Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 6 kombi se předvádí na prvním videu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (34)
Po první fotografii nové Mazdy 6 kombi uvolnila japonská automobilka téměř čtvrt hodiny dlouhé video ze slavnostního ceremoniálu k zahájení její výroby.

Mazda odhaluje svého nového zástupce pro střední třídu od začátku srpna poněkud nestandardním způsobem. Přitom až do konce července vše probíhalo podle osvědčeného receptu, kdy se nejdříve na autosalonu v Tokiu a potom i v Ženevě představil koncept Takeri jako předskokan nové generace Mazdy 6.

Po důkladném představení konceptu veřejnosti následovalo několik měsíců klidu. V červenci zahájila Mazda tradiční postupné odhalování sedanu prostřednictvím fotek zachycujících detaily karoserie. Poslední série již nabízela pohled na prakticky celou novou Mazdu 6.

Po sérii fotografií naznačujících linie novinek, by se dalo očekávat zveřejnění tiskových materiálů plně odhalujících design exteriéru a přibližujících techniku. Mazda se ovšem rozhodla udělat vše zcela jinak a místo toho nabídla v prvních srpnových dnech fotografii Mazdy 6 kombi ze slavnostního zahájení výroby.

Se zpožděním několika dnů je zveřejněno i video z tohoto slavnostního ceremoniálů, které je dlouhé téměř čtvrt hodiny a nabízí pohled na exteriér nové Mazdy 6 kombi. Zároveň umožňuje pohled na Japonské pojetí slavnostního zahájení výroby, které asi většinu Evropanů příliš nenadchne.

K interiéru nebo dokonce technickým specifikacím nové Mazdy 6 se japonská automobilka stále nevyjadřuje v souvislosti s videem pouze potvrdila, že je na něm kombi v evropské specifikaci se zážehovým čtyřválcem 2,0 Skyactiv-G pod kapotou.

Nová generace Mazdy 6 se začne prodávat v prvním čtvrtletí roku 2013. Sériový automobil veřejnost poprvé uvidí 29. srpna na letošní Moscow Motor Show, nikoli tedy v Paříži, jak se původně předpokládalo.

Podle dřívějších zákulisních zpráv má být nová Mazda 6 vyráběna ve čtyřech karosářských variantách. Sedan, liftback a kombi mají být později doplněny verzí kupé.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (34)
Avatar - Norge
7. 8. 2012 13:02
Re: Konkurenti Mazdy môžu len ticho závidieť
..jasne, sak mestke okruhy v D su neporovnatelne dlhsie ako 20km ;-) ..Ked sa pozries na obchvat napr. v BA tak to aby si si, robil kazdy ten Tour de Pressburg :-! Praha je na tom ovela lepsie z tohoto pohladu...
Avatar - jozephko
7. 8. 2012 12:50
Re: Konkurenti Mazdy môžu len ticho závidieť
Moje skúsenosti s DPF filtrom sú podobné - regenerácia každých 150 km v dĺžke cca 15-20 km (podľa rýchlosti), zaujímavé že v zime sa interval vždy predĺži na cca 180-190 km. Po celých 70.000 km si zapisujem KAŽDÝ bloček, takže viem, aká je dlhodobá spotreba - pohybuje sa medzi 6,6 a 6,7 km. 40% jazdím po diaľnici (tempomat - 140-ka), zvyšok väčšinou mesto a občas medzimesto. Na 7,5 sa dostanem len, ak celú nádrž miniem jazdami po meste.
Bez DPF filtra by som jazdil tak za 5,5, max. 6 litrov. Niekde na Morave je firma, ktorá vie vyhodiť DPF a preprogramovať riadiacu jednotku, a bez problémov sa zmestí do emisných limitov. Ja som pred 2 rokmi prešiel emisnou kontrolou počas regenerácie DPF :-) . Technik stále nemohol namerať správne hodnoty, a tak dovtedy skúšal a škúšal, až ich nameral. Až potom ma napadlo, že asi prebiehala regenerácia DPF.
A k tomu preprogramovaniu jednotky - ja som si auto doviezol z Nemecka, keď malo 80.000 km, a už malo zmenený software. Úprava spočíva v tom, že aj keď sa jazdí len na krátke trasy po meste, regenerácia môže prebehnúť. Pôvodne bol softvér nastavený tak, že keď regenerácia neprebehla do konca, pri naštartovaní motora sa začala vždy od začiatku. Takže pri jazdách do 20 km sa regenerácia nikdy neskončila, čo sa samozrejme prejavilo na spotrebe, ale viedlo to aj k poškodeniu samotného filtra.
Auto s DPF nie je vhodné do mesta - primárne je určené na diaľnice. Pokiaľ niekto s takýmto autom jazdí len po meste, má zarobené na problémy. Ale napriek tomu, že moja Mazda pôvodne behala po Berlíne, s DPF-kom je to zatiaľ ok. klop klop klop.
Avatar - Norge
7. 8. 2012 12:47
Re: Konkurenti Mazdy môžu len ticho závidieť
..tak to brrr pane ! ..tvrdite, ze auto malo pridavne kurenie, vy ste ho aj pouzil a aj napriek tomu, Vam zamrzol pal.filter pri -13C ...!??, i napriek pouzitu aditiva v nafte... Prepacte, ale to Vam neverim !!! ..v mojej E-classe(bezin) aj v G-classe(nafta) mam nezavisle kurenia a zijem v Scandinavii, .. so zimou som kamos pol roka z roka a s autami jazdim v zime i pri -36C a polmetrovych zavejoch ... Ani jediny raz som nemal podobny problem, ..a ze par mojich kolegov ma 6.ku od mazdy tiez .. ;-)

Preco si myslite, ze som to nemyslel vazne ? ..fakt, ze vozidla su konstruovane na pobyt v exterieri, nic nemeni na fakte, ze pocasie a cinnost cloveka( solenie, kamienky,atd) ma priamy vplyv na zivotnost, ktoru si zacnete cennit po uplinuti zaruk vyrobcu. Ci mi chcete povedat, ze vozidlo parkovane podla Vas v exterieri bude v takom istom technickom a estetickom stave ako to, co stalo v temperovanom a vetranom priestore celu svoju zivotnost ? ..zza predpokladu rovnakej servisnej starostlivosti, o zimnom obdobi ani nehovoriac ...
Okrem toho si uvedomte, ze Vami udavanu poruchu, nezapricinilo auto, ale pocasie a kvapaliny vo vozidle, a to nie je to iste !

Myslim, ze na to aby ste mohli porovnavat dve vozidla, museli by byt v identickych podmienkach, a to urcite neboli uz podla toho co tvrdite, a tiez podla toho ...,ze argumentacia nejak viazne ...

Vedcsina aut predanich so vznetovym motorom, sa v Nemecku, ale i v inych krajinch ..predava s vedcsinim percentom instalacii nezavisleho kurenia, ako je tomu pri motorch zazihovych ... U mna povinna vybava v kazdom aute, okrem mojeho veterana ... Jo a este nieco, prave preto, ze sa k autu staviate, ako pisete, zi to nezavisle kurenie naozaj nechajte nainstalovat (!) ..a mozete chodit na hory a kade chcete ..vzdy budete ma cisle skla, pohodu v interieri, a auto vzdy najdete, lebo sneh, ano mraz nemaju sancu ... :-!
7. 8. 2012 10:23
Re: Konkurenti Mazdy môžu len ticho závidieť
1.psal jsem,že hladina v klikovce rostla,roste díky těžkým frakcím nespálené nafty a dostanou se tam vždy,pokud je konstr.DPF řešena takto debilně,lehké frakce se odpaří,regenerace jsem nikdy neukončil,ale doběhly
2.skládaná auta nekupuji,zatím jsem vystřídal asi 15 aut a kam mi sahá paměť,vždy je to funglovka,zadané do výroby,ale souhlas,že to někdo v továrně nepřesně poskládal
3.SW-zase to nepřeceňuj.V 2009 nahrávali grátis a iniciativně nový SW,bylo to údajně skrz DPF,který se do té doby regeneroval po asi 220-240 km(skutečnost byla,že měnili SW skrz snížení otáček turbodmýchadla-toči 130tis-některá se trhala-plášť nebo lopatky,na DPF to jen svedli,aby nebyli za pitomce).Po nahrátí nového SW nejprve rege.po 50km,pak 100,dlouho po 120 km a po asi 7 tkm se ustálilo na přesných 150km,ať bylo léto,zima,dálnice,couračky,vždy 20 km vypalování,spotřeba 12 l a pak zase šup dolů,proto byla průměrná 7,5 l.Dokonce jsem DPF vyndal,jiný SW,auto jelo lépe,emise hluboko v normě,spotřeba 6.4...i tak šlo do světa.
Řešením je dobrý benzín,ten mazda snad konečně má.
7. 8. 2012 10:02
Re: Konkurenti Mazdy môžu len ticho závidieť
Rada s vytápěnou garáží byla myšlena vážně?Nemyslím,že auto je konstruováno na pobyt v garáži,ale venku.A co takhle hory a zima?Také do garáže?Nechme toho.Ve stejný den,kdy mi zamrzl při minus13C nový pal.fitr v M6 (po servisu měl 1000 km!!!) druhé auto v rodině tankovalo tentýž den stejnou naftu,popojelo na druhý konec republiky a při minus18C naskočilo po jednom žhavení.Takže je to konstrukcí,obě byla v perf.stavu.Děkuji za radu s příd.topením,bylo tam přímo z výroby, věta o šetření je irelevantní,že? Auto bez příd.topení nastartovalo při nižší teplotě,je to konstr. pal.systému.Řešením je elektricky vyhřívaný pal.filtr,např.Levné a spolehlivé.Většina aut není vyhřívaná příd.topením.