Auto je to skvělý a zajímavý, ale co za to chce importer v čechách, to skoro hraničí s drzostí. Když budu hledat auto na zábavu u uvidím že golf gti stojí v základu necelých 700 zatímco tahle základní mazda o 70 tis víc a přitom golf má o 75% (!) vyšší výkon.
A samozřejmě vím, že každý z těch aut je o něčem jiném, ale prostě je mazda brutálně předražená.
No bodeť bys potkal. Za ty prachy si to koupí jen kafka. Ty auta jsou v německu o 30 - 50 tis kč levnější (klasický soft top). A to v době kdy ostatní automobilky masivně reexportujou protože díky kurzu koruny jsou autav ČR výrazně levnější než v německu. Fuj. :no:
Klasicka koncepcia (motor vpredu a RWD) je drahsia ako koncepcia "vsetkovpredu" (predohrab). MX-5 je vyrabana v Japonsku - dovozne cla zvysuju jej cenu.
Cely vyvoj mx-5 sa musi zaplatit z jeho predaja, kdezto Golf je masovo predavane auto a vyvoj karoserie, podvozku, prevodovky a pod sa zaplati aj z predaja "beznych motorizacii"
Mi ND s dvoulitrem přišla na technické okresce jako první skutečně dostatečně výkoná Miata a poprvé jsem neměl pocit, že by to potřebovalo přičarovat stáda koní. Bly bych s tím spokojen :-) Každopádně Skyactiv motory jsou velmi dobře laditelné, takže po skončení záruky klidně šup na 190k.
Mimochodem, zoom zoom je minulost, teď už fiči jinba ittai! >:-[]
Otázka je, aký vplyv budú mať pridané kilogramy (naviac vysoko umiestnené) na pocitovú dynamiku. Myslím, že je pomerne veľké množstvo potenciálnych záujemcov o MX-5, ktorý by nejakú výkonnejšiu verziu privítali, napr. s kompresorom.
Jaké přidané a vysoko umístěné kilogramy máš na mysli? Jako já si fakt myslím, že ND 2.0 nijak extra další výkonnostní variantu nepotřebuje. Oproti NC 2.0 je to navzdory papírovým údajům dynamický skok. Alespoň pocitově. Vůbec jsem neměl pocit podmotorovanosti jako v Toyobaru.
No nevím nevím, pravdu máš v tom, že Zoom Zoom kampaň již skončila. V juesej ji ale v roce 2016 nahradili sloganem Driving Matters. Já hádám, že Jinba Ittai filozofii Mazda používala ještě před kampaní Zoom Zoom a právě ve spojitosti s MX-5. Zoom Zoom pak s MPSama, které v roce 2015 skončily bez následovníků. Nedivil bych se, kdyby se Zoom Zoom znovu vynořilo s novýma MPSama, jestli ještě vůbec kdy nějaké budou. ;-\ Mazda, jak jsem již psal jinde, na tom není finančně zrovna nejlépe.
No a? To už jsi psal. 3 a 6 šly na trh v roce 2013, u 6 to bylo možná dokonce koncem 2012. CX-5 byla 2012. Tak se ptám, jestli používali zoom zoom, když píšeš o MPS a 2014 a zřejmě nesouhlasíš s tím, co jsem napsal - že zoom zoom skončil s předchozí generací modelů (a u MPS šlo o předchozí generaci 3).
Zoom zoom byla kampaň pro celé portfolio od roku 2002 - přišlo s první šestkou. Jinba ittai je nová čerstvá kampaň, opět pro celé portfolio. Běží krásná reklama zrvona teď i v našich TV :-)
Také nevidím problém v motoru. Příjemné svezení. Problém mám s výbavami. Proč nemůže být nějaká výbava pro nadšence se všemi těmi "go fast" hračkami bez nesmyslů, které jen zvedají cenu a určitě i hmotnost?
V USA ji myslím mají. Měla by to být Club, druhá ze tří výbav. Má Bilsteiny, svorný diferenciál, látkové čalounění a neměla by mít asistenty. Za příplatek pak BBS a Bremba (i do tohoto balíčku propašovali pitomost - bezklíčový přístup, ale tam to končí; ještě je tam nějaký aeropack, tak snad není ošklivý). Chybí jí jen Recara, ty tam snad vůbec nenabízí; alespoň že čalounění není kožené. A dvoulitr je samozřejmě základ, tedy jediný motor v nabídce.
Tohle platí pro manuální převodovku, s automatickou myslím o něco přijdeš.
Hm, pro mně je to naopak 10:0 pro roadster verzi, té tarze nějak nemůžu přijít na chuť, je to moc plechu na malém prostoru, je vidět, že je to nápad ex post. ;-)
Minimálně je to pravidlem, nevím o případu, kdy je dvojspojka (z 0 na 100) pomalejší, než manuál ve stejném autě se shodnou motorizací.
U dvojspojky se (mimo jiné) právě v měniči nic neztrácí, ale u zrychlení 0-100 není až tak podstatné co se ztrácí v měniči (hdm), jako rychlost řazení + počet a délka jednotlivých převodů. Proto někdy může být i hdm rychlejší, než manuál, viz třeba vzpomínaná M140i/M240i.
U měničů záleží, jak agresivně jsou uzamykané (i tam je spojka). Samozřejmě záleží i na rychlosti přeřazení, obzvláště u aut dávajících 100 na trojku. 8HP se myslím může dostat na nějakých 200 ms, což je skvělá hodnota. Dvouspojky jsou ještě rychlejší, ale jen pokud správně předpoví další stupeň a samozřejmě jen mezi sudými a lichými.
Táto odpoveď by obstála pred dekádou, ale dnes, keď sú špičkové automaty rovnako rýchle, ako manuály, niekedy i rýchlejšie, je taký výrazný pokles dynamiky zarážajúci a naznačuje, že ten automat zrovna prvá liga nebude.
0-100 muze byt hodne zavadejici udaj. Staci aby u manualu byla dvojka presne po 100kmph a u automatu byla jen do 98kmph a uz je rozdil (nerikam ze zrovna vterinovy) na svete. Zrovnatak start muze mit automat vlaznejsi, co rozdilu jen prida a pritom tohle bude v realnem svete a pri realnem pouzivani trapit jen malokoho.
Takze ikdyz mi do mx5 nic jineho nez manual ideove nesedi, hul bych nad automatem kvuli 0-100 udaju nelamal. Chce to projet. ;-)
Tak to jsi zřejmě zapomněl, že tohle už není diskuse pod M140i, protože opravdu rychlé hdm automaty, které nabízí v největší míře právě prémiové BMW, se zatím do mainstreamu nedostaly.
Naposledy jsem jel s (hdm) automatem od Mazdy v CX5 a CX3 a rychlostí řazení neoplývaly. Takže pokud chceš rychlý ("stupňový") automat v mainstreamu, musíš jít do dvouspojky.
Pokiaľ chceš rýchly automat, tak nemôžeš ísť do dvojspojky, lebo to za prvé nie je automat, ale skôr robotizovaná prevodovka a za druhé je rýchla iba pri akcelerácii hore, kdežto v akomkoľvek inom režime je pomalá až strach. Najmä keď má nachystaný iný stupeň, než sa od nej chce. Dvojspojka je iba lacná alternatíva pre užívateľov lacných krabičiek a nie skutočná alternatíva pre vodiča. Že to dáva porsche do áut, to vôbec nechápem.
Tak nějak nevím, jestli jsou diskutující při smyslech. Auto je prostě nádherné a v podstatě bez konkurence. Ano, můžeš koupit Beetle Cabrio, ale s přihlédnutím k tomu, že v ceně je vstupenka na gay pride, si to nejspíš rozmyslíš. Koncern jinak totiž nic (slovy NIC) ani vzdáleně podobného v nabídce nemá.
Co se týče barev - rozhodně to není 50 stupňů šedi, to si diskutující asi spletl s oblíbeným čtením své družky. Barev není sice moc, ale jedna lepší než druhá. Jasně, červená by byla první volba, ale co ta černá, ale i v té safírové vypadá nádherně. A v šedé nebo bílé, hmm...
Automat je klasický měničový, fakt se někdo diví, že je zrychlení o vteřinu horší?
Takže přátelé, jmenujte mi pár cenově srovnatelných aut, které nabízejí za stejný peníz podobný požitek z jízdy, navíc v otevřeném autě. Žádné? Ano, to je správná odpověď.
Beetle je auto pro holky ne pro gaye. Za to Miata to je pravý GAY symbol. Můžeš to obkecávat jak chceš. Pokud se ti MX5 líbí tak si gay, to je celé, nic víc v tom nehledej.
chytráci co říkají, že 7,5 na sto je málo a že produkt koncernu je vlastně lepší, tak mám pro vás jednu radu: "Hoďte ty prospekty a tabulky do kanálu, a aspoň jednou v životě se s MX5, nebo RX8 svezte"!
