Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Outlander: České ceny, jízdní dojmy

3. 10. 2012 • 09:49
35
18
Zobrazit náhledy (35)
Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander
Nejlevnější verze stojí 600 tisíc, turbodiesel je o 150 tisíc dražší. Jak jezdí nová generace japonského SUV?

Mitsubishi uvádí na český trh třetí generaci SUV Outlander. Po pěti letech střídá předchozí model a přináší výraznou proměnu design. Evropa je prvním kontinentem, kde se novinka začíná prodávat.

Pod zcela novým kabátem, který už ani v nejmenším nepřipomíná agresivně tvarovaný Lancer, se ukrývá modernizovaná technika. Mitsubishi přepracovalo obě nápravy, zmodernizovalo pohon všech kol a po dvou letech inovovalo oba nabízené motory.

Základem je benzinový 2,0 MIVEC, který si nově vystačí s ventilovým rozvodem SOHC. Výkon se zvýšil symbolicky ze 108 na 110 kW, prioritou bylo snížení vnitřních ztrát a s tím snížení spotřeby paliva. Benzinový dvoulitr se bude nabízet jen s pohonem předních kol, pětistupňovou manuální převodovkou a v nejnižší výbavě Intense. Cena je v takovém případě 599.900 Kč.

Mitsubishi Outlander - ceny na českém trhu
Motor2,0 MIVEC2,2 DI-D2,2 DI-D2,2 DI-D
Převodovka5M6M 4x46M 4x46A 4x4
Zdvihový objem [cm3]1998226822682268
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]110/6000110/3500110/3500110/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]195/4100-4200380/1750-2500380/1750-2500360/1500-2750
Max. rychlost [km/h]190200200190
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,610,210,211,7
Komb. spotřeba [l/100 km]6,85,35,45,8
Hmotnost [kg]1455163016651685
Cena Intense [Kč]599.900,-749.900,---
Cena Intense+ [Kč]--849.900,-889.900,-
Cena Instyle [Kč]--949.900,-989.900,-
Turbodiesel 2,2 DI-D „přišel“ o variabilní časování ventilů MIVEC. Automobilka totiž v novém ladění vsadila na masivní průběh točivého momentu v nízkých a středních otáčkách a k tomu stačí změněná geometrie lopatek v turbodmychadle. I bez unikátní techniky dosahuje dieselový čtyřválec stejných 380 Nm, navíc nově ve spektru 1750 až 2500 min-1. Daní za jednodušší konstrukci je pouze snížení špičkového výkonu ze 130 na 110 kW.

tip: test odcházejícího Outlanderu s motorem 2,2 DI-D MIVEC

Automatická převodovka je nyní konvenční měničová (dříve dvouspojková TC-SST), pro ni Mitsubishi snižuje momentové maximum na 360 Nm.

Vznětový motor má na českém trhu vždy pohon všech kol, šestistupňovou převodovku a systém start-stop. Tím vzniká rozdíl 150 tisíc proti benzinovému motoru, za automat se připlácí dalších 40 tisíc korun.

Jízdní dojmy

K prvnímu seznámení jsme převzali Outlander s dieselovým motorem, manuální převodovkou a v prostřední výbavě. To znamená cenu 849.900,- a potenciálně nejžádanější verzi. V základní Intense nechybí dvouzónová klimatizace, tempomat, Bluetooth, parkovací senzory, litá kola, přední mlhovky a mnoho dalšího, prostřední Intense+ přidává třetí řadu sedadel, 18palcová kola, xenonové světlomety, audio Rockford Fosgate, parkovací kameru nebo bezklíčový vstup. O 100 tisíc dražší vrcholná specifikace Instyle má navíc ještě kožené čalounění, vyhřívání sedadel, navigaci a střešní okno.

Nízkokompresní turbodiesel po nastartování překvapí příjemným bručením, které ani v nejmenším nepřipomíná typické dieselové klepání. Nové uložení motoru navíc nepropouští do kabiny žádné vibrace, takže zůstává jen nadstandardně utlumený a příjemný zvuk motoru.

