Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren prozradil info o novém modelu: Šestiválec do zásuvky a výkon 600 koní

Stanislav Kolman
Diskuze (7)

Příští rok dorazí z Wokingu zbrusu nový plug-in hybrid, jenž se stane pomyslnou vstupní branou do světa McLarenu.

O novém McLarenu do zásuvky se hovoří už nějaký ten pátek, až teď nám ale britská automobilka prozradila podrobnější informace. Novinka se světu oficiálně představí na jaře příštího roku a do prodeje vstoupí v jeho polovině. Plug-in hybrid se stane novým základním modelem značky a zároveň nástupcem tradiční řady Sports Series.

Ve Wokingu tak vytvoří nového zástupce kategorie High Performance Hybrid (HPH), jenž bude posazen pod McLarenem GT. Protože ale technika v útrobách něco stojí, předpokládá se, že cena oproti aktuálním modelům Sports Series vzroste. Otázkou je o kolik.

Na technické podrobnosti je zatím příliš brzy. Víme alespoň to, že na 3,8litrový osmiválec si novinka může nechat zajít chuť. Počítá se výhradně s motorem V6 o výkonu přes 600 koní, k čemuž dopomůže spojení s elektromotorem a trakční baterií. Podle McLarenu představuje spojení plug-in hybridního pohonu a jedinečného zážitku z jízdy obrovskou výzvu.

Video se připravuje ...

„Vždy jsem říkal, že je mou ambicí uvést na trh hybridní vůz se stejnou hmotností jako odcházející model. Úplně se nám to nepovede, ale nárůst bude jen nějakých 30 až 40 kilogramů,“ uvedl šéf McLarenu Mike Flewitt. Očekává se, že novinka do zásuvky bude mít pohotovostní hmotnost okolo 1500 kilogramů. Kromě toho hovoří McLaren o „středně dlouhém“ dojezdu na elektřinu. Podle britských médií by to mělo znamenat zhruba 30 kilometrů.

Klíčová je pro snížení hmotnosti zcela nová architektura McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA), jež nahradí platformu Monocell. Základna MCLA bude kombinovat uhlíková vlákna s hliníkovými pomocnými rámy. Architekturu navrhli v McLaren Composites Technology Centre v Sheffieldu, kde se také bude vyrábět.

Podle Flewitta je tento nový lehký podvozek revoluční podobně jako předchozí architektura. Má nabídnout vyšší úroveň kvality a nové možnosti. Lídr automobilky také říká, že umožní flexibilitu hnacího ústrojí a ještě stylovější karoserie, čímž od sebe McLaren může jednotlivé modely mnohem lépe odlišit. Platforma je navíc připravena na všechno od spalovacích motorů až po čistě elektrický pohon.

Stanislav Kolman
Diskuze (7)

Doporučujeme

27. 10. 2020 08:28
Re: Nechápu, proč se tak vehemntně...
Protože klasický spalovák v GB brzo nepřihlásí.
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2020 15:12
Re: Nechápu, proč se tak vehemntně...
Protože viz video který si viděl autobus Tesla X vs hypersportovní Lamborghini Urus = si sebelepší spalovák proti elektromotoru = ani neškrtne? Protože ty s designem aut i motory (toho https://www.garaz.cz/…a-svete-21001353 bych ti prominul = byť už je desítky let out a dneska mu ujede 3válec) ty si zůstal někde na konci socialismu = svět se od tý doby HODNĚ změnil. Když seš v tom sociálismu = máte doma telefon? Babička říkala že v 80. letech ve středu Prahy na Vinohradech = neměla. Tak představ si dneska sou MOBILNÍ telefony
26. 10. 2020 15:07
Nechápu, proč se tak vehemntně...
...snaží drbat levou rukou na pravém uchu, když pro malosériové výrobce žádné idiotské limity CO2 neplatí?!! :-O :-O :-O :-( :no:
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2020 14:29
Re: ale
:yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2020 14:29
Re: přitom
Hele a není MOŽNÝ že makovice si spíš ty = a ne celej svět (protože ho TY NEchápeš)?

Jen se ptám = estli to máš aspoň jako MOŽNOU MOŽNOST ;-)