Elektromobily hoří jako jakákoliv další auta. Závada na elektroinstalaci je běžná. A upřímně by si měla madam gratulovat, že takový náraz obecně přežila bez úhony a mohla vylézt předními dveřmi (zřejmě nebyla ani moc otlučená). Tesla má docela dobrou munici, protože si neustále zaznamenává všechny údaje z auta na svůj server.
Nehoří stejně, hoří jinak. Paní zmínila detonaci akumulátorů.
Zkus si vzpomenout hodinu chemie ze základky. Jak se Vám líbilo hoření a prskání sodíku na vzduchu. To samé udělá Lithium a ještě dramatičtěji, když se rozbijí články a dostane se k nim kyslík ze vzduchu. Bylo to zdokumentováno a je z toho takový slušný ohňostroj.
Nechtěl bych být někým, komu hrozí uškvaření hořícím Lithiem v kabině, určitě se to vyrovná uškvaření benzínem.
(mimochodem nafta se zapaluje těžko, diesely po bouračce neshoří.)
Ale nehovor, videl som xy kamiónov, ktoré po nie veľkej rane začali horieť. A nejazdili ani na plyn ani na benzín. Takéto zovšeobecňovanie stojí za veľké vieš čo.
Máte pravdu i nemáte pravdu. Tesla zaznamenávají hromadu jízdních dat. Ale většina z nich zůstává v autě, kde jsou schopni je technici Tesly přečíst. Rozhodně se ale průběžně neodesílají všechna data do Tesly. Pouze data, které souvisí s telematikou/infotaimentem/navigací/pomoc… Ale že by se každou vteřinu odesílaly data o poloze plynu, rychlosti, směru, natočení kol, aktivaci ESP/ABS/atd., zapnutých/vypnutých systémech je nesmyslná.
To, o čem se moc nemluví, je tragická nepřipravenost rozvodné elektrické sítě na příchod elektromobilů. Britská organizace Green Alliance ale spočítala, že pokud ve Velké Británii na jednom místě někdo zapojí najednou pouhých šest elektromobilů do zásuvky, nastane black-out.
Velká Británie je na tom podobně špatně s rozvodnými elektrickými sítěmi jako Česká republika. Je naprosto nepřipravena na to, aby se do sítě připojilo nárazově několik silných odběrů. Ty by mohly způsobit black-out, tedy přetížení sítě a její vyřazení z provozu. A to lidé z Green Alliance nemohou být osočováni, že jsou placeni nějakou ropnou společností. Green Alliance je naopak velmi „zelená“ společnost, která se snaží zavádět ekologické principy do reálného provozu.
Green Alliance upozorňuje, že ve Velké Británii dělají elektromobily nebo plug-in hybridy zatím jen 4,1 % trhu, ale meziročně rostou prodeje o 31 % a budou i víc. Bohužel se auta nabíjejí v době, kdy je energetická špička, tedy odpoledne po příjezdu domů. Jen velmi malé množství aut, které potřebuje velké množství energie, může způsobit přetížení.
Re: Šest elektromobilů připojených k síti > black-out
Zástupci ČEPSu mi na jednom setkání tvrdili, že na nástup elektromobility jsou připraveni. Takže když si mám vybrat mezi vámi a jimi, tak věřím jim. :-)
Váš příklad je asi stejný, co by nastalo, když by všechna auta naráz odjely na pumpy tankovat. (Máme tu kolem 1000 aut na jednu pumpu, jen pro představu)
Re: Šest elektromobilů připojených k síti > black-out
Hlavně obslouží 6-10 aut najednou a za dalších 5 minut další a další... Se spalovacím motorem jsi za pár minut pryč, pokud si před tebou někdo zrovna neobjednává párek v rohlíku >:D
Až budou elektromobily dobíjené výměnou baterky na čerpačce prázdnou za plnou, bude to jiná káva.