Už první rozjezd potvrzuje sliby o spodové charakteristice čtyřválce. Nástup točivého momentu je rychlý a plynulý, takže se při klidné jízdě může motor zlehka převalovat pod dvěma tisíci otáček.

Součástí prvních jízd s novým Outlanderem byl výjezd na Ještěd, který odhalil možnosti motoru i podvozku. Turbodiesel je opravdu lepší nechat pracovat v nižších otáčkách, na vlně maxima točivého momentu ze sebe dostává nejvíc.

Podvozek v utažených zatáčkách bojuje s nástupem nedotáčivosti. Místo proaktivního zásahu systému 4x4 spoléhá elektronika víc na přibrzďování kol ESP, takže nové Mitsubishi spíš defenzivním řidičům. Jízda v běžných rychlostech ale žádné nástrahy neskrývá.

Problémem není ani cestování po dálnici. Outlander je směrově stabilní a klid na palubě narušuje jen výraznější valivý hluk 18palcových pneumatik.

Mazdě CX-5 tedy vyrostl velmi vážný soupeř. Je sice dražší a má o něco slabší motor, zato ale nabízí sedmimístný interiér, větší variabilitu a větší zavazadlový prostor. K tomu obětuje kousek ovladatelnosti ve prospěch komfortu, což mnoho zákazníků jistě ocení, a navíc české zastoupení slibuje minimální dodací lhůty.

Související články

Témata
4. 10. 2012 10:51
Re: Zcela postrádá jakýkoliv náznak dynamiky
:yes:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
4. 10. 2012 10:47
Re: Zcela postrádá jakýkoliv náznak dynamiky
Určitě ano, ale to se bavíme o hodnotách maximálního výkonu a maximálního možného zrychlení, které se v praxi využijí jenom vzácně. Netvrdím, že to je ze strany Mitsubishi marketingově obratné, ale pro skutečného uživatele je to změna mírně k lepšímu.

Mimhcodem, závislost mezi kW a Nm platí vždy jen v konkrétních otáčkách. Takže 380 Nm při 2500 otáčkách je v ten samý okamžik už 100 kW.
4. 10. 2012 10:20
Re: Zcela postrádá jakýkoliv náznak dynamiky
Není to náhodou tak, že při posuzování parametrů motoru je výkon hodnotou základní, určující a točivý moment jen hodnotou odvozenou, okrajovou???
Pokud souhlasíte s větou předchozí pak snížení výkonu motoru ze 130kW na 110kW je z hlediska jeho dynamických parametrů daleko zásadnější skutečností než zachování točivého momentu na stejné úrovni.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
4. 10. 2012 10:13
Re: Zcela postrádá jakýkoliv náznak dynamiky
Rozdíl 130 vs 110 kW ve vysokých otáčkách opravdu není zásadní, když je maximum točivého momentu stejné. Tím spíš, že křivka má nyní lepší průběh a běžný řidič se i při dynamičtější jízdě málokdy dostane nad ten rozsah 1750-2500 otáček.

Jinak po silnějších motorech například v Německu ani není poptávka, v jiných zemích je výkon dokonce "pokutován". Takže ty výhrady jsou spíš teoretického charakteru. Samozřejmě pokud zrovna kupujete SUV za 900 tisíc a v žádném případě nechcete mít tak "slabý" motor s 380 Nm, pak se musíte podívat ke konkurenci.
4. 10. 2012 08:32
smutný evropský konec Mitsubishi
Tohle auto má čistě asijský design, evropské prodeje tomu asi taky budou odpovídat, navíc Mitsubishi s tím evidentně počítá, jinak by pro Evropu design trochu upravilo :no:
Cena dieselových verzí se 110kW která osciluje okolo 1 mil. Kč je podle mého názoru hodně nadsazená. Neodpovídá tomu ani kvalita zpracování a použité materiály - stačí se podívat na pomačkaný potah zadních sedaček u nového vozu. Už z fotky to vypadá hrozně!
Když si představím, že za téměř stejnou cenu je třeba VW Touareg V6 3.0 TDI se 150kW a 8. stupňovým ZF......

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud