Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz R 350 CDI 4Matic - Hyperkombi

Ondřej Šuch Ondřej Šuch 21. 12. 2010 • 20:45
56
39
Zobrazit náhledy (56)
Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R Mercedes-Benz R
Ve Stuttgartu přibrousili velkému eRku hrany a vylepšili co šlo. Jaký je nejlevnější pětimetrový Mercedes po faceliftu?

Po nedávném faceliftu přišla řada R o diskutabilní světlomety a maska nabyla poněkud konzervativnější výraz. Co se změnilo dále a má omlazené luxusní kombi lepší šanci na úspěch?

Úspěšnému vymetání tržních skulin se Mercedes-Benz věnuje dlouhodobě. Kdo si vzpomene na úspěch CLS a následné horečné aktivity konkurence v nové třídě čtyřdveřových kupé, nemůže mu to upřít. Třída R mohla být podobný příklad, kdyby… prostě kdyby nebylo těch světlometů.

Futuristický tvar kombinující kruh a křídlo dával vzpomenout na kreace SsangYongu v této oblasti, i méně konzervativní zákazníci Mercedesu jej ale přijímali s menším nadšením, než by si jinak skvělé auto zasloužilo. Nastal tedy kýžený čas faceliftu a před námi stojí auto, které na první pohled zapadá do designu značky – nenápadný luxus neruší nic výstředního.

mercedesbenz testy mpv mercedesbenz testy mpv
 

Specifikem modelu je výběr ze dvou rozvorů, možností pohonu obou nebo zadní nápravy a široké škály motorů. Námi testovaný šestiválcový turbodiesel 350 CDI disponuje maximálním výkonem 195 kW a sedmistupňovou automatickou převodovkou. Tento motor se dodává pouze v kombinaci s pohonem všech kol 4Matic, což v kombinaci s pohotovostní hmotností 2550 kg považujeme za jedinou rozumnou možnost. Neslyšná pohonná jednotka v kombinaci s hladce řadícím automatem by měla být samozřejmostí ve všech vozech této ceny, i přes debaty o nutnosti počtu rychlostních stupňů jsme spokojeni: Vůz reaguje i na požadavek dynamického předjíždění pěkným kickdownem a za celou dobu testu si motor řekl o téměř neskutečných 9,8 l/100 km.

Konzervativní luxus interiéru je očekávatelný a příjemný - po B sloupek se sedí ve třídě S, takže precizně zpracovaná palubní deska a spíše komfortní křesla místo sedadel nalezneme i zde. Zadní dveře s prodlouženým rozvorem (za překvapivě rozumný příplatek 44.000 Kč) pak umožňují velmi pohodlný přístup k zadní řadě sedadel s nemenším komfortem. Od C sloupku pak začíná prostor, srovnatelný snad jen s třídou GL. Zavazadelník s délkou podlahy přes 1,2 metru může ukrývat výklopné šesté a sedmé sedadlo, nebo sloužit jako jeskyně pro 633 litrů zavazadel přikrytelných roletou.

mercedesbenz testy mpv mercedesbenz testy mpv
 

Příplatková výbava je podle očekávání zaměřena spíše na komfort, vyzdvihujeme ale zejména adaptivní nastavení vzduchového odpružení: Zatímco v režimu Comfort jsme v limuzíně a i na dvacetipalcových kolech si užíváme houpavosti a žehlení nerovností, režim Sport znatelně přitvrdí a odstraní náklony v zatáčkách. Jízda, zvláště ta rychlá a zvláště ta přímým směrem – je vůbec v tomto voze zážitek: Maximální stabilita a držení směru ve spojení s maximálním pohodlím pro posádku by si zasloužily přídomek GT, schopnosti podvozku a obří zavazadelník pak zase evokují pozitiva velkých SUV. Od auta se ovšem nedá čekat nemožné, takže zaprvé – fyzika se nedá odstranit a do prudčeji najížděných zatáček se vůz vrhá s nadšením stěhovacího LIAZu, navíc díky účinnému posilovači nemá řidič v těchto situacích dost kontaktu s vozovkou. Houf elektronických asistentů a účinné brzdy zachrání mnohé, s Imprezou ale ze Zbraslavi na Jíloviště nesoupeřte.

Svou daň si žádají také rozměry vozu: především šikmo vzad, ale i dopředu přes nekonečnou kapotu není moc vidět. Sofistikovaný zvukově-grafický parkovací systém v mnohém pomůže, ale i tak buďte opatrní: sice je to „jen“ kombi, ale opravdu hodně velké.

Cena základního provedení a příplatkových výbav je podle našeho názoru odpovídající.

mercedesbenz testy mpv mercedesbenz testy mpv
 

První cena vozu1.262.400,-Kč (R 300 170 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.446.000,-Kč (R 350 CDI 4M 195 kW)
Základní cena testovaného vozu1.490.400,-Kč (R 350 CDI 4M L 195 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků2.019.000,-Kč (R 350 CDI 4M L 195 kW)

Plusy

  • Tichý a pružný motor
  • Nízká spotřeba
  • Stabilita jízdy
  • Komfort odpružení
  • Vnitřní prostor
  • Nejdostupnější pětimetrový Mercedes

Minusy

  • Nekomunikativní řízení
  • Malá chuť zatáčet
  • Nepřehledná karoserie

Témata
Mercedes-Benz R 350 CDI 4Matic
Cena základní sestavy 1 490 400 Kč
Výbava základní sestavy 3bodové bezpečnostní pásy s omezovači síly a předpínači plus manuální nastavení výšky bezpečnostního pásu řidiče a předního spolujezdce; druhá řada sedadel: 3bodové bezpečnostní pásy s integrovanými předpínači a omezovači síly, 4ESP/4ETS (Elektronický program stability a systém elektronického řízení prokluzu), 7stupňová automatická převodovka 7G-TRONIC, airbagy s vícestupňovou logikou plnění a boční airbagy řidiče a předního spolujezdce plus hlavové airbagy pro všechny řady sedadel, AIRMATIC (vzduchové odpružení se systémem adaptivního tlumení a univerzální nastavení světlé výšky), ABS, loketní opěrky vpředu (s úložným prostorem) a vzadu, základní paket chromovaných dílů exteriéru, brzdový asistent (BAS), elektronický program stability (ESP) s ABS a ASR, asistent světlometů, elektricky ovládaná okna, kožený multifunkční volant, profesionální terénní paket systém výstrahy před únikem tlaku vzduchu z pneumatik, senzor obsazení sedadla předního spolujezdce, příprava pro střešní přepravní systémy, všechna okna zeleně tónovaná a tlumící zvuk, elektronický imobilizér, včetně systému zamykání s infračerveným dálkovým ovládáním, systém centrálního zamykání se spínačem v interiéru a detektorem nárazu, automatická změna odrazivosti vnitřního a vnějších zpětných zrcátek. Kč
Cena testované sestavy 2 019 000 Kč
Výbava testované sestavy COMFORT - parkovací systém, vzduchové pérování Airmatic, aktivní bi-xenonové světlomety, elektricky ovladatelné zadní dveře, vyhřívání předních sedadel (92.400,-), komfortní funkce zrcátek (16.200,-), paměťová sada (29.700,-), Sada Sport (43.500,-), sedadla ve 3. řadě (66.000,-), asistent mrtvého úhlu (27.000,-), COMAND APS (85.800,-), media interface (6.000,-), komfortní automatická klimatizace (20.100,-), skládací kolo (2.100,-), ozdobné výplně interiéru (10.800,-), tmavá zadní skla (11.700,-), zadní boční okna ve 3. řadě elektricky ovládaná (6.900,-), vyhřívání zadních sedadel (10.200,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 195 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 620 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11 / 7 / 8.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 633 / 2385
Objem nádrže (l): 80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2220 / 690
Rozměr pneu: 255/55 R18
Mercedes-Benz R 350 CDI 4Matic
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5157
b) šířka (mm): 1922
c) výška (mm): 1674
d) rozvor (mm): 3215
e) rozchod vpředu (mm): 1661
f) rozchod vzadu (mm): 1651
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 1000
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1020
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 540
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 570
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
Dokonalá kára
| 24. 12. 2010
Tak tak, tyhle pochybné zbohatlíky v eRkách znám taky, dokonce dva osobně... :-O >:-[]
Avatar - Kolouš
Jo, jo, Škodofka
| 23. 12. 2010
obávám se, že budu muset ubrat na svém smyslu pro ironii... očividně se nesetkává s úspěchem
Avatar - Kolouš
Jo, jo, Škodofka
| 23. 12. 2010
...no jasně. A proti zbohatlíkum přece musíme bojovat. Vyhnat je za Ural a všichni tu povinně budou jezdit autama s prostřelenou slepicí na kapotě... >:-[]
Vzali vás na hůl...
| 22. 12. 2010
...nebo vám tam chybí příplatková výbava za dalších 100 tisíc.

A není ten test nějak nezvykle stručný? :-(
Jo, jo, Škodofka
| 22. 12. 2010
...jak jinak :-! :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku