Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG E63 přijde o osmiválec. Dostane šestiválec s elektromotorem

Dominik Kovář
Diskuze (36)

Německá automobilka pokračuje v downsizingu, který zasáhne také blížící se novou generaci třídy E. Vrcholné provedení E 63 od AMG vymění V8 za plug-in hybridní šestiválec.

Pro mnohé mohlo být zklamáním, když Mercedes dostál svému slovu a nejvýkonnější verzi třídy C připravil o osmiválec a nahradil ho elektrifikovaným 2,0litrovým čtyřválcem. Na jeho obranu, v modelu C63 S E Performance nabízí výkon 476 koní a 545 Nm točivého momentu, v kombinaci s elektromotorem dokonce až 680 koní a 1020 Nm točivého momentu. 

Nová generace Mercedesu třídy E je již za dveřmi a s blížící se premiérou přicházejí nové spekulace. Ta poslední se týká nejvýkonnější verze E63 od AMG. Asi není překvapením, že tato verze již nebude mít populární 4,0litrový osmiválec. Nahradit ho má 3,0litrový řadový šestiválec s elektromotorem. 

Video se připravuje ...

Bližší technické údaje jsou zatím v utajení, ale očekává se maximální systémový výkon dalece přesahující 700 koňských sil a 1000 Nm točivého momentu. To je obrovský skok oproti současné nejsilnější verzi E63 S, která nabízí 612 koní a 850 Nm. 

Elektrifikovaná část pohonné soustavy se 400V architekturou bude zahrnovat elektromotor o výkonu okolo 200 koní a v zavazadlovém prostoru umístěný akumulátor o kapacitě 4,8 kWh. K přenosu výkonu elektromotoru na zadní kola bude využita dvourychlostní převodovka s elektronickým samosvorným diferenciálem, zatímco šestiválec M256 si bude notovat s devítistupňovou převodovkou MCT. K dispozici bude, stejně jako u všech aktuálních plug-in hybridů značky, následující seznam jízdních režimů: Electric, Comfort, Battery Hold, Sport, Sport+, Slippery a Individual. 

Kromě nejsilnější verze E63 od AMG je downsizing a elektrifikace plánována také u modelu E53. I tato verze by měla obdržet řadový 3,0litrový šestiválec M256 s elektromotorem, ale nabídne nižší výkon. Bude zajímavé sledovat, jak moc tyto nemalé změny ovlivní prodej AMG modelů jak u řady C, tak u chystané řady E.

Dominik Kovář
Diskuze (36)

Doporučujeme

8. 2. 2023 09:08
Re: Re: Jak to ovlivni prodeje?
Ano,ano. E63 je extremne civilni a komfortni auto (relativne vzato ke tride,ofc), M5 je ostrejsi a subjektivne "tvrdai a neprijemnejsi". E63 ve Sport nebo Comfort je auto,kterym i neridic v klidu proleti pul Evropy bez znamek stresu.
Avatar - fOE
8. 2. 2023 08:12
Re: Jak to ovlivni prodeje?
Z toho tveho popisu bys byl z 50i nejsps nadsen. ;-)
Avatar - fOE
8. 2. 2023 08:11
Re: Jak to ovlivni prodeje?
Abych byl presny, ja mel tu cest v 7er, a doufam ze 5er na tom bude projevem lip, ale vicemene ses trefil. Zvuk byl minimalne v sedmicce dost upozaden, a nemalou cast bych tipnul ze sla z repraku. Nejhorsi ale bylo jak dokonale se bavorskym podarilo vyhladit krivky kroutaku a vykonu. Ten motor tahnul pocitove stejne ve 2000 i v 6000ot. Nepatral jsem po grafech, ale jsem presvedcen, ze max Nm jsou tam hodne nizko a jsou naprosto ploche nekam k 4500-5000ot, kde zase zacina byt plochy vykon.

Nebylo to nedostatkem snahy, po 1000km mi tam svitilo snad 21L prumerna spotreba :-[] , a zkousel jsem jak dalnici tak rozumne dimenzovanou okresku, ale nechytlo me to za srdce. Ten motor nema krom sily nic, zadny charakter a tim ho pro me ztracelo i auto. Benzinovou V8 s 500+ konma si clovek nekupuje protoze musi, ale protoze chce. Ja jsem si myslel, ze presne tohle bych chtel, ale v tomhle konkretnim pripade, pro tenhle konkretni V8 jsem z toho asi vystrizlivel.

PS: pokud by se nekdy namanula 550i tak tomu dam rad sanci jeste jednou, ale v zazraky nedoufam.
8. 2. 2023 00:27
Re: Jak to ovlivni prodeje?
Popravdě ten pocit "jak v Tesle" (co se týče zrychlení) je právě důvod co bych hledal u osmiválcového sedanu nebo kombíku, ale s tím rozdílem že ty akcelerace můžu dělat na dálnici jak chci a projet tak klidně celou evropu aniž bych řešil nějaké dobíjení. Ač je to auto těžké jako prase, stále je to méně než základní Tesla S natož long range a to Tesla je na tom ještě dobře a ani nemá cenu zmiňovat ostatní EV. A to se mi právě na M550i líbí, je to pětka jak ji známe, není ohnutá elektrifikací na kterou nebyla postavená, je super komfortní a tichá, podvozek zvládne víc než jakýkoliv mainstream a ten osmiválec je a dlouho bude vrcholem potravního řetězce na silnici a ani EV s fantastickým zrychlením v přímce tomu neujedou. Za mě dokud člověka baví řízení, tak nelze chtít pro denní praktické ježdění už nic moc navíc. Nebo teda jo, právě to E63 v kombíku když člověk potřebuje kombi :)
Avatar - speedfred
7. 2. 2023 14:09
Re: Jak to ovlivni prodeje?
Zaujimalo by ma prečo? Moc ticho v aute, ziadny V8 zvuk, bez gradácie výkonu ? Riadenie, podvozok blbé či čo? Samozrejme toto není vymetač apexov ako píšeš ale i tak by to mohlo byť zaujímavé na také občasné zvezenie či cestovanie.