Re: Šest elektromobilů připojených k síti > black-out
Máš opravdu. Na druhou stranu, když to srovnám se mnou, tak z 20 nabíjení jich realizuji přibližně 18 doma nebo v práci. Takže to nebude zas tak horké. Jelikož u EV se nabíjení realizuje především, když parkuje (to je změna myšlení oproti spalováku), tak nabíjet půjde třeba během nákupu v Tescu. Než nakoupím, tak dobiju to, co jsem za den ujel.
U EV jednoduše musíš změnit způsob myšlení v "tankování".
Re: Šest elektromobilů připojených k síti > black-out
Zmenit zpusob mysleni v tankovani ... ja ale NECHCI zmenit zpusob v mysleni jak pouzivat auto.
Realne podle mych osobnich zkusenosti Leaf i i3 maji dojezd max. 2/3 propagovaneho, realne tak 1/2, takze kolem 100 km. Teslu do toho nezahrnuji - auto za 2,5 mega je mimo misu.
Jak s timhle vozitkem realne jezdit mimo mesto je mi zahadou.
Za stejnou cenu dostanu auto s podstatne vyssi hodnotou a jeste s tim ujedu lan sveta.
Dokud elektromobil neujede alespon 600 km na jedno nabiti v jakemkoli pocasi a jeho znovunabiti na 100% (ne zadne marketingove kecy o 80%) bude trvat do 10 min. max - pak prosim.
Re: Šest elektromobilů připojených k síti > black-out
Pokud nechcete, tak nechtějte. Nikdo vám elektriku nenutí. S nástupem elektriky nedojde k zastavení výroby spalováků.
Já to třeba změnil rád. Už jen za to, že od baráku mohu vystřelit s plným plynem bez zahřívání motoru a nebát se o motor/turbo/kdovícoještě, co se může pokazit, když se jezdí se studeným motorem.
Re: Šest elektromobilů připojených k síti > black-out
Pokud vynechám diesel (kde si bez turba neškrtneš), tak mi zbyla Mazda (možná ještě něco), kde jejich motor mi připomněl chcíplotinu před svozem do kafilérky. Aby to trochu táhlo, tak jsem tomu furt musel šlapat na plyn a poslouchat neustále vytočený motor se mi fakt nechtělo.
A co vím, tak žádnému motoru (ani bez turba) nedělá dobře plný výkon nastudeno.
Na elektrice mi moc vyhovuje to ticho a když šlápneš na plyn, tak to okamžitě vystřelí, aniž bych musel podřazovat a poslouchat vytočený motor.
Re: Šest elektromobilů připojených k síti > black-out
Co máš? Jak je na tom síť nabíjení v ČR a reálný dosah nabíječek od sebe pokud vyrazíš na delší trasu? Mám zkušenosti z Londýna, nabíječka na každém rohu a EV spousta. Podobně sem to viděl v Norsku. Ve Švýcarsku je Tesla běžná (při jejich platech...).
Sám jsem jezdil Leafem čtyři dny na jednom ostrově, super. Hned bych ho bral. Nabíjel jsem i v marině přes redukci pro jachty :-). Měl jsem přímé srovnání s Golfem, Leaf je jako auto lepší, příjemnější, pohodlnější. Pohoda jízdy na elektriku neskutečná. Ticho, klid, okamžitý nástup výkonu přesně jak píšeš. kdo nepoznal nepochopí. Dojezd je limitující, ale podle toho se člověk musí zařídit. Na západ od hranic je to asi jednodušší, viděl jsem to sám při foukání CNG hned vedle :-) Nabíjení doma, v garáži kanceláří nebo nákupního centra je pointa elektromobilu.
Re: Šest elektromobilů připojených k síti > black-out
Mám dvě auta. V-Klasse pro rodinu, na víkendy, vození bagáže a kol a na delší trasy mimo okolí komína. Na denní ježdění (2 děti a můj notebook) do přecpaného města jsem si pořídil i3.
V práci i doma mám wallbox, takže ani moc nevyužívám veřejné nabíječky. Jen když jedu do Prahy, tak si odskočím na jídlo do nějakého obchodního centra a mezitím si auto nabiju v garážích.
