Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes Simplex oslavuje pozapomenutý zlom v historii automobilového designu

Ondřej Mára
Diskuze (9)

Nový koncept z dílny Mercedes-Benz se vrací hluboko do minulosti, aby oslavil mnohými zapomenutý zlom v historii automobilového designu.

Když společnost Daimler-Motoren-Gesellchaft představila před 118 lety svůj nový model Mercedes 35 PS, znamenalo to výrazný předěl v historii motorismu. Zatímco většina soudobých automobilů stále ještě připomínala motorizované kočáry, Mercedes začal konečně připomínat skutečný automobil.

Vůz, který byl představen během závodů „Race Week“ v Nice, se totiž mohl pochlubit na svou dobu nízkou siluetou, lehkým a poměrně výkonným motorem umístěným nízko v pevném rámu a maskou chladiče elegantně začleněnou do přídě.  A i když Mercedes 35 PS původně začínal jako závodní vůz, postupem času se z něj stal vůz i pro běžné zákazníky.

A právě na úspěchy slavného Mercedesu 35 PS navazuje nový koncept „Vision Mercedes Simplex,“ prezentovaný automobilkou na designové akci „Design Essentials 2019,“ která se koná ve francouzském Nice. Úkolem konceptu by pak mělo být předání zprávy, že Mercedes byl vždy luxusní a inovativní značkou.

Jenom silná značka jako Mercedes-Benz je schopna fyzické symbiózy historie a budoucnosti. Vision Mercedes Simplex znázorňuje transformaci specifického luxusu Mercedes-Benz,“ uvedl ke konceptu šéfdesignér Gorden Wagener.

Základem konceptu je dvoumístný monokok, který kombinuje historické tvary s moderním přístupem. Všechna kola jsou mimo karoserii, jejich pohon je však alternativní (pravděpodobně elektrický), uvádí automobilka. Vpředu můžeme vidět působivé orámování masky růžovým zlatem, místo chladiče však uprostřed najdeme výrazný černý 3D displej, jaký známe z konceptů EQ.

Kapotu by měly udržet zavřenou bílé popruhy se sponou zdobenou logem automobilky a růžovým zlatem. A zatímco přední část je lakována bíle, prostor kolem kabiny pro posádku je v duchu dobových závodních vozů lakována černě. Interiér je však bílo-modrý a opět nechybí drobné detaily v odstínu růžového zlata.

V interiéru se automobilka držela jednoduchosti a rozmístila zde jen několik ovladačů, na kterých se v případě potřeby zobrazují informace. V interiéru tak nenajdete jediný displej, podle automobilky se informace zobrazují pouze v momentě, kdy jsou skutečně potřeba. Kromě toho ale interiér dotváří ještě tradiční analogové hodiny a retro čtyřramenný volant, částečně obložený dřevem, který je umístěn celkem kolmo k podlaze.

Pro řidiče a spolujezdce je připravena jednodílná lavice, čalouněná modrou látkou ve stylu Chesterfield, ve které jsou integrovány i retro dvoubodové bezpečnostní pásy. Za prostorem pro posádku pak můžeme vidět malou brašnu, která funguje coby kufr pro největší nezbytnosti.

Ondřej Mára
Diskuze (9)

Doporučujeme