Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes Vision Van: Zboží bude sám rozvážet i vydávat!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Mercedes-Benz představuje svou vizi nepříliš vzdálené budoucnosti lehkých užitkových vozidel v podobě konceptu Vision Van.

Mercedes-Benz v loňském roce představil dvojici futuristických studií automobilů s autonomním řízením a řadou netradičních řešení. Prvním z nich byl F 015 Luxury in Motion a druhým Vision Tokyo. Nyní na ně volně navazuje konceptem Vision Van, který může naznačovat, jakým směrem se má v budoucnosti vydat modelová řada Sprinter.

Mercedes-Benz Vision Van je součástí strategie adVANce, zahrnující mimo jiné i vývoj a využití pokrokových řešení. Nový koncept rozvíjí design dvojice loňských studií a podobně jako ony přichází s autonomním systémem řízení. To pak doplňuje i částečně autonomní systém třídění a výdeje převáženého nákladu.

Exteriér konceptu se nese v duchu plynulých a měkkých linií. Zaujme především využití LED nejen pro osvětlení ale i pro komunikaci s okolním světem.

Ve futuristickém duchu se nese i řešení pracoviště „řidiče“, které snad až na své umístění a sedadlo téměř ničím nepřipomíná současné lehké užitkové vozy. K ovládání vozu totiž slouží jen joystick a dotykové displeje.

Pozornost si u tohoto konceptu rozhodně zaslouží nákladový prostor a to ne pro své rozměry, ale díky automatickému řízení systému ukládání a výdeje jednotlivých zásilek. Mercedes-Benz Vision Van totiž může sám rozhodovat o vyzvednutí zásilek, jejich uložení v nákladovém prostoru i o výběru co nejlepší trasy pro jejich doručení.

Řidič může informace o zásilkách získat prostřednictvím terminálu na přepážce za svým sedadlem, v níž je i výdejní okénko, do nějž mu vůz sám podá konkrétní balík. Vedle osobního předání zásilek může koncept využít i dvojice dronů umístěných ve střeše vozidla.

Drony s nosností do dvou kilogramů mají akční rádius do deseti kilometrů a jsou vhodné pro dopravu menších zásilek. Podobně jako u řízení samotného vozu a třídění zásilek v jeho nákladovém prostoru i v jejich případě je vše plně v rukou autonomního systému ovládání.

Mercedes-Benz Vision Van s ohledem na futuristické pojetí své designu a provedení interiéru není vybaven konvenčním spalovacím motorem, ale k jeho pohonu slouží elektromotor o výkonu 75 kW a točivém momentu 270 N.m.

Dodávka s ním může vyvinout maximální rychlost 120 km/h, ale pro její využití v městském prostředí má být ideální omezení maximální rychlosti na 80 km/h. Dojezd na jedno nabití se má podle profilu trasy a zatížení vozidla pohybovat od 80 do 270 km.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
8. 9. 2016 20:34
Re: Nedrží se zbytečně při zemi?
No, nevím nevím, nechat to stát venku na ulici přes noc, tak déžo má drona
Avatar - Ja Prvni 123
8. 9. 2016 19:56
Nedrží se zbytečně při zemi?
Já myslím, že bude stačit přijít k tomu okýnku.. a vyslovit přání.

A ta dodávka vám ho prostě splní.

>:D