Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes má závazek. Ještě víc zrychlí zavádění elektrických aut

ČTK
Diskuze (27)

Německý automobilový koncern Daimler zrychlí zavádění elektrických aut, informoval na webu německý hospodářský měsíčník Manager Magazin s odvoláním na obeznámené zdroje.

Mnoho z elektromobilů, jejichž uvedení automobilka plánovala na roky 2024 a 2025, se na trh dostane o rok dříve. Jejich ekvivalenty s pohonem na fosilní paliva z modelové řady Daimleru postupně zmizí.

Šéf automobilky Ola Källenius chce změnu oznámit před letními prázdninami a plánuje den otevřených dveří pro investory, napsal Manager Magazin. Mluvčí Daimleru odmítl zprávu komentovat.

Video se připravuje ...

Výrobce luxusních automobilů Mercedes-Benz už v březnu informoval, že přechod k elektrickým autům uspíší. Harmonogram transformace přitom nezveřejnil.

Někteří výrobci aut už oznámili, že přejdou pouze na elektrický pohon. Například Volvo toho chce dosáhnout do roku 2030. Nevládní organizace Evropská federace pro dopravu a životní prostředí tento týden uvedla, že některé automobilky, například Daimler, s vyřazováním aut na fosilní pohon z výroby výrazně nespěchají.

Vedle produkce vozů Mercedes-Benz je Daimler největším výrobcem nákladních automobilů na světě. Pod divizi nákladních vozů spadá i značka autobusů Setra.

ČTK
Diskuze (27)

Doporučujeme

23. 6. 2021 07:28
Re: Koukám, že ....
Víš vůbec k čemu to tady přirovnáváš?
23. 6. 2021 07:27
Re: Závazek, na to jsme čekali.
Ty si asi moc nepamatuješ co RVHP bylo...
22. 6. 2021 14:27
Re: Už je načase
Boha jeho, Romane, ty vždy plácneš takovej blábol, až to hezký není. Jistě počítáš s plným potenciálem třeba benzínu, že? Tedy 8,89, ale to by si nebyl ty, když by si nepočítal vysněnou účinnost motoru 100%. No, je potřeba vzít v úvahu, že kolem 20% v českém vozovém parku se dostane na kola, zbytek se vyzáří ve formě tepla. To že dnešní supermoderní oturbené motory mají účinnost 30%+ neznamená, že to tak mají všechna auta. Dále pak jistě nepočítáš s tím, že i rafinace si vezme část energie ze sítě, takže jen pokud by se přestalo s tímto, mohlo by se to hned použít na nabíjení EV. Chápu tvoji frustraci, tvá oblíbená Toyota, kdysi velký revolucionář v hybridech dost zaspal, pořád si myslí, že se bude svět točit kolem něj, ale pravděpodobně dopadne stejně jako beta-max, Nokia, HD-DVD. Nokia si také myslela, že udělá díru do světa se symbianem (vodík), na svou dobu to byl perfektní operační systém (hybrid), ale svět je dál a čím dál víc se tvrdohlavému Toyodovi vzdaluje, stejně jako Nokia, která byla jeden čas naprostý lídr trhu.
22. 6. 2021 14:17
Re: Už je načase
Problém je přesně jak říkáš, řešilo se to "ZDE" několikrát, tedy samozřejmě mezi elektrotechnickou elitou národa, je tedy zřejmé, že se ZDE došlo k názoru, že je potřeba ne jeden Temelín, ne dva, ale tři Temelíny a půlku Dukovan. Další problém je ten, že si přebíráte jen informace z titulků a následně jdete diskutovat a plácat se po zádech, jak jste to všem těm hlupákům nandali (podnikatelům, technikům, technickým nadšencům, obecně chytrým lidem, kteří si mohou kupovat auta za miliony).
Přitom, kolik z vás vzalo do ruky kalkulačku a zkusili si COKOLIV vypočítat?
Takže pojedeme podle skutečných dat:
- Čistý export elektřiny v roce 2018 byl 13,9TWh (zdroj elektrina.cz)
- Průměrná spotřeba EV je kolem 16,41kWh/100km (zdroj spritmonitor.de), budu počítat s 20kWh pro klid vaší duše.
- Průměrný denní nájezd občana ČR s osobním vozidlem je 30km
- Roční nájezd 30*365=10950km
- Potřeba kWh na rok průměrného občana (10950/100)*20=2190kWh
- Kolik aut může jezdit na 13,9TWh? 13900000000kWh/2190kWh=6347031, tedy 6,347M!!!
- Počet osobních automobilů v ČR 6,13M
Avatar - Barrichello
22. 6. 2021 11:11
Re: Už je načase
Po vypnutí uhelek a skončení životnosti rekatorů JE se nevyveze nic a naopak budeme čistí dovozci. OZE jsou nestabilní zdroj energie, na který hlavně v zimě nejde spoléhat :-) :-) :-)