Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S320

Tomáš Zajíček Tomáš Zajíček 29. 10. 1998 • 13:10
38
15
Zobrazit náhledy (38)
Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S (W220) Mercedes-Benz S (W220) Mercedes-Benz S (W220) Mercedes-Benz S (W220) Mercedes-Benz S (W220) Mercedes-Benz S (W220) Mercedes-Benz S (W220) Mercedes-Benz S (W220) Mercedes-Benz S (W220) Mercedes-Benz S (W220) Mercedes-Benz S (W220) Mercedes-Benz S (W220) Mercedes-Benz S (W220) Mercedes-Benz S (W220) Mercedes-Benz S (W220)

Konečně přichází tolik očekávaný nástupce minulé S-klasse nebo-li mamuta na kolech. Dokonce i v Německu mělo minulé esko řadu odpůrců pro svůj neomalený design, přílišnou velikost a hmotnost.

Díky těmto chybám mělo esko v posledním období problémy s odbytem. Nic na tom nezměnil ani fakt, že kvalita zpracování, prostornost, bezpečnost a spolehlivost byly na té nejvyšší úrovni.

Konstruktéři proto dostali striktní úkol. Výrazně snížit hmotnost nového modelu. Vzhledem k tomu, že nástupce je prošpikován novými funkcemi a systémy to byl opravdu těžký úkol, ale podařil se. Hmotnost nového eska je opravdu výrazně nižší. Například testovaná verze S320 má pohotovostní hmotnost 1770 kg, zatímco minulá S320 vážila 1910 kg. Rozdíl je tedy slušných 140 kg.

Další důležitou změnu prodělal design nového eska, který má nyní sportovní nádech a optickou lehkost. V porovnání s minulým typem je vnější design prakticky neporovnatelný.

S320 má základní cenu 2.437.000 Kč. Testovaný kus díky příplatkové výbavě stál 3.132.000 Kč. Z rozsáhlé výbavy stojí za zmínku především standardně montovaný systém ESP, el. regulace tuhosti tlumičů a celkem osm airbagů (2x vepředu, 4x boční, 2x hlavový).

Po nasednutí mě překvapil obrovitý rychloměr, který svítí ze tmy přístrojové desky. Evidentně je právě rychlost tím hlavním, o čem hodlají konstruktéři Mercedesu informovat řidiče. Jízda je totiž natolik klidná, že rozdíl mezi padesátkou a stopadesátkou vaše manželka na sedadle spolujezdce sotva postřehne :-)

Sametový běh vidlicového šestiválce s tříventilovou technikou skvěle doplňuje pětistupňová automatická převodovka. Ta řadí jednotlivé stupně rychle, v pravý okamžik a samozřejmě bez větších rázů. Kulisa řadící páky navozuje dojem, že se jedná o tzv. tiptronic (řazení jednotlivých stupňů pohybem páky na jednu či druhou stranu), ale bohužel jde jen o klasické omezeni řazení vyšších rychlostí jako u běžných automatů. Škoda.

Průměrná spotřeba S320 by měla být 11,5 l/100 km, ale budoucí majitel bude určitě muset svému novému miláčkovi odpustit pár litříků navíc. Palubní počítač ukazoval průměr 14 l/100 km. Vzhledem k hmotnosti, výkonu motoru a přeci jen žíznivějšímu automatu je tato hodnota akceptovatelná.

Design interiéru a jeho zpracování je podle mého názoru několik let před konkurencí. Musím konstatovat, že když jsem si po testu eska sedl do éčka vystaveného v autosalónu, připadal mi jeho interiér velmi obyčejný...

Díky velkému rozvoru (2965 mm) je prostor vepředu i vzadu více než dostatečný. Komu by ani to nestačilo, může si připlatit 229.000 Kč za prodlouženou verzi (rozvor 3085 mm).

Příplatková přední sedadla jsou všemožně stavitelná pomocí elektromotorků včetně posuvu samotného sedáku (ne celého sedadla) vpřed či vzad. Toto řešení pomůže vyřešit délku sedáku dvoumetrovému basketbalistovi i o padesát centimetrů menší slečně. Dalším zajímavým prvkem je odsávání tepla ze sedadel několika ventilátory perforovanou kůží. Bohužel výhody jsem neokusil. Nebylo dost teplo. To, že toto sedadlo umí i masírovat unavené tělo pomalým nafukováním a vyfukováním integrovaných polštářků vám už raději ani nebudu popisovat. Běžte k nejbližšímu dealerovi Mercedesu a vyzkoušejte si to sami.

Na závěr nezbývá než pogratulovat konstruktérům Mercedesu, kteří dokázali, že luxusní automobily stavět umějí. Škoda jen, že cena přes dva a půl milionu korun za základní verzi je pro 99,9 procent našeho obyvatelstva závratně vysoká.

Související články

Témata
Cena základní sestavy 0 Kč
Cena testované sestavy 0 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 3
Zdvihový objem (ccm): 3199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 165 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 315 / 3000 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 17.1 / 8.2 / 11.5
Emise CO2: 275
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 0
Objem nádrže (l): 88
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1770 / 530
Rozměr pneu: 225
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5038
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1444
d) rozvor (mm): 2965
e) rozchod vpředu (mm): 1574
f) rozchod vzadu (mm): 1574
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
17. 5. 2021 10:32
Re: Nevím
Měl jsem ho předtím v CLK a tam chodil velmi dobře.
Avatar - Ozzman
17. 5. 2021 10:29
Re: Aneb jak šla kvalita do řitě...
Ne nadarmo je to nejlevnější možná Sklasse, co se dá koupit...
Avatar - JFK
17. 5. 2021 09:44
Motýl
Vůbec se nedivím, že v Moskvě protestovali u dealerů, že chtejí zpátky mamuta, místo tohodle rozteklýho slimáka, kterýmu tady říkají motýl. Proti w140 to byl šok, snad nejhnusnější S class ever, a ukázka jak Daimler začal upadat. Ty dveře intergorvané do rámu střechy to je taky klasický ojeb analog Fiat Tipo I, Opel Vectra apod, u této kategorie na konci 90s už fakt hodně velká bída. Teda W221 a lemované blatníky analog fortd focus, to je taky dobrej humáč
Avatar - Dinar
17. 5. 2021 09:04
Re: Nevím
Ale je to normální, resp. v té době bylo, protože ty morotizace, atmo benzín a turbodiesel, stály v nabídce přímo proti sobě za velmi podobné peníze. Tehdy nastával soumrak benz. šestiválců jako standardního pohonu modelů vyšších tříd, protože šestiválcové turbodýzly s těmi relat. těžkými auty jely prostě líp.
Avatar - Dinar
17. 5. 2021 09:02
Re: Nevím
Sedmikvalt reálně v autech až od 2004, se šestiválci ještě později. Ten pětikvalt byl v roce 1998 špička, na něj se lenost auta svádět nedá, jak píšeš, základní 320ka byla prostě lenoch, to byl motor max. pro céčko.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku