Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren má nové servisní centrum. Podívejte se, jak se opravuje legendární F1

David Bureš
Diskuze (0)
Vlastníkům legendárního McLarenu F1 dlouhá léta nezbývalo nic jiného než ho servisovat v Anglii. Těm americkým ale nově stačí dojet do Philadelphie.

McLaren F1 patří mezi největší ikony automobilového světa. Proslavil se nejen svým rychlostním rekordem, když s hodnotou 386 km/h byl dlouhá léta nejrychlejším sériovým autem světa, ale také charakteristickou trojmístnou kabinou s volantem uprostřed nebo plátky zlata v motorovém prostoru pro pohlcování tepla. I kvůli karbonové konstrukci je ale vůz náročný na servisování, a tak majitelům obvykle nezbývalo nic jiného, než ho vozit do Británie. Ti američtí už ale něco takového podstupovat nemusí.

Ve Philadelphii totiž otevřelo nové autorizované servisní centrum pro McLaren F1, vůbec první v Severní Americe. Oficiální místa na údržbu a servis F1 existují na celém světě jen tři, vedle Philadelphie jedno funguje v domovském Wokingu, sídle McLarenu, a jedno v Bejrútu, které je ideálně umístěné pro množství klientů z Blízkého východu.

Do budoucna se pak počítá s tím, že v Americe vznikne ještě jedno servisní centrum, tentokrát na západním pobřeží, které se bude orientovat na zákazníky ze slunné Kalifornie. Přestože se McLaren F1 do USA nikdy oficiálně nedovážel, podle odhadů automobilky se tam nachází více než 20 kousků tohoto legendárního vozu ze 106 celkem vyrobených. Amerika tak ve finále patřila mezi hlavní odbytiště F1.

„Klíčem ke správné údržbě McLarenu F1 je dostatečná doba pro technika, aby pečlivě zkontroloval všechny šrouby a matice. Servis F1 není rychlý proces,“ říká prezident severoamerického zastoupení McLarenu Tony Joseph s tím, že díky umístění servisního centra přímo v Americe nebudou muset být tamější zákazníci kvůli servisu tak dlouhý čas bez auta, jako když ho museli vozit na prohlídku do Anglie.

Nové servisní zázemí je provozováno oficiálním zastoupením McLarenu ve Philadelphii, kvůli soukromí klientů je však odděleno od hlavního showroomu. Poskytuje stejné služby jako servisní centrum v domovském Wokingu, přičemž jeho mechanici byli řádně vyškoleni u McLarenu. Mají tak zvládnout jak každoroční údržbu auta, tak třeba jeho renovaci.

Přitom už samotná údržba auta není vůbec jednoduchá. Z toho důvodu je součástí servisu jedna z originálních sad nástrojů nezbytných pro obsluhu F1. Autu jsou v rámci údržby nejen vyměněny potřebné kapaliny a filtry, ale také je pečlivě zkontrolováno, a to včetně jeho zavěšení. Údržba navíc vyžaduje jízdu na uzavřené trati (třeba na letišti), při níž se zkoumá, zda konkrétní exemplář stále zvládá i rychlou jízdu.

Obrok je pravidelná servisní prohlídka ještě pečlivější. Zahrnuje kontrolu brzdového systému, důkladnější prohlídku nebo třeba servis klimatizace. Jednou za pět let pak McLaren mění palivovou nádrž auta, což je rozsáhlý proces, při němž se musí vyjmout motor. Jak takové vyjmutí agregátu vypadá, si pak můžete prohlédnout v přiložené galerii.

David Bureš
Diskuze (0)