Jinak do té doby nepochopíte, co to znamená adekvátně využívat svůj výkon, co to v praxi znamená váha/výkon, a co to znamená mít k tomu kvalitní a schopný podvozek. ;-)
Súhlas, niet nad osobnú skúsenosť. Na druhej strane nikto z nás zatiaľ nemá skúsenosť s touto targou a nevieme, do akej miery ovplyvní dynamiku a jazdné vlastnosti kovová strecha, ktorá pridáva nie malé kilogramy (naviac zvyšuje ťažisko). Filozofia MX-5 je o nízkej hmotnosti a z toho vyplývajúcej obratnosti, takže kovová skladacia strecha ide proti tomu a už čísla naznačujú, že ten vplyv vyššej hmotnosti nie je zanedbateľný. Osobne si myslím, že FR s 1,5kou bude akurát na také to plážové korzovanie; dvojliter bude iste dostatočný. Každopádne práve ťažšia RF by silnejšiu, fúkanú (kompresorovú) motorizáciu zužitkovala.
S RF jsem nejezdil, osobní zkušenost mám s normální ND. A musím říci, že 1,5 bych také nechtěl, i když nejede špatně. Zato dvoulitr je perfektní, ND se vyznačuje tím, že přestože jak ulitmátně sedí, je neskutečně komfortní, až má člověk pocit, jestli není oproti NC trochu podvozkově "vydechlá", ale je to fakt jen pocit.
Tím že šlo skoro cca. 200 kg dolů, tak dobře jede. Jenomže to je ten marketingový problém, který mě napadl hned u uvedení ND - motor je furt ten stejný 118 Kw, takže každý nový zákazník co nemá zkušenost s předešlými generacemi, si vezme prospekt, mrkne do tabulky a řekne si, že je to vlastně staré auto.
Už se trochu opakuju, jezdím pracovně hodně s koncernovými auty, mám je i celkem rád, jezdí dobře, ale jak prefektně mechanicky a podvozkově fungují mazdy, na to nemají.
take si myslim. Golf by tenle sportak roznesl na kopytech kdekoli a kdykoli vcetne zatacek. Prodejni uspechy budou nekde na urovni GT 86. Btw. kolik stoji Audi TT v zakladu?
Já upřímně moc nechápu tu dnešní honičku za koněma. Provoz je hustý, média tlačí na bezpečnost na cestách a měření za každým bukem a přitom se pomalu každý pohoršuje nad auty, která nepřekonají trojnásobně okreskový limit... Přitom aby v nich měl řidič pocit, že se děje nějaká akce, musí se pohybovat v rychlostech, které jsou na okamžitý řidičák pryč.
No ono to není tak moc o vysoké rychlosti jako spíš o akceleraci. A k tomu potřebuješ koně. A krouťák. A to ti dnešní zemisovaný dvoulitr bez turba už nedá. Jo, ještě nedávno, i taková 1.8 v Hondě s VTECem, když jsi hezky podřadil před zatáčkou a udržel ji nad 6000ot/min, akcelerovala výtečně... :-)
Jak jsem psal výš - ND 2.0 je první Miata, která jede. Předchozí nezemisované generace jsou proti současnému zemisovanému dvoulitru jak astmatičtí osli (snad s výjimkou NC 2.0). Zkoušeli jsme i duel ND 2.0 proti 1.8 NBFL s kompresorem a ND ztrácelo tak nepatrně, že to ani nestojí za řeč.
Hondí motory jsou kapitola sama pro sebe, na ty se bohužel bezprostřesnotí reakce a charakterem nechytalo skoro nic ani kdysi, natož teď. Ale ten skyactiv dvoulitr má takový velmi hutný střed a fakt Miatě sluší. I kdžy nějaká K20 to pořád není :-)
Nevsim jsem si ze by to auto nekdo srovnával s golfem. Ani ja ne. Zato vidím, ze je tu několik sotva pologramotnych diskutérů, kteří by potřebovali zpět na zakladku.Takze Srovnával jsem pouze cenu tech dvou aut, která je v cr u Mazdy nastavena brutálně vysoko. Golf gti ma svy přednosti a mx5 zase jiny.
Klasický sporťák byl, je a bude vždycky dražší. To není o přednostech, ale o vývoji, unikátní platformě, počtu vyrobených kusů... Cena je +- stejná jako u předchozích generací a souhlasím, že trochu sundat by to mohli. Už jen s ohledem na ceny v DE.
Už jsem to psal výše, zkus si někdy do nějaké mazdy sednout, jak umí sladit pedál spojky s řazením jednotlivých kvaltů, jak jim chodí řadičky, jak umí naladit podvozky, jak umí konstruovat benzínové motory. A takhle jim to chodí i po 5-7mi letech.
Seděl jsem ve CX3 sedí na silnici jako normální víceprvek, nic speciálního. Motor jede odspoda do 2tis. pak nic až zase od 3tis. Nechápu jak by mohlo jezdit úsporně. Četl jsem spotřebu na foru Mazda a pak z něj vypadlo, že z kopce vyřazuje apod. Škoda objemu bez turba.