Za mě spokojenost. A až přijde Audi e-tron, tak jsem přesvědčen, že manželka vymění svoji Q7 za něj.
Je fakt, že kdo nejezdil elektrikou, tak to nechápe, co na tom je. :-) Je vždycky sranda (a někdy i dost práce, takže to často vzdávám) vyvracet bludy a nesmysly v diskuzích od lidí, co s tím nikdy trochu déle nejezdili.
Re: Šest elektromobilů připojených k síti > black-out
To nabíjení v Tescu budeš realizovat jak? Že dají zásuvku ke každému parkovacímu místu? A co ti, kdo nemají garáž ani práci s dobíjecími místy pro celou firmu?
Re: Šest elektromobilů připojených k síti > black-out
No jasně, jak jinak? Když to jde jinde, tak to jednou půjde i u nás.
A ti co nemají možnost dobíjet doma, v práci a nechtějí dobíjet jinde, tak budou jezdit dál spalováky.
Re: Šest elektromobilů připojených k síti > black-out
v CR je cca 34 tisic stojanu na cerpani fosilnich paliv (benzin/nafta), ne cerpacek, ale stojanu, cerpacek je neco prez 5.5 tisice, a ted k dalsim cislum, v CR je registrovano cca 5.5 osobnich a lehkych uzitkovych aut, tedy bez tezke nakladni dopravy nad 3.5 tiny by na kazdy stojan v CR pripadlo priblizne 162 aut, naproti tomu verejnych nabijecich stojanu je v CR cca 320 kusu, alektromobilu je cca 1000, takze na kazdou verejnou nabijecku pripadaj v CR pripadaj 3 az 4 elektromobily, velka sposuta soucasnych majitelu BEV si nabiji auta doma a verejne stojany vyuzivaji jen na delsi trasy, mimochodem do 2020 ma bejt v CR prez 1600 verejnych nabijecich mist, odhady jsou ze v 2020 bude v CR registrovani cca 10 tisic BEV, tedy 6-7 BEV na jeden verejny stojan
CEZ i CEPS v kazdorocni zprave uvadi stav siti, vloni tam bylo ze site v CR jsou pripravene na priblizne 1 milion EV ;-) , a jen za lonsky rok bylo v CR registrovano k odberu elektriny nad 1MWh prez 5300 odbernych mist, takze pro energetiky je par stojanu do roka co maj v lepsim pripade 0.1MWh naprosto minoritni zalezitost a nema smysl aby to nejak vyznamne resili, vsechny ty mista ktera se registruji, a tedy i nove stojany maji samozrejme rezervovany vykon a za ten rezervovany vykon energetikum z CEPS plati ;-)
za poslednich 10 let v CR nehrozil ani jeden black-out z nedostatku energie, naopak hrozilo nekolik z prebitku energie
to ze na tve oblibene trase je 14 cerpacek zajima jen tebe, vsem ostatnim je to u zadnice >:D
Re: Šest elektromobilů připojených k síti > black-out
To je zajímavé, pošli mi odkaz kde jsi to našel. Netušil jsem že je to pro síť takový problém nabíjet baterku když zároveň utáhnou kanceláře s klimatizacemi, hospody s chladícími boxy, elektrické grily, trouby atd. To vše má větší příkon a odběr než nabíjení auta a třeba v Londýně jsou rychlo nabíječky v centru na každém rohu a skoro u každé připíchnuté auto.
Sám jsem nabíjel Leaf v marině ze stojanu pro jachty. V každém přístavu pro rekreační plavidla jsou napojeny desítky až stovky lodí, dobíjí baterky, svítí, topí. To samé podél kanálů a doků pro houseboaty. Jeden vedle druhého na zásuvce. Topení, vaření, klimatizace, ohřev vody.
Průšvih bude zastaralosti rozvodů v domácnostech, což se zejména v UK nedivím... Tam je radost když to udrží mikrovlnku, pračku, ledničku a větrák najednou.
Jestli ten odkaz máš tak mi ho fakt pošli, opravdu mě to zajímá. Díky
Re: Šest elektromobilů připojených k síti > black-out
Co chceš počítat, když jsi to uvedl v jedné větě? Na 100kWh aku potřebuješ 100kWh energie. :-)
Ale o českou rozvodnou síť (resp. o koncové rozvody) se nebojte. Tady není Anglie. Když byste viděl, jak vypadají rozvody do baráků v Anglii, tak českému elektrikáři by vstávaly hrůzou vlasy na hlavě.
Takže v tomto konkrétním případě nelze přenášet anglické reálie do českých. Oni jsou 100 let za opicema oproti nám.
Re: Šest elektromobilů připojených k síti > black-out
Ha ha a co teprve voda a odpady :-) Izolace a dvojitá okna jsou sprosté slovo, tradice :-) Největší bomba jsou rozvody kabelů telefonu jako paprsky slunce z jednoho sloupu na celou ulici :-) Kdo neviděl, neuvěří.
Re: Šest elektromobilů připojených k síti > black-out
Počítat to nemusím, při nabíjení auta jsem prostě dostal žeton na elektriku jako v kempu, dal to do stojanu a šel se podívat na hrad.Když jsem vrátil baterka byla na 100% a ještě na kuponu něco zbylo (stojan ukazuje "kredit"). Nic jsem neřešil. Harbour Master taky ne. Ani Nissan když k auto dává patřičné redukce na různé typy zásuvek-včetně té co jsou pro jachty. Kdyby nás tam stálo šest nebo deset tak to se sítí ani nehne. Bavíme se o přístavu, ne padesát let starém rozvodu v domě ;-)
... no bodejt, ze to videli na prvni pohled, ze "ridil" autopilot. neprdvidatelne chovani pocitace muze v praxi simulovat tak maximalne hooodne zdrogovany jedinec ;-)
To je fakt divný, auto se omlátí o svodidla a pak závěrem smázne vedlejšího forda a pak nejdou otevřít dveře. To by se u konvekčního auta stát nemohlo. Tam se plechy nikdy nepokroutí a po nehodě jdou otevřít všechny dveře v pohodě. Jen fakt nevím proč hasiči jezdí s těma nůžkama a heverama.
jestli jsem to spravne pochopil, tak to auto lezelo na strese a oboje dvere teto hloupe konstrukce byly diky tomu zablokovane. tohle je samozrejme zbytecna potiz, ktera v principu nemuze nastat u auta s normalni konstrukci dveri (i tam se pochopitelne muzou dvere zablokovat, ale ne tako).
... to vi snad kazdy a E.M. to jen potvrzuje. Ono vyvinout a vyrobit spolehlive auto neni zadna sranda a E.M. je ocividne predevsim marketongovy vizionar, mozna i eskamoter.
cely automobilovy svet tyhle zvedaci dvere davno zavrhl jako zbytecnou a v mnohych ohledech zcela nepraktickou nebo ne zcela bezpecnou paradu (treba otevirani za deste, tezka konstrukce, mensi pevnost skeletu pri jeho dane hmotnosti, atd., atd.) ktera s sebou principialne nese mnoho kompromisu. a tesla si to soupne na suv...
sak ty dvere maji nouzeve otevirani, v dolni casti dveri pod mrizkou reproduktoru ktery jde celkem snadno sundat, je nouzove otevirani ktere odjisti spodni zamek dveri, odpusti ten mechanizmus ktery dvere otevira a dvere se tak v pripade ze je auto na strese vpodstate samovolne otevrou, ale i rozbijou
predpokladam ze tohle si pani majitelka nenastudovala, tak jasne ta bychle co k tomu autu je neni zabavne cteni, pro ty co cist nechtej to tam je i rozkreslene a nafocene
jinak Cinani us to na Teslu zkousi po nekolikate, ze vsech soudnich sporu nakonec seslo protoze se ukazalo ze jde bud o pojistne podvody a nebo totalni hloupost lidi co pri prevzeti auta podepsali ze si nastudovali manual a pak se ukazalo ze si nastudovali jen velke kulove a chyba byla na jejich strane >:D