Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C vs CL: Modrá kolekce 2011

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 20. 6. 2011
15
25
Zobrazit náhledy (15)
Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL
V jeden den jsme střídali modrý Mercedes C za modré CL. Okamžitě vznikl nápad na netradiční srovnání.

Když se podíváme na portfolio Mercedesu, zjistíme, že třídy C a CL i přes podobný název stojí na opačných koncích nabídky. Céčko je vstupenkou do světa dospělých Mercedesů (tzn. s motorem podél) a CL je na pomyslném vrcholu – dražší a okázalejší model Mercedes-Benz nevyrábí.

Design

Porovnávané automobily si nikterak nekonkurují. Jde o produkty, které se liší v karoserii, filozofii designu, ale i v cílové zákaznické skupině. Avšak i přes tyto nesporné nuance disponují jistými společnými znaky, kterými dávají najevo svůj původ ke značce Mercedes-Benz.

Z hlediska tvarového zpracování přídě jde o modely, vycházející z obdobného stylu. Dominantou designového jazyka obou modelů jsou světlomety, jejichž horní partie jsou povytaženy směrem vzhůru. Při pohledu na čelní část vozu jako celek lze říci, že příď kombi C-Klasse je více dynamická (navzdory tomu, že CL má AMG paket a C nikoliv), s tvarově ostřejšími světlomety.

Rozdíly v karosériích nejvíce vynikají při pohledu na jejich boční část, kde je již na první pohled patrné odlišné zaměření vozu. Zatímco C je typické kombi s příkladně dvouprostorovým řešením vozu, CL je kupé, které dbá na reprezentativní vzhled. Ten je v jeho případě podpořen plynulým profilem s minimální členitostí.

Každý z automobilů prezentuje osvědčené zásady svého segmentu. Záď modelu C je, i přes příslušnost k užitkově založené kategorii kombi, sportovně řešená, přičemž na temperamentu jí přidávají ostře vedené linky a hrany svítilen. Jinak jde o téměř minimalistické dílo bez výraznějších tvarových komplikací. Kupé CL je, v porovnání s C Kombi, oblejší a vykazuje menší množství hran.

Při porovnání vzhledu kabin je patrné, že jde o dva rozdílné tvarové směry. Menší z modelů představuje trend, jehož byla řada C průkopníkem a který se postupně aplikuje ve všech třídách s výjimkou CL a S. Hlavním tématem jsou zde hrany na mnoho způsobů, které prokládají čisté, většinou minimalisticky pojaté plochy.

CL reprezentuje odlišný přístup, opírající se o design interiéru modelové řady S. Dominantními prvky jsou zde oblé, až barokní tvary, u nichž byly hrany eliminovány na minimum.

Technika

Na první pohled dosti rozdílná auta toho ale mají po technické stránce mnoho společného. Samozřejmě každé z nich má vlastní základní architekturu, liší se i motory (2,1 l biturbodiesel vs. 4,6 l biturbo benzinová V8).

Oba ale mají stálý pohon všech kol. V třídě CL i u dieselového C se tato možnost objevila až s příchodem aktuálních generací. Systém 4Matic je v aktuální verzi součástí sedmistupňové automatické převodovky – v případě CL se již jedná o 7G-Tronic Plus s funkcí Eco Start Stop, testovaná třída C má ještě starší 7G-Tronic. Od léta se ale také dočká nové převodovky a samočinného vypínání motoru.

Podvozek třídy CL standardně spoléhá na vzduchové odpružení Airmatic (dva jízdní režimy Comfort a Sport, možnost zvýšit světlou výšku). Na kvalitnějších cestách funguje ukázkově, rozbitá silnice ale přináší určitý diskomfort. Vzhledem k tomu, že tento pocit vycházel vždy z chování přední nápravy, přisuzujeme to instalaci 4Maticu, který přidává k přední nápravě neodpružené hmoty.

Céčko se musí obejít bez vzduchu, Airmatic Mercedes nabízí až od třídy E. Jeho dvojité tlumiče Agility Control jsou ale neméně vyspělým řešením. Na rozbitých silnicích v Praze se dokázalo kombi C pohybovat přinejmenším stejně komfortně a přitom jízda s ním působí sportovnějším dojmem.

Bezpečnost

To, co po stránce technické spojuje oba modely nejvíc, je spektrum nabízených bezpečnostních systémů. Facelift tříd CL a C následoval v rozmezí pouhého čtvrt roku, a proto Mercedes neváhal nasadit v obou prakticky současně vše, co má aktuálně k dispozici.

Attention Assist (premiéra 2009 v třídě E) je jen prvním střípkem skládačky. Active Blind Spot Assist a Active Lane Keeping Assist nejen varují, ale přibrzďováním dokáží měnit směr jízdy a tím bránit ve srážce s vozidlem v mrtvém úhlu nebo v opuštění jízdního pruhu.

Adaptive Highbeam Assist v praxi eliminuje rozdíl mezi potkávacími a dálkovými světly – rozsah plochy osvětlené bi-xenonovými světlomety mění dynamicky podle světlených podmínek. Zařízení, které je součástí Inteligent Light Systému, v praxi nahrazuje i přední mlhovky (nutno dodat, že úspěšně).

Oběma vozům se budeme podrobněji věnovat v samostatných redakčních testech.

Text: Lukáš Vaverka a Jakub Sochor

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Fotky
| 23. 6. 2011
Snad jste k těm kárám v redakci dostali i klíče, tak jste se mohli pochlapit a vyfotit to i z boku ne? Hlavně že máme fotky otevřených kufrů >:D
Avatar - Emel
Den
| 22. 6. 2011
Myslím, že pro redaktora auto.cz to zase takový nářez není ;-)
Avatar - Johny.Rico
CL
| 22. 6. 2011
Tak tak, vzhledem k tomu, že někdo bude mít důchod až v 73, kdy už člověk "skoro neslyší nevidí," tak bych to taky preferoval dříve ;-) 8-s
Avatar - boost.
CL
| 21. 6. 2011
tak já bych si to chtěl koupit už dříve, než mi bude táhnout na důchod ;-)
Avatar - boost.
Benz válí
| 21. 6. 2011
>:D :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku