Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren oficiálně potvrdil třímístného nástupce slavného F1

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
McLaren Special Operations, divize McLaren Automotive, oznámila, že pracuje na vývoji nástupce supersportu F1 a zároveň poodhalila jeho design i techniku.

McLaren F1, mistrovské dílo konstruktéra Gordona Murraye a designéra Petera Stevense, které nepřestává uchvacovat, se skutečně dočká nástupce. Po řadě spekulací vydal McLaren oficiální prohlášení o jeho vývoji, které nastiňuje jeho vzhled i pohonnou jednotku.

Za vývojem a výrobou bude stát divize McLaren Special Operations, která pracuje na voze, jenž má svou siluetou a třímístným interiérem odkazovat na původní model F1, ale nebude již čistokrevným supersportem. Oficiální materiály jej označují jako Hyper-GT, který má být nejdokonalejším a nejluxusnějším vozem v historii značky McLaren.

Novinka prozatím nemá jméno, ale u McLaren Special Operations je vedena pod interním označením BP23, které lze rozklíčovat jako Bespoke Project 2, což znamená, že se jedná o druhý zakázkový projekt a trojka na konci pak odhaluje počet sedadel. Uspořádání interiéru pak má být stejné jako u původního F1, což znamená, že řidič se usadí uprostřed a po každém boku bude mít jednoho spolujezdce.

Základem vozu má být monokok z uhlíkových vláken a k pohonu má posloužit prozatím blíže nespecifikovaný hybridní systém. Výsledkem má být automobil, který bude plně odpovídat označení Hyper-GT. Vedle špičkových jízdních výkonů na úrovni hypersportů má být totiž ideální pro dlouhé cesty jako klasické GT.

Vedle své siluety a uspořádání interiéru má nový vůz na svůj vzor odkazovat i vzhůru výklopnými dveřmi zasahujícími až do střechy a produkci omezenou na 106 exemplářů, což je stejný počet jako u původního F1 z devadesátých let.

Mclaren uvádí, že všechny vozy jsou v současnosti již zamluveny a jejich budoucí majitelé si mohou vybrat odstín laku karoserie, materiály čalounění a další individualizační prvky přesně podle svých představ. První z nich se pak mají svého třímístného Hyper-GT dočkat v roce 2019.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)