Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda Tribute 2.0

17. 12. 2001 • 05:35
24
Zobrazit náhledy (24)
Mazda Tribute Mazda Tribute Mazda Tribute Mazda Tribute Mazda Tribute Mazda Tribute Mazda Tribute Mazda Tribute Mazda Tribute Mazda Tribute Mazda Tribute Mazda Tribute Mazda Tribute Mazda Tribute Mazda Tribute Mazda Tribute Mazda Tribute Mazda Tribute Mazda Tribute
Vstup do SUV třídy pojala Mazda poněkud konzervativněji než kupříkladu Hyundai modelem . Tribute má tedy už na začátku výhodu - nevýhodu: na silnici si jí asi nevšimnete, ale ani za několik let se neokouká.

Ale vážně: Máme-li hodnotit výsledek spolupráce Fordu s Mazdou z hlediska designu, nelze tomuto vozu vytknout vlastně nic. Samonosná karoserie s nezávislým zavěšením všech kol vyniká především pravidelností a tvary spíše nadčasovými než futuristickými. Zvyšující se dolní linie oken činí záď vozu opticky těžší, naopak výklopné zadní dveře působí lehce a elegantně. U Mazdy se nenosí žádné nadbytečné prolisy, zrcátka jsou důsledně černá a chromem se šetří.

Předvídatelnost vládne i interiéru. Vše je příjemně pravidelné, pro nového řidiče má Mazda jen drobná překvapení: přední a zadní mlhovky mají spínače na opačných koncích palubní desky, a k aktivaci tempomatu je třeba několika hmatů na volantu. Ten je sice čtyřramenný a jeho střed často zakrývá přístroje, ale je i mimořádně příjemný na dotek a má optimální průměr věnce. Přední sedadla jsou vzdor malé délce pohodlná, v zatáčkách ale řidičovo tělo "plave" bez dostatečné opory. Pro nohy i na výšku je zde místa dost, ale pouhé dvě opěrky na zadních sedadlech jsou u auta s pětimístnou homologací snad už přežitkem. Odkládacích prostor je hodně - přemíru malých otvorů ve střední konzoli nahrazuje v třílitrové verzi praktická obrovská uzavíratelná schránka.

Zavazadlový prostor překvapí dvakrát. Dá se do něj vstoupit i odklopným zadním sklem (příjemně) a je velmi malý a vysoko nad zemí (nepříjemně). Daň za spolehlivě ukryté plnohodnotné náhradní kolo je v tomto případě možno eliminovat sklopením zadních dělených sedadel, přesto si ale myslíme, že základních 368 litrů zavazadlového prostoru je na hranici přijatelnosti.

Slabší z nabízených motorůsi svůj přívlastek zaslouží i v obecnějším smyslu. Buďme ale spravedliví - vzdor malému výkonu a hlavně nijak oslnivému točivému momentu je s to udělit vozu dostatečnou dynamiku k bezpečné jízdě, a to při vcelku klidném projevu. Nejlépe se tato pohonná jednotka cítí mezi 2500-3000 otáčkami, kdy je nehlučná. Bohužel ve vyšších otáčkách hluk výrazně stoupá Spotřeba se dá při velmi klidné jízdě udržet i pod osmi litry na 100 km. Při běžné jízdě s částečným podílem jízdy ve městě je však nejméně o litr vyšší. Slabinou je řazení vcelku krátkou pákou na podlaze - zdálo se nám poměrně "gumové" a relativně těžké.

Systém pohonu čtyř kol Rotary Blade Coupling použitý u modelu Tribute má zabezpečovat automatické využívání pohonu 4x4, dle aktuálních potřeb. V případě, že soustava zaznamená prokluz předních kol, je okamžitě pomocí hydraulického systému převedeno až 50% kroutícího momentu motoru i na zadní nápravu. Tlačítkem na palubní desce má navíc řidič možnost zapnout systém 4x4 i trvale. Citát z prospektu má ale svá úskalí - při vyjíždění do zasněženého svahu jsme se několikrát ocitli v situaci, kdy se jedno přední kolo protáčelo a ostatní stála. Teprve ruční zapnutí 4x4 pomohlo, i když zde je třeba být opatrný - návod k obsluze vypočítává několik situací, kdy se systém 4x4 ručně zapínat nesmí: mimo jiné i v situaci, kdy jedno z kol nemá kontakt s pevným podkladem...

Terénní schopnosti jsou u tohoto vozu limitovány spíše pneumatikami než výkonem motoru či světlou výškou. Standardní jízdy po louce a do svahů zvládá Tribute bez problémů. Na silnici je vzdor vysoké stavbě velmi stabilní, s lehkým sklonem k přetáčivosti. Brzdy slouží spolehlivě i při opakovaném používání.

Doménou Mazdy Tribute je zjevně spolehlivost, relativně úsporný nenáročný motor a nadčasový vzhled. Slabinou pak je tužší řazení a menší základní zavazadlový prostor. Vcelku bohatá základní výbava a dobré jízdní vlastnosti tak z nejnovějšího přírůstku rodiny Mazda dělají zdatného konkurenta ostatním, na trhu již etablovaným SUV.

Témata
Cena základní sestavy 859 900 Kč
Výbava základní sestavy ABS+EBD, přední a boční airbagy, imobilizér, předepínače bezpečnostních pásů, centrální zamykání, střešní lyžiny s nastavitelnými příčníky, kola z lehkých slitin, přední mlhové světlomety, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, kožený potah volantu, tempomat, příprava na rádio, manuální klimatizace Kč
Cena testované sestavy 871 900 Kč
Výbava testované sestavy základní + Metalický lak (+12.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1989
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 91 / 5300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 4500 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 166
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.9 / 7.8 / 9.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 368 / 2245
Objem nádrže (l): 62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1495 / 585
Rozměr pneu: 215/70 R16
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4395
b) šířka (mm): 1825
c) výška (mm): 1765
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 550
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku