Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW představuje platformu MEB pro elektrické vozy. Chce, aby byly dostupné všem

Stanislav Kolman
Diskuze (3)

Příjezd prvního člena elektrické rodiny I.D. značky Volkswagen se blíží. Automobilka nyní oficiálně představuje modulární platformu, jež se stane základem dostupných elektroaut.

Německý koncern Volkswagen se do světa elektrických aut pustil ve velkém. Už dva roky nám představuje rodinu elektromobilů I.D. a její nové a nové členy. A uvedení na trh prvního z nich je za rohem. Elektrický hatchback velikostně odpovídající Golfu, který se pravděpodobně bude jmenovat Neo, se světu ukáže už příští rok.

Ještě předtím ale Volkswagen představil v rámci světové premiéry novou modulární platformu MEB, která se má stát základem cenově dostupných elektromobilů. Inovativní architektura byla odhalena v Drážďanech a člen představenstva Thomas Ulbrich říká, že jde o jeden z nejdůležitějších projektů v historii značky. Představení nové plošiny dokonce přirovnal k technologickému milníku, jakým bylo přesedlání z původního Brouka na první generaci modelu Golf.

„Nová modulární platforma je klíčem k tomu, abychom dokázali nabídnout cenově dostupný elektromobil každému. Základ umožní dosud nedosažený poměr ceny a servisu a elektromobilům pomůže udělat z okrajové záležitosti bestseller,“ věří Ulbrich, který v Drážďanech představil přítomným strategii s příznačným názvem Electric for all.

„Maximalizujeme možnosti, kterých lze technicky dosáhnout, zároveň se nám daří dosáhnout citelných finančních úspor,“ řekl dále s tím, že platforma MEB má posloužit jako technika pro deset milionů elektrických vozidel. A to se bavíme jen o první vlně.

Výhody architektury vypíchnul i Christian Senger, vedoucí produktové řady elektroaut VW. „Platforma MEB přináší zákazníkům značné výhody. Umožní například instalaci větších baterií a tím i delší dojezd na jedno nabití. Zároveň je jejich rozmístění efektivní, takže můžeme maximalizovat prostor uvnitř. Na místo pro posádku jsme se hodně soustředili,“ říká o architektuře, jež byla od počátku navrhována pro elektrické vozy.

A plány pro příští roky rozhodně nejsou skromné. Volkswagen chce do konce roku 2022 nabízet prostřednictvím čtyř značek skupiny 27 modelů na platformě MEB po celém světě. Od kompaktních vozů až po ikonického nástupce Bulli.

Stanislav Kolman
Diskuze (3)
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2018 09:15
Re: :no:
Kdyby to alespoň mělo pořádný dojezd …… tak by to člověka už tak neštvalo.
No ale dát stejné peníze za kdovíjak vybavené auto asi bez možnosti konfigurace jako za dobře vybaveného diesela a k tomu jen 330 km s výhledem že za 5 let zdaní elektřtinu, protože by jinak měli obrovský propad v rozpočtech …

Top nemá cenu.
19. 9. 2018 08:14
:no:
A VW jen představuje a představuje. Mě na elmobilech štve to nabíjení. 10h doma přes noc snad ještě OK, ale 2 hodiny do maxima na rychlonabíječce? Takže kdyželektromobil tak jen na příměstský provoz, když mám k dispozici domácí zásuvku..nebo musím být nákupní mainak...docela úzká cílová skupina.
Avatar - Ja Prvni 123
18. 9. 2018 22:15
Vám fakt nevadí, že dneska vám Office balík neprodají, ale n
Za cenu asi poloviční, než byla cena toho Office, co jste si koupili jednou pro vždycky?

Pokud ano, tak jak se vám může líbit tohle?!

Je to stejná logika: auto, které je o strach vlastnit... vysvětlí vám, jak je to výborný - prostě si ho pronajměte!
Budete platit jen 20,- za kilometr... a budete mít pořád auto jen do tří let stáří... nebo raději 30,- Kč?
Nebo 70,- ?
Kam chcete jet? To musí schválit manager...

Blahopřeji k pokroku...