RVM

Minusy

  • Pevně dané kombinace motor+výbava bez možnosti individualizace
  • Velká ovladací síla na pedálu spojky
  • Nedostatečný rozsah výškového nastavení opěrek hlavy
  • Absence vestavěné navigace
  • Zadní řada sedadel bez odkládacích prostorů
  • Tvrdý chod motoru, jen průměrné výsledky spotřeby paliva
  • Menší palivová nádrž

Peugeot 508 SW 2,0 HDi (120 kW)

Plusy

  • Příčný prostor v interiéru
  • Odhlučnění interiéru
  • Degrese účinku posilovače řízení
  • Velký zavazadlový prostor s dělící sítí
  • Pružný silný motor, dobře spolupracující s dlouhými převody
  • Nízká spotřeba paliva
  • Možnosti rozšíření standardní výbavy

Minusy

  • Neklid podvozku na krátkých příčných nerovnostech
  • Vadnoucí tah motoru ve vysokých otáčkách
  • Ponoření přídě při silném brzdění z vysokých rychlostí
  • Nepřesně vymezené dráhy kulisy řadicí páky
  • Design a grafika panelu základního rádia
  • Absence pokročilé bezpečnostní výbavy (ani za příplatek)
  • Vyšší ceníkové ceny
Diskuze (48)
Model Mazda 6 2,2 MZR-CD Peugeot 508 SW 2,0 HDi
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2183 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 3500 120 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 1800 - 3000 340 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 212 222
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 4.5 / 5.4 6.7 / 4 / 5
Emise CO2: 143 130
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / 1702 560 / 1823
Objem nádrže (l): 64 72
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1575 / 570 1681 / 459
Rozměr pneu: 225/40 R18 215/55 R17
Mazda 6 2,2 MZR-CD
Peugeot 508 SW 2,0 HDi
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4785 4813
b) šířka (mm): 1795 1853
c) výška (mm): 1490 1476
d) rozvor (mm): 2725 2817
e) rozchod vpředu (mm): 1500 1576
f) rozchod vzadu (mm): 1550 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1080 830 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920 590 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030 1035
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 990 960
k) šířka vpředu (mm): 1490 1540
l) šířka vzadu (mm): 1485 1495
délka sedáku vpředu (mm): 500 520
délka sedáku vzadu (mm): 500 450
výška opěradla vpředu (mm): 600 630
výška opěradla vzadu (mm): 660 685
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
30. 11. 2011 10:19
Re: Základná zásada - vyhýbaj sa Francúzom
Bohužel má pravdu, tyto auta jsem prodával / nemluví ze mne zhrzenost/, doporučuji se před koupí nejprve informovat, třeba na peugeot fóru, bazaru nebo na servise. Peugeot vypadá po 30 tis km jako jiná auta po 100.
Avatar - jozephko
6. 11. 2011 06:50
Základná zásada - vyhýbaj sa Francúzom
Ak s autom nechceš mať veľké problémy, treba dodržiavať jednoduchú zásadu - nekupovať francúzske, talianske a americké autá - ani keby boli za polovičnú cenu.
Francúzi sú veľkí pohoďáci - ale bohužiaľ to vidieť aj na ich autách. Čo má Peugeot špičkové, je dizajn exteriéru - ale to je pre kvalitu auta dosť málo.
Mám už tretie japonské auto (Honda Civic, Toyota Corolla, Mazda 6), a určite aj to ďalšie bude japončík.Paradoxne japonské autá nie sú nabúchané najnovšou elektronikou (vždy je tam pár rokov oneskorenie za Európou - Hondy až pred niekoľkými rokmi dostali palubný počítač), prejavuje sa to však nadpriemernou spoľahlivosťou elektroniky. Japonci tieto hračičky dávajú do áut, až keď iní výrobcovia vychytajú ich muchy.
5. 11. 2011 15:27
Re: u mna Peugeot celkom jasne vedie
Bezpohlavní je 508 kombajn ;-) sedan se povedl, ale kombi je designově nudné, bezpohlavní, takové UNI ... každá značka by mohla mít takové pozadí :no:
5. 11. 2011 15:22
Re: vlastní zkušenosti
Spíš chtěli říct to, že Peugeot konečně dohnal po třech letech Mazdu >:-[]
5. 11. 2011 15:21
Spolehlivost nikoho nezajímá?
Nějak se tu úplně zapomnělo dodat, že ten kdo si koupí Mazdu 6, může jezdit 10 let bez strachu, že ho auto někde nechá, Pažouti přece jenom pořád nepatří mezi špičku spolehlivosti